vytisknout velikost písma Škoda Octavia zrejme dostane trojvalec 1.0 TSI

Škoda Octavia zrejme dostane trojvalec 1.0 TSI

O Škode Octavia sa síce stále hovorí ako "o tej novej Octavii", ale facelift už je na spadnutie. Auto sa prvýkrát ukázalo na konci roka 2012 a v roku 2015 by mala doraziť modernizácia, ktorá sa zrejme dotkne aj motorov.

Je možné, že sa do Octavie dostane nový koncernový preplňovaný benzínový trojvalec 1.0 TSI, ktorý sa prvýkrát predstavil v súvislosti s omladeným Volkswagenom Polo.

Nový motor disponuje v Pole výkonom od 70 do 81 kW (od 95 do 110 koní) a krútiacim momentom 160 až 200 Nm, čo sú parametre, ktoré na Octaviu stačí. V súčasnej dobe je základným motorom tisícdvestovka TSI s výkonom 63 kW (86 k).

Trojvalec by pomohol znížiť normované emisie aj spotrebu, takže by dával zmysel hlavne pre verzie Greenline. Volkswagen navyše, podľa informácií AutoBild, pomaly opúšťa od štvorvalca 1.2 TSI. Napríklad sa s ním nepočíta do novej generácie VW Polo.

Naproti tomu trojvalec 1.0 TSI je plánovaný aj do Audi A3 a Volkswagenu Golf, čo sú s Octaviou príbuzné modely. Nie je teda dôvod neveriť, že sa rovnaký motor dostane aj do Octavie. Otázkou ale zostáva, či sa tak stane už pri facelifte o rok.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY