vytisknout velikost písma Škoda oslavuje päťdesiate narodeniny modelu 1000 MBX

Škoda oslavuje päťdesiate narodeniny modelu 1000 MBX

Včera slávilo BMW a automobilky Mercedes a Porsche mu poslali gratulácie, dnes oslavuje Škoda. O pár dní to bude na deň presne päťdesiat rokov od doby, kedy sa svetu prvýkrát predstavil model 1000 MBX, ktorý dnes patrí k veľmi ceneným veteránom.

Škoda začala s vývojom modelu 1000 MBX už v roku 1960, kedy tiež vznikli prvé dva prototypy označené ako 990 Tudor. Sériový automobil sa predstavil presne desiateho marca roku 1966 kde inde ako na autosalóne v Ženeve.

Škoda 1000 MBX dostala zážihový štvorvalec s objemom 988 cm3, ktorý ponúkol výkon 38 kW (52 k). Maximálna rýchlosť sa dostala na 127 km/h. O rok neskôr, presne povedané v novembri 1967, prišlo prevedenie De Luxe, ktoré malo väčší motor (1107 cm3). Hoci sa maximálny výkon nezmenil, voz bol dynamickejší, pretože narástol krútiaci moment (81,4 Nm oproti 75,5 Nm).

Škoda vyrábala model MBX do roku 1969. Zo slabšej verzie vzniklo 1403 kusov, pri variante De Luxe sa počet vyrobených kusov dostal na 1114. Celkovo teda bolo vyrobených iba 2517 exemplárov modelu MBX.

mbx_09.jpgmbx_10.jpgmbx_06.jpgmbx_07.jpgmbx_08.jpgmbx_11.jpgmbx_12.jpgmbx_01.jpgmbx_02.jpgmbx_03.jpgmbx_04.jpgmbx_05.jpg
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY