vytisknout velikost písma Škoda Octavia Scout: off-road dizajn a podvozok vyšší o 33 mm

Škoda Octavia Scout: off-road dizajn a podvozok vyšší o 33 mm

Ženeva 2014 sa okrem premiéry konceptu Octavie s karosériou päťdverového kupé stane tiež prvou príležitosťou k prehliadke ďalšej verzie súčasnej Octavie. Ako mladoboleslavská automobilka oznámila skôr, nejde o nič iné než o Scout.

Škoda dnes oficiálne zverejnila prvé fotografie a tiež prvé základné informácie. Novinka samozrejme vychádza z Octavie Combi, prepracované sú oba nárazníky a okolo blatníkov aj prahov nájdete čierny plast. Štandardom pre nový Scout sú taktiež sedemnásťpalcové zliatinové kolesá so špeciálnym dizajnom. Interiér obsahuje kožou potiahnutý volant a dekory určené výhradne pre Scout. Všetko dohromady má podľa tlačovej správy zabezpečiť doslova off-roadový vzhľad.

Čo sa dôležitejších vlastností týka, najväčšou zmenou je vyšší podvozok. Škoda pridala na svetlej výške 33 milimetrov. Vzhľadom k tomu, že štandardná verzia ponúkne 139 mm, dostávame teda celkové číslo 172 mm. V ponuke budú dva vznetové a jeden benzínový motor. V kombinácii so zmienkou o pohone všetkých kolies to znamená jednotky 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI.

Škoda oficiálně představila novou Octavii Scout. Ta dostala podle  očekávání především více plastu na karoserii.jpgTechnické novinky nečekejte. Tou největší je vyšší podvozek, který dostal k dobru 33 mm.jpgV interiéru najdete především jiné dekory určené výhradně pro Scout.jpgVzhledem k tomu, že standardní verze nabídnou 139 mm, dostáváme tedy celkové číslo 172 mm.jpgŽenevský autosalon bude místem, kde kromě nového Scoutu uvidíme také Octavii Coupe.jpg
Foto: Škoda Auto

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY