vytisknout velikost písma Škoda oslavuje päťdesiate narodeniny modelu 1000 MBX

Škoda oslavuje päťdesiate narodeniny modelu 1000 MBX

Včera slávilo BMW a automobilky Mercedes a Porsche mu poslali gratulácie, dnes oslavuje Škoda. O pár dní to bude na deň presne päťdesiat rokov od doby, kedy sa svetu prvýkrát predstavil model 1000 MBX, ktorý dnes patrí k veľmi ceneným veteránom.

Škoda začala s vývojom modelu 1000 MBX už v roku 1960, kedy tiež vznikli prvé dva prototypy označené ako 990 Tudor. Sériový automobil sa predstavil presne desiateho marca roku 1966 kde inde ako na autosalóne v Ženeve.

Škoda 1000 MBX dostala zážihový štvorvalec s objemom 988 cm3, ktorý ponúkol výkon 38 kW (52 k). Maximálna rýchlosť sa dostala na 127 km/h. O rok neskôr, presne povedané v novembri 1967, prišlo prevedenie De Luxe, ktoré malo väčší motor (1107 cm3). Hoci sa maximálny výkon nezmenil, voz bol dynamickejší, pretože narástol krútiaci moment (81,4 Nm oproti 75,5 Nm).

Škoda vyrábala model MBX do roku 1969. Zo slabšej verzie vzniklo 1403 kusov, pri variante De Luxe sa počet vyrobených kusov dostal na 1114. Celkovo teda bolo vyrobených iba 2517 exemplárov modelu MBX.

mbx_09.jpgmbx_10.jpgmbx_06.jpgmbx_07.jpgmbx_08.jpgmbx_11.jpgmbx_12.jpgmbx_01.jpgmbx_02.jpgmbx_03.jpgmbx_04.jpgmbx_05.jpg
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY