vytisknout velikost písma Škoda Octavia s novou tvárou oficiálne prichádza

Škoda oficiálne predstavila modernizáciu svojho najpredávanejšieho modelu. Facelift Octavia priniesla najmä delené predné svetlomety, vo vyšších verziách s technológiou Full-LED. Octavia RS posilnila o 10 koní, na celkových 230 (169 kW). Modernizovaná Octavia dokáže v meste sama zastaviť pred chodcom. V ponuke bude aj systém stráženia mŕtvych uhlov alebo adaptívne tlmiče. Objednávky Škoda prijíma už od novembra.
Škoda Octavia s novou tvárou oficiálne prichádza

Na slávnostnej prezentácii vo viedenskej Akadémii výtvarných umení dnes Škoda odhalila modernizovanú podobu svojho bestselleru. Priznajme si, že o veľké prekvapenie nešlo. Už skôr totiž automobilka pustila do sveta prvé fotografie, informácie o motoroch a aj ceny Octavie pre rok 2017. Dnes ráno k nim navyše pribudli oficiálnej ceny derivátov Škoda Octavia RS a Škoda Octavia Scout.

Najvýraznejšou zmenou je pochopiteľne novo tvarovaná predná časť s delenými svetlometmi. Ich vnútorné časti opticky rozširujú masku chladiča a od hlavných vonkajších telies ich delí neprehliadnuteľná diagonálna medzera. Pri značke Škoda je tak výrazný zásah do dizajnu dvojnásobne odvážny. Jednak preto, že až donedávna sa značka profilovala vyslovene konzervatívne. A po druhé preto, že Škoda Octavia je jej najpredávanejším modelem.

Škoda-Octavia-Combi-facelift-2017-exteriér-1-1068x712.jpg

Od roku 1996 sa vyrobilo už päť miliónov Octavii. V minulom roku ich Škoda predala po celom svete 436 000, čo predstavuje 40 percent celkového odbytu. Prípadná nemilosť zákazníkov by sa tak v tomto prípade prejavila obzvlášť bolestivo.

My ale nemáme o osud Octavie obavy. Už preto, že si nemyslíme, že množina autorov negatívnych komentárov, ktoré po zverejnení prvých fotografií zaplavili internet, má nejaký významný prienik s množinou ľudí, ktorí Octavie naozaj kupujú.

Nové svetlá voliteľne aj s Full-LED

Predné svetlomety sú v základnom prevedení halogénové, majú však LED denné svietenie. Za príplatok (u Style, RS a Scoutu sériovo) bude ale Škoda ponúkať Full-LED prevedenie s adaptívnou funkciou a na želanie aj asistentom diaľkových svetiel. Adaptívne svetlomety automaticky upravujú tvar a veľkosť svetelného kužeľa podľa rýchlosti jazdy, profilu cesty a okolitých svetelných podmienok.

Ľahkým osviežením prešiel aj interiér. V lepšie vybavených variantoch je najviditeľnejšou zmenou infotainment Columbus s obrazovkou s uhlopriečkou 9,2 palca. Jeho súčasťou sú internetové služby Škoda Connect, ktoré poznáme napríklad už z KodiaQ. Ku Škoda Connect patria aj mobilné aplikácie, prostredníctvom ktorých môžete na diaľku skontrolovať stav paliva v nádrži alebo zahúka a zablikať - napríklad keď hľadáte auto na parkovisku.

Aj ked skoršie správy hovorili o motore 1.5 TSI, na začiatku predaja zostáva modernizovaná Škoda Octavia u doterajších jednotiek 1.4 TSI. V ponuke je celkovo sedem motorizácií vrátane jedného variantu G-Tec (na stlačený zemný plyn). Základ palety motorov tvorí už známy trojvalec 1.0 TSI, ktorý sme pred časom porovnávali so staršou jednotkou 1.2 TSI:

Škoda-Octavia-facelift-2017-interiér-2-1068x712.jpg

Zatiaľ čo v minulosti mala Octavia schválne obmedzenú ponuku kombinácií motorov a prevodoviek, teraz možno všetky motory kombinovať s dvojspojkovými automatom DSG.

Zabrzdí pred chodcom

Technika zostáva v zásade rovnaká ako doteraz. Ak nepočítame zvýšenie výkonu varianty RS o 10 koní, je pravdepodobne najzásadnejšou konštrukčnou zmenou rozšírenie rozchodu zadných kolies. Pri modeloch s výkonom do 110 kW, ktoré majú vlečenú zadnú nápravu, je rozchod širší o 20 mm (1540 mm). Najsilnejšia verzia TSI, všetky varianty s pohonom všetkých kolies a verzia G-TEC majú viacprvkovú zadnú nápravu, ktorej rozchod narástol o tri centimetre (1542 mm). Od výbavového stupňa Style a u motorizácií s výkonom od 110 kW vyššie si môžete objednať adaptívne tlmiče DCC s prepínateľnými režimami.

V rámci modernizácie rozšírila Škoda aj ponuku elektronických asistenčných systémov. Pre zákazníkov Octavie bude úplnou novinkou systém prediktívnej ochrany chodcov, ktorý v rýchlostiach 10 až 60 km/h začne sám brzdiť, ak do jazdnej dráhy vstúpi chodec. Ďalšími novinkami pre Octaviu sú sledovanie mŕtvych uhlov, upozornenie pri cúvaní do cesty a aj asistent pre jazdu s prívesom.

Predajcovia Škody prijímajú objednávky na modernizovanú Octaviu už od konca novembra. Prví zákazníci by sa mali dočkať svojich áut ešte pred začiatkom jari.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY