vytisknout velikost písma Škoda Octavia s nábehom 824 000 km slúži ako novinárske auto v Írsku

Neznamená to, že by boli škodovky najspoľahlivejšími autami na svete. Berte toto video skôr ako zaujímavosť a dôkaz toho, že rozumné zaobchádzanie a pravidelný servis s autom vie robiť divy...
Škoda Octavia s nábehom 824 000 km slúži ako novinárske auto v Írsku

Zoznámte sa. Táto zlatisto sfarbená Octavia bola vyrobená v roku 2002, pod kapotou hostí jednotku 1,9 TDI a väčšinu svojho života odjazdila ako taxi v Írsku, následne ju kúpil predajca a dnes vraj slúži ako novinárske auto. Na začiatku desaťminútového videa má najazdené 512 124 míľ, teda cez 824 000 km. Ťažko povedať, čo presne je to za auto. Na palube chýba klimatizácia alebo kožený volant, nie však lakované zrkadlá a kľučky či elektrické ovládanie predných okien a zrkadiel, vsadíme teda na výbavu Ambiente alebo nejaký odvodený paket pre miestny trh.

Na videu sú dobre viditeľné znaky opotrebenia, pre vozidlá Škoda Octavia typické a známe aj z omnoho mladších a menej jazdených áut tohto typu. Extrémne nízky a zle tvarovaný spodný lem predného nárazníka je v ľavej časti pokrivený po kontakte s chodníkom, manžeta radiacej páky je popraskaná a z niektorých ovládačov na palubnej doske sa lúpe ich povrchová úprava.

Podľa autorov tohto testíku je vyobrazená Škoda Octavia stále v prevádzke. Síce nefunguje niekoľko drobností vrátane vyhrievania zrkadiel, ale auto údajne nemáva problémy na STK, meraniach emisií ani s rastúcou spotrebou paliva a oleja. Sem tam odniekiaľ niečo spadne, ale Octavia stále ide.


 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY