vytisknout velikost písma Škoda Octavia zrejme dostane trojvalec 1.0 TSI

Škoda Octavia zrejme dostane trojvalec 1.0 TSI

O Škode Octavia sa síce stále hovorí ako "o tej novej Octavii", ale facelift už je na spadnutie. Auto sa prvýkrát ukázalo na konci roka 2012 a v roku 2015 by mala doraziť modernizácia, ktorá sa zrejme dotkne aj motorov.

Je možné, že sa do Octavie dostane nový koncernový preplňovaný benzínový trojvalec 1.0 TSI, ktorý sa prvýkrát predstavil v súvislosti s omladeným Volkswagenom Polo.

Nový motor disponuje v Pole výkonom od 70 do 81 kW (od 95 do 110 koní) a krútiacim momentom 160 až 200 Nm, čo sú parametre, ktoré na Octaviu stačí. V súčasnej dobe je základným motorom tisícdvestovka TSI s výkonom 63 kW (86 k).

Trojvalec by pomohol znížiť normované emisie aj spotrebu, takže by dával zmysel hlavne pre verzie Greenline. Volkswagen navyše, podľa informácií AutoBild, pomaly opúšťa od štvorvalca 1.2 TSI. Napríklad sa s ním nepočíta do novej generácie VW Polo.

Naproti tomu trojvalec 1.0 TSI je plánovaný aj do Audi A3 a Volkswagenu Golf, čo sú s Octaviou príbuzné modely. Nie je teda dôvod neveriť, že sa rovnaký motor dostane aj do Octavie. Otázkou ale zostáva, či sa tak stane už pri facelifte o rok.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY