vytisknout velikost písma Škoda oslavuje rok od začatia výroby v Nižnom Novgorode

Škoda oslavuje rok od začatia výroby v Nižnom Novgorode

Pred pár dňami ubehol presne rok od momentu, kedy automobilka Škoda začala výrobu v ruskom Nižnom Novgorode. Stalo sa tak v rámci spolupráce so spoločnosťou GAZ Group, ktorá bola uzatvorená v polovici roku 2011. Ako prvý zišiel z miestnej výrobnej linky model Yeti, od júna sa tu vyrába aj Octavia. V marci tohto roku potom Volkswagen začal výrobu svojho sedanu Jetta.

Zahájenie výroby si vyžiadalo investíciu zhruba vo výške 300 miliónov eur, pričom ide opäť o súčasť rastovej stratégie automobilky Škoda, ktorá si dala za cieľ do roku 2018 predávať minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne. V Rusku sa minulý rok dostala celkovo na 99 100 predaných exemplárov, aktuálny stav po necelých dvanástich mesiacoch roka 2013 je 78 900 automobilov.

Na ruskom trhu sa najlepšie predáva Škoda Octavia. V tomto roku si našla už 41 800 zákazníkov. Yeti s celkovým score 12 300 exemplárov trochu zaostáva. Modernizované prevedenie sem ale ešte nedorazilo. Stane sa tak začiatkom budúceho roka.

novogord_01.jpg
Foto: Škoda Auto

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY