vytisknout velikost písma Škoda Octavia TDI s vybúchaným filtrom DPF dymí o 3000% viac

Organizácia ASEM zmerala emisie staršej Octavie RS 2.0 TDI-PD. Auto malo odstránený filter pevných častíc. Napriek tomu normovaný emisný test ohodnotil vozidlo ako vyhovujúce. Reálne pri tom testované auto dymilo o 3000% viac, ako je bežné.
Škoda Octavia TDI s vybúchaným filtrom DPF dymí o 3000% viac

V Českej republike majú po novom prísnejšie STK. Dáta teraz posielajú online z STK do databázy ministerstva dopravy a ani techník nemôže ručne hodnoty upraviť. Ministerstvo si od toho sľubuje, že sa podarí odhaliť autá neplniacej emisné normy, okrem iného tie s vybúchaným filtrom pevných častíc, a zabráni sa podvodom na STK.

A aká je skutočnosť? Aj auto, ktoré má očividne odstránený časticový filter, meraním emisií prejde. Ako dôkaz prináša Asociácia emisných technikov a opravárov (ASEM) výsledky svojho merania Škody Octavia RS 2.0 TDI-PD, ktorá má časticový filter v štandardnej výbave. Áno, je to tá jazdenka, pred ktorou v našich článkoch varujeme ako pred extrémne rizikovou.

O čo pri testovacom meraní išlo? Asociácia použila auto, u ktorého bolo od samého začiatku zrejmé, že sa "niečo dialo" s jeho emisným systémom. Vizuálne bolo možné zreteľne poznať, že do telesa filtra pevných častíc niekto zasahoval. Druhým dôkazom bolo silné znečistenie výfukovej koncovky sadzami. Už v tomto štádiu by mal emisný techník vozidlo označiť ako nevyhovujúce. Podľa českej normy však auto skúškou prejde.

ASEM upozorňuje, že na staniciach emisií je používané staré zariadenie s príliš veľkými toleranciami. Po zasunutí sondy používanej na kontrolách emisií, ktorými vozidlá prechádzajú pred technickou kontrolou totiž Octavia RS TDI žiadny problém nevykázala. Podľa metodiky používanej pri schválenom meraní emisií bola v poriadku, hoci reálne bola dymivosť o 3000% vyššia než normálne. ASEM vznáša na základe výsledkov meraní otázku, či sú teda emisné testy naozaj kontrolou vypúšťaných emisií, alebo sa jedná o prosté vyberanie výpalného od majiteľov áut.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY