vytisknout velikost písma Škoda Octavia Scout: off-road dizajn a podvozok vyšší o 33 mm

Škoda Octavia Scout: off-road dizajn a podvozok vyšší o 33 mm

Ženeva 2014 sa okrem premiéry konceptu Octavie s karosériou päťdverového kupé stane tiež prvou príležitosťou k prehliadke ďalšej verzie súčasnej Octavie. Ako mladoboleslavská automobilka oznámila skôr, nejde o nič iné než o Scout.

Škoda dnes oficiálne zverejnila prvé fotografie a tiež prvé základné informácie. Novinka samozrejme vychádza z Octavie Combi, prepracované sú oba nárazníky a okolo blatníkov aj prahov nájdete čierny plast. Štandardom pre nový Scout sú taktiež sedemnásťpalcové zliatinové kolesá so špeciálnym dizajnom. Interiér obsahuje kožou potiahnutý volant a dekory určené výhradne pre Scout. Všetko dohromady má podľa tlačovej správy zabezpečiť doslova off-roadový vzhľad.

Čo sa dôležitejších vlastností týka, najväčšou zmenou je vyšší podvozok. Škoda pridala na svetlej výške 33 milimetrov. Vzhľadom k tomu, že štandardná verzia ponúkne 139 mm, dostávame teda celkové číslo 172 mm. V ponuke budú dva vznetové a jeden benzínový motor. V kombinácii so zmienkou o pohone všetkých kolies to znamená jednotky 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI.

Škoda oficiálně představila novou Octavii Scout. Ta dostala podle  očekávání především více plastu na karoserii.jpgTechnické novinky nečekejte. Tou největší je vyšší podvozek, který dostal k dobru 33 mm.jpgV interiéru najdete především jiné dekory určené výhradně pro Scout.jpgVzhledem k tomu, že standardní verze nabídnou 139 mm, dostáváme tedy celkové číslo 172 mm.jpgŽenevský autosalon bude místem, kde kromě nového Scoutu uvidíme také Octavii Coupe.jpg
Foto: Škoda Auto

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY