vytisknout velikost písma Škoda Octavia s nábehom 824 000 km slúži ako novinárske auto v Írsku

Neznamená to, že by boli škodovky najspoľahlivejšími autami na svete. Berte toto video skôr ako zaujímavosť a dôkaz toho, že rozumné zaobchádzanie a pravidelný servis s autom vie robiť divy...
Škoda Octavia s nábehom 824 000 km slúži ako novinárske auto v Írsku

Zoznámte sa. Táto zlatisto sfarbená Octavia bola vyrobená v roku 2002, pod kapotou hostí jednotku 1,9 TDI a väčšinu svojho života odjazdila ako taxi v Írsku, následne ju kúpil predajca a dnes vraj slúži ako novinárske auto. Na začiatku desaťminútového videa má najazdené 512 124 míľ, teda cez 824 000 km. Ťažko povedať, čo presne je to za auto. Na palube chýba klimatizácia alebo kožený volant, nie však lakované zrkadlá a kľučky či elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, vsadíme teda na výbavu Ambiente alebo nejaký odvodený paket pre miestny trh.

Na videu sú dobre viditeľné znaky opotrebenia, pre vozidlá Škoda Octavia typické a známe aj z omnoho mladších a menej jazdených áut tohto typu. Extrémne nízky a zle tvarovaný spodný lem predného nárazníka je v ľavej časti pokrivený po kontakte s chodníkom, manžeta radiacej páky je popraskaná a z niektorých ovládačov na palubnej doske sa lúpe ich povrchová úprava.

Podľa autorov tohto testíku je vyobrazená Škoda Octavia stále v prevádzke. Síce nefunguje niekoľko drobností vrátane vyhrievania zrkadiel, ale auto údajne nemáva problémy na STK, meraniach emisií ani s rastúcou spotrebou paliva a oleja. Sem tam odniekiaľ niečo spadne, ale Octavia stále ide.


 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY