vytisknout velikost písma Škoda Octavia Touring Sport (1959): predchodca dnešnej Octavie RS

Pred 55 rokmi automobilka Škoda predstavila špičkovú verziu svojej vtedajšej Octavie. Išlo prakticky o Feliciu s karosériou tudor.
Škoda Octavia Touring Sport (1959): predchodca dnešnej Octavie RS
Zoznam kapitol
  1. Vinuté pružiny a dva karburátory, Zvýšená kompresia, väčší výkon, Videá
  2. Octavia TS 1200 a 55 koní, Technické údaje

Vinuté pružiny a dva karburátory

V priebehu tohto týždňa vám snáď ani nemohlo uniknúť 40. výročie automobilov Škoda RS. Viac či menej adaptovanú tlačovú správu Škoda Auto u nás totiž prevzalu aj tie médiá, ktoré sa zvyčajne automobilmi zaoberajú len výnimočne. Marketingové oddelenie škodovky použilo trochu kŕčovitý somársky mostík s tým, že nasmerovalo pôvodné modely Škoda RS do pozície predchodcov dnešných vozidiel Škoda Octavia RS...

440 1.jpg440 1955 1.jpg440 1955.jpgSkoda 440 Spartak.jpgSkoda 445.JPGSkoda 450.jpg
Vozidlá Škoda 440/445/450 boli v rámci modernizácie z roku 1959 preznačené na Octaviu/Feliciu
Octavia 1961 2.jpgpodvozek 1960.jpgOctavia 1959 1.jpgOctavia 1959 2.jpgOctavia 1959 3.jpgOctavia 1959.jpg
Najdôležitejšou technickou zmenou bola náhrada predného lístkového pera vinutými pružinami

Jedinou výraznejšou zmenou sa stala predná náprava, na ktorej bolo listové pero nahradené vinutými pružinami so sústrednými teleskopickými tlmičmi. Okrem toho je potrebné spomenúť ešte zadné listové pero s progresívnou charakteristikou pruženia, pretlakové chladenie, svetlomety s asymetrickou optikou a upravenou elektroinštaláciu. Štylistické modifikácie boli minimálne.

Zvýšená kompresia, väčší výkon

Ďalšou analógiou s dnešnou Octaviou RS je v prípade pôvodnej Octavie TS tiež pozícia špičky v základnej rade, ktorá sa premieta aj do výrobných počtov. Kým štandardných Octavii vzniklo niekoľko sto tisíc a otvorených Felicii takmer 15 000, Octavia Touring Sport bola vyrobená iba v necelých 2 300 exemplároch. Škoda Octavia TS vo svojom pôvodnom prevedení bola vlastne Feliciou s uzavretou karosériou, mala rovnaký motor, rovnakú masku chladiča a prakticky identické jazdné výkony.

Octavia Touring Sport 1960 1.jpgOctavia Touring Sport 1960 2.jpgOctavia Touring Sport 1960 3.jpgOctavia TS 1960 1.jpgOctavia TS 1960 2.jpg
Octavie Touring Sport mali rovnakú masku ako Felicia
Octavia TS 1961 .jpgOctavia TS 1961 1.jpgOctavia TS 1960 3.jpg
Hlavným kúzlom vozidiel Touring Sport a Touring Sport 1200 boli dvojkarburátorové motory z Felicie, resp. Felicie Super

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY