vytisknout velikost písma Škoda Octavia s nábehom 824 000 km slúži ako novinárske auto v Írsku

Neznamená to, že by boli škodovky najspoľahlivejšími autami na svete. Berte toto video skôr ako zaujímavosť a dôkaz toho, že rozumné zaobchádzanie a pravidelný servis s autom vie robiť divy...
Škoda Octavia s nábehom 824 000 km slúži ako novinárske auto v Írsku

Zoznámte sa. Táto zlatisto sfarbená Octavia bola vyrobená v roku 2002, pod kapotou hostí jednotku 1,9 TDI a väčšinu svojho života odjazdila ako taxi v Írsku, následne ju kúpil predajca a dnes vraj slúži ako novinárske auto. Na začiatku desaťminútového videa má najazdené 512 124 míľ, teda cez 824 000 km. Ťažko povedať, čo presne je to za auto. Na palube chýba klimatizácia alebo kožený volant, nie však lakované zrkadlá a kľučky či elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, vsadíme teda na výbavu Ambiente alebo nejaký odvodený paket pre miestny trh.

Na videu sú dobre viditeľné znaky opotrebenia, pre vozidlá Škoda Octavia typické a známe aj z omnoho mladších a menej jazdených áut tohto typu. Extrémne nízky a zle tvarovaný spodný lem predného nárazníka je v ľavej časti pokrivený po kontakte s chodníkom, manžeta radiacej páky je popraskaná a z niektorých ovládačov na palubnej doske sa lúpe ich povrchová úprava.

Podľa autorov tohto testíku je vyobrazená Škoda Octavia stále v prevádzke. Síce nefunguje niekoľko drobností vrátane vyhrievania zrkadiel, ale auto údajne nemáva problémy na STK, meraniach emisií ani s rastúcou spotrebou paliva a oleja. Sem tam odniekiaľ niečo spadne, ale Octavia stále ide.


 

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY