vytisknout velikost písma Škoda Octavia Scout podrobne, oficiálne a zblízka. Pokochajte sa

Nový Scout bude všestrannejším protipólom k športovejšej Octavii RS na vrchole modelového radu Octavia. Dostane dokonca aj 184-koňový diesel, ktorý bol doteraz vyhradený pre "Eres".
Škoda Octavia Scout podrobne, oficiálne a zblízka. Pokochajte sa
Zoznam kapitol
  1. Škoda Octavia Scout v Ženeve
  2. Škoda Octavia Scout v Ženeve: Fotogaléria

Do tretice - a pre dnešok naposledy - sa pozrieme na ženevský stánok automobilky Škoda. Po koncepte VisionC a modeloch Monte Carlo je čas prezrieť si zblízka novú Octaviu Scout.

Škoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-1.JPGŠkoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-12.JPGŠkoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-13.JPG
Octavia Scout je v Ženeve ťažko prehliadnuteľná, aj keď len samotným autom to nie je...

Rovnako ako jej predchodcovia je aj nová Škoda Octavia Scout univerzálnym kombi, ktoré sa nebojí ciest s horším povrchom. Na tie je vybavená svetlou výškou 171 mm, ochranou podvozku a "terénnym" vzhľadom nárazníkov, ktoré jej v kombinácii s čiernymi lemami blatníkov dávajú patrične dobrodružný vzhľad.

Drsnejší vzhľad, motor z Octavie RS

Novinkou je tiež robustná ochranná lišta, zapustená do prelisu v spodnej časti dverí, a čierna maska ​​chladiča s logom Scout. V interiéri sa objavuje podobná dvojtónová kombinácia, akú sme si všimli už v Octavii Laurin & Klement. Trojramenný multifunkčný volant aj hlavicu radiacej páky zdobí logo Scout.

Hoci stále viac áut podobného razenia sa uspokojí s predným pohonom, nová Octavia Scout je našťastie opäť štvorkolka. Rozdeľovanie hnacej sily obstaráva spojka Haldex 5, ktorej sekunduje elektronická simulácia uzávierky diferenciálu na oboch nápravách. Auto po novom utiahne príves s hmotnosťou až dve tony.

Škoda Octavia Scout bude v ponuke s jedným zážihovým a jedným vznetovým motorom. Diesel však bude ponúkaný v dvoch úrovniach výkonu. Ale poporiadku. Jednotka 1.8 TSI s výkonom 180 koní a krútiacim momentom 280 Nm udeľuje Octavii Scout zrýchlenie 0-100 km/h za 7,8 s. Najvyššia rýchlosť činí 216 km/h, kombinovaná spotreba je 7,1 l/100 km.

Benzínový motor bude dodávaný výhradne s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Naopak stopäťdesiat koňový diesel 2.0 TDI vám do Octavie Scout namontujú výlučne s manuálom. Výsledná kombinácia dokáže ponúknuť tabuľkovú spotrebu pod päť litrov a zrýchlenie pod desať sekúnd, konkrétne 4,9 l/100 km a 9,1 s. Najvyššia rýchlosť 207 km/h je tiež slušná.

Škoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-2.JPGŠkoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-20.JPGŠkoda Octavia Scout na autosalonu v Ženevě-4.JPG
Rovnako ako v prípade bežných Octavii je pýchou Octavie Scout batožinový priestor o objeme 610 až 1740 l; po sklopení sedadiel je možné vo vnútri prevážať predmety dlhé až 2,92 m

Pokiaľ ale budete chcieť so svojou Octaviou Scout vytrieť na diaľnici zrak vodičom bežných referentských Octavii, potrebujete jednotku 2.0 TDI 184 k. Motor z Octavie RS udeľuje Scoutu akceleráciu z nuly na sto za 7,8 s a maximálna rýchlosť činí 218 km/h. Spotreba? V kombinovanom cykle 5,4 l/100 km.

Kvôli pohonu všetkých kolies má Scout vzadu štvorprvkovú nápravu a v dieseli nebudú chýbať vyvažovacie hriadele. "Terénna" Octavia by tak mala jazdiť lepšie a kultivovanejšie než jej všednejší príbuzní.

Vodičom s veľkoryso nastaveným rozpočtom na služobné auto ponúkne Škoda rovnaké vymoženosti ako pri iných Octaviach: bezkľúčové odomykanie a štartovanie Kessy, adaptívny tempomat, automatický parkovací asistent alebo systém rozpoznania únavy.

Ceny ani predpokladaný dátum uvedenia novej Octavie Scout na trh zatiaľ nepoznáme.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY