vytisknout velikost písma Škoda Octavia zrejme dostane trojvalec 1.0 TSI

Škoda Octavia zrejme dostane trojvalec 1.0 TSI

O Škode Octavia sa síce stále hovorí ako "o tej novej Octavii", ale facelift už je na spadnutie. Auto sa prvýkrát ukázalo na konci roka 2012 a v roku 2015 by mala doraziť modernizácia, ktorá sa zrejme dotkne aj motorov.

Je možné, že sa do Octavie dostane nový koncernový preplňovaný benzínový trojvalec 1.0 TSI, ktorý sa prvýkrát predstavil v súvislosti s omladeným Volkswagenom Polo.

Nový motor disponuje v Pole výkonom od 70 do 81 kW (od 95 do 110 koní) a krútiacim momentom 160 až 200 Nm, čo sú parametre, ktoré na Octaviu stačí. V súčasnej dobe je základným motorom tisícdvestovka TSI s výkonom 63 kW (86 k).

Trojvalec by pomohol znížiť normované emisie aj spotrebu, takže by dával zmysel hlavne pre verzie Greenline. Volkswagen navyše, podľa informácií AutoBild, pomaly opúšťa od štvorvalca 1.2 TSI. Napríklad sa s ním nepočíta do novej generácie VW Polo.

Naproti tomu trojvalec 1.0 TSI je plánovaný aj do Audi A3 a Volkswagenu Golf, čo sú s Octaviou príbuzné modely. Nie je teda dôvod neveriť, že sa rovnaký motor dostane aj do Octavie. Otázkou ale zostáva, či sa tak stane už pri facelifte o rok.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY