vytisknout velikost písma Škoda Octavia Touring Sport (1959): predchodca dnešnej Octavie RS

Pred 55 rokmi automobilka Škoda predstavila špičkovú verziu svojej vtedajšej Octavie. Išlo prakticky o Feliciu s karosériou tudor.
Škoda Octavia Touring Sport (1959): predchodca dnešnej Octavie RS
Zoznam kapitol
  1. Vinuté pružiny a dva karburátory, Zvýšená kompresia, väčší výkon, Videá
  2. Octavia TS 1200 a 55 koní, Technické údaje

Vinuté pružiny a dva karburátory

V priebehu tohto týždňa vám snáď ani nemohlo uniknúť 40. výročie automobilov Škoda RS. Viac či menej adaptovanú tlačovú správu Škoda Auto u nás totiž prevzalu aj tie médiá, ktoré sa zvyčajne automobilmi zaoberajú len výnimočne. Marketingové oddelenie škodovky použilo trochu kŕčovitý somársky mostík s tým, že nasmerovalo pôvodné modely Škoda RS do pozície predchodcov dnešných vozidiel Škoda Octavia RS...

440 1.jpg440 1955 1.jpg440 1955.jpgSkoda 440 Spartak.jpgSkoda 445.JPGSkoda 450.jpg
Vozidlá Škoda 440/445/450 boli v rámci modernizácie z roku 1959 preznačené na Octaviu/Feliciu
Octavia 1961 2.jpgpodvozek 1960.jpgOctavia 1959 1.jpgOctavia 1959 2.jpgOctavia 1959 3.jpgOctavia 1959.jpg
Najdôležitejšou technickou zmenou bola náhrada predného lístkového pera vinutými pružinami

Jedinou výraznejšou zmenou sa stala predná náprava, na ktorej bolo listové pero nahradené vinutými pružinami so sústrednými teleskopickými tlmičmi. Okrem toho je potrebné spomenúť ešte zadné listové pero s progresívnou charakteristikou pruženia, pretlakové chladenie, svetlomety s asymetrickou optikou a upravenou elektroinštaláciu. Štylistické modifikácie boli minimálne.

Zvýšená kompresia, väčší výkon

Ďalšou analógiou s dnešnou Octaviou RS je v prípade pôvodnej Octavie TS tiež pozícia špičky v základnej rade, ktorá sa premieta aj do výrobných počtov. Kým štandardných Octavii vzniklo niekoľko sto tisíc a otvorených Felicii takmer 15 000, Octavia Touring Sport bola vyrobená iba v necelých 2 300 exemplároch. Škoda Octavia TS vo svojom pôvodnom prevedení bola vlastne Feliciou s uzavretou karosériou, mala rovnaký motor, rovnakú masku chladiča a prakticky identické jazdné výkony.

Octavia Touring Sport 1960 1.jpgOctavia Touring Sport 1960 2.jpgOctavia Touring Sport 1960 3.jpgOctavia TS 1960 1.jpgOctavia TS 1960 2.jpg
Octavie Touring Sport mali rovnakú masku ako Felicia
Octavia TS 1961 .jpgOctavia TS 1961 1.jpgOctavia TS 1960 3.jpg
Hlavným kúzlom vozidiel Touring Sport a Touring Sport 1200 boli dvojkarburátorové motory z Felicie, resp. Felicie Super

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY