vytisknout velikost písma Škoda Octavia Touring Sport (1959): predchodca dnešnej Octavie RS

Pred 55 rokmi automobilka Škoda predstavila špičkovú verziu svojej vtedajšej Octavie. Išlo prakticky o Feliciu s karosériou tudor.
Škoda Octavia Touring Sport (1959): predchodca dnešnej Octavie RS
Zoznam kapitol
  1. Vinuté pružiny a dva karburátory, Zvýšená kompresia, väčší výkon, Videá
  2. Octavia TS 1200 a 55 koní, Technické údaje

Vinuté pružiny a dva karburátory

V priebehu tohto týždňa vám snáď ani nemohlo uniknúť 40. výročie automobilov Škoda RS. Viac či menej adaptovanú tlačovú správu Škoda Auto u nás totiž prevzalu aj tie médiá, ktoré sa zvyčajne automobilmi zaoberajú len výnimočne. Marketingové oddelenie škodovky použilo trochu kŕčovitý somársky mostík s tým, že nasmerovalo pôvodné modely Škoda RS do pozície predchodcov dnešných vozidiel Škoda Octavia RS...

440 1.jpg440 1955 1.jpg440 1955.jpgSkoda 440 Spartak.jpgSkoda 445.JPGSkoda 450.jpg
Vozidlá Škoda 440/445/450 boli v rámci modernizácie z roku 1959 preznačené na Octaviu/Feliciu
Octavia 1961 2.jpgpodvozek 1960.jpgOctavia 1959 1.jpgOctavia 1959 2.jpgOctavia 1959 3.jpgOctavia 1959.jpg
Najdôležitejšou technickou zmenou bola náhrada predného lístkového pera vinutými pružinami

Jedinou výraznejšou zmenou sa stala predná náprava, na ktorej bolo listové pero nahradené vinutými pružinami so sústrednými teleskopickými tlmičmi. Okrem toho je potrebné spomenúť ešte zadné listové pero s progresívnou charakteristikou pruženia, pretlakové chladenie, svetlomety s asymetrickou optikou a upravenou elektroinštaláciu. Štylistické modifikácie boli minimálne.

Zvýšená kompresia, väčší výkon

Ďalšou analógiou s dnešnou Octaviou RS je v prípade pôvodnej Octavie TS tiež pozícia špičky v základnej rade, ktorá sa premieta aj do výrobných počtov. Kým štandardných Octavii vzniklo niekoľko sto tisíc a otvorených Felicii takmer 15 000, Octavia Touring Sport bola vyrobená iba v necelých 2 300 exemplároch. Škoda Octavia TS vo svojom pôvodnom prevedení bola vlastne Feliciou s uzavretou karosériou, mala rovnaký motor, rovnakú masku chladiča a prakticky identické jazdné výkony.

Octavia Touring Sport 1960 1.jpgOctavia Touring Sport 1960 2.jpgOctavia Touring Sport 1960 3.jpgOctavia TS 1960 1.jpgOctavia TS 1960 2.jpg
Octavie Touring Sport mali rovnakú masku ako Felicia
Octavia TS 1961 .jpgOctavia TS 1961 1.jpgOctavia TS 1960 3.jpg
Hlavným kúzlom vozidiel Touring Sport a Touring Sport 1200 boli dvojkarburátorové motory z Felicie, resp. Felicie Super

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY