vytisknout velikost písma Škoda oslavuje rok od začatia výroby v Nižnom Novgorode

Škoda oslavuje rok od začatia výroby v Nižnom Novgorode

Pred pár dňami ubehol presne rok od momentu, kedy automobilka Škoda začala výrobu v ruskom Nižnom Novgorode. Stalo sa tak v rámci spolupráce so spoločnosťou GAZ Group, ktorá bola uzatvorená v polovici roku 2011. Ako prvý zišiel z miestnej výrobnej linky model Yeti, od júna sa tu vyrába aj Octavia. V marci tohto roku potom Volkswagen začal výrobu svojho sedanu Jetta.

Zahájenie výroby si vyžiadalo investíciu zhruba vo výške 300 miliónov eur, pričom ide opäť o súčasť rastovej stratégie automobilky Škoda, ktorá si dala za cieľ do roku 2018 predávať minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne. V Rusku sa minulý rok dostala celkovo na 99 100 predaných exemplárov, aktuálny stav po necelých dvanástich mesiacoch roka 2013 je 78 900 automobilov.

Na ruskom trhu sa najlepšie predáva Škoda Octavia. V tomto roku si našla už 41 800 zákazníkov. Yeti s celkovým score 12 300 exemplárov trochu zaostáva. Modernizované prevedenie sem ale ešte nedorazilo. Stane sa tak začiatkom budúceho roka.

novogord_01.jpg
Foto: Škoda Auto

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY