vytisknout velikost písma Škoda Octavia Scout: off-road dizajn a podvozok vyšší o 33 mm

Škoda Octavia Scout: off-road dizajn a podvozok vyšší o 33 mm

Ženeva 2014 sa okrem premiéry konceptu Octavie s karosériou päťdverového kupé stane tiež prvou príležitosťou k prehliadke ďalšej verzie súčasnej Octavie. Ako mladoboleslavská automobilka oznámila skôr, nejde o nič iné než o Scout.

Škoda dnes oficiálne zverejnila prvé fotografie a tiež prvé základné informácie. Novinka samozrejme vychádza z Octavie Combi, prepracované sú oba nárazníky a okolo blatníkov aj prahov nájdete čierny plast. Štandardom pre nový Scout sú taktiež sedemnásťpalcové zliatinové kolesá so špeciálnym dizajnom. Interiér obsahuje kožou potiahnutý volant a dekory určené výhradne pre Scout. Všetko dohromady má podľa tlačovej správy zabezpečiť doslova off-roadový vzhľad.

Čo sa dôležitejších vlastností týka, najväčšou zmenou je vyšší podvozok. Škoda pridala na svetlej výške 33 milimetrov. Vzhľadom k tomu, že štandardná verzia ponúkne 139 mm, dostávame teda celkové číslo 172 mm. V ponuke budú dva vznetové a jeden benzínový motor. V kombinácii so zmienkou o pohone všetkých kolies to znamená jednotky 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI.

Škoda oficiálně představila novou Octavii Scout. Ta dostala podle  očekávání především více plastu na karoserii.jpgTechnické novinky nečekejte. Tou největší je vyšší podvozek, který dostal k dobru 33 mm.jpgV interiéru najdete především jiné dekory určené výhradně pro Scout.jpgVzhledem k tomu, že standardní verze nabídnou 139 mm, dostáváme tedy celkové číslo 172 mm.jpgŽenevský autosalon bude místem, kde kromě nového Scoutu uvidíme také Octavii Coupe.jpg
Foto: Škoda Auto

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY