vytisknout velikost písma Škoda Octavia Scout podrobne, oficiálne a zblízka. Pokochajte sa

Nový Scout bude všestrannejším protipólom k športovejšej Octavii RS na vrchole modelového radu Octavia. Dostane dokonca aj 184-koňový diesel, ktorý bol doteraz vyhradený pre "Eres".
Škoda Octavia Scout podrobne, oficiálne a zblízka. Pokochajte sa
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v Ženeve
  2. Škoda Octavia Scout v Ženeve: Fotogaléria

Do tretice - a pre dnešok naposledy - sa pozrieme na ženevský stánok automobilky Škoda. Po koncepte VisionC a modeloch Monte Carlo je čas prezrieť si zblízka novú Octaviu Scout.

Škoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-1.JPGŠkoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-12.JPGŠkoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-13.JPG
Octavia Scout je v Ženeve ťažko prehliadnuteľná, aj keď len samotným autom to nie je...

Rovnako ako jej predchodcovia je aj nová Škoda Octavia Scout univerzálnym kombi, ktoré sa nebojí ciest s horším povrchom. Na tie je vybavená svetlou výškou 171 mm, ochranou podvozku a "terénnym" vzhľadom nárazníkov, ktoré jej v kombinácii s čiernymi lemami blatníkov dávajú patrične dobrodružný vzhľad.

Drsnejší vzhľad, motor z Octavie RS

Novinkou je tiež robustná ochranná lišta, zapustená do prelisu v spodnej časti dverí, a čierna maska ​​chladiča s logom Scout. V interiéri sa objavuje podobná dvojtónová kombinácia, akú sme si všimli už v Octavii Laurin & Klement. Trojramenný multifunkčný volant aj hlavicu radiacej páky zdobí logo Scout.

Hoci stále viac áut podobného razenia sa uspokojí s predným pohonom, nová Octavia Scout je našťastie opäť štvorkolka. Rozdeľovanie hnacej sily obstaráva spojka Haldex 5, ktorej sekunduje elektronická simulácia uzávierky diferenciálu na oboch nápravách. Auto po novom utiahne príves s hmotnosťou až dve tony.

Škoda Octavia Scout bude v ponuke s jedným zážihovým a jedným vznetovým motorom. Diesel však bude ponúkaný v dvoch úrovniach výkonu. Ale poporiadku. Jednotka 1.8 TSI s výkonom 180 koní a krútiacim momentom 280 Nm udeľuje Octavii Scout zrýchlenie 0-100 km/h za 7,8 s. Najvyššia rýchlosť činí 216 km/h, kombinovaná spotreba je 7,1 l/100 km.

Benzínový motor bude dodávaný výhradne s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Naopak stopäťdesiat koňový diesel 2.0 TDI vám do Octavie Scout namontujú výlučne s manuálom. Výsledná kombinácia dokáže ponúknuť tabuľkovú spotrebu pod päť litrov a zrýchlenie pod desať sekúnd, konkrétne 4,9 l/100 km a 9,1 s. Najvyššia rýchlosť 207 km/h je tiež slušná.

Škoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-2.JPGŠkoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-20.JPGŠkoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-4.JPG
Rovnako ako v prípade bežných Octavii je pýchou Octavie Scout batožinový priestor o objeme 610 až 1740 l; po sklopení sedadiel je možné vo vnútri prevážať predmety dlhé až 2,92 m

Pokiaľ ale budete chcieť so svojou Octaviou Scout vytrieť na diaľnici zrak vodičom bežných referentských Octavii, potrebujete jednotku 2.0 TDI 184 k. Motor z Octavie RS udeľuje Scoutu akceleráciu z nuly na sto za 7,8 s a maximálna rýchlosť činí 218 km/h. Spotreba? V kombinovanom cykle 5,4 l/100 km.

Kvôli pohonu všetkých kolies má Scout vzadu štvorprvkovú nápravu a v dieseli nebudú chýbať vyvažovacie hriadele. "Terénna" Octavia by tak mala jazdiť lepšie a kultivovanejšie než jej všednejší príbuzní.

Vodičom s veľkoryso nastaveným rozpočtom na služobné auto ponúkne Škoda rovnaké vymoženosti ako pri iných Octaviach: bezkľúčové odomykanie a štartovanie Kessy, adaptívny tempomat, automatický parkovací asistent alebo systém rozpoznania únavy.

Ceny ani predpokladaný dátum uvedenia novej Octavie Scout na trh zatiaľ nepoznáme.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY