vytisknout velikost písma Škoda Octavia RS získala po facelifte 230 koní aj nižší a širší podvozok

Škoda predstavila modernizovanú Octaviu vo vrcholnej verzii RS. Na 245 koní zatiaľ nedošlo, maximum omladenej varianty je 230 koní. Podvozok bol znížený o 15 mm, rozchod zadných kolies narástol o 30 mm. K dispozícii bude aj RS s motorom 2.0 TDI, ktorý sa ale nezmenil.
Škoda Octavia RS získala po facelifte 230 koní aj nižší a širší podvozok

Škoda predstavila modernizovanú Octaviu aj vo vrcholnej verzii RS. Špekulácie sľubovali výkon 180 kW (245 k), ale na ten zatiaľ nedošlo. Avšak štandardná zážihová Octavia RS napriek tomu posilnila. Jej výkon narástol o 7 kW (10 k) na celkových 169 kW (230 k). V rámci faceliftu sa tak z Octavie RS230 stalo základné prevedenie.

Vrchol krútiaceho momentu preplňovaného motora dosahuje hodnoty 350 Nm. V praxi došprintuje omladená Octavia RS v prevedení liftback s manuálnou prevodovkou z nuly na 100 km/h za 6,7 ​​s. Najvyššia rýchlosť je 250 km/h. Alternatívou k manuálu zostáva šesťstupňový dvojspojkový automat DSG.

Rovnako ako skôr si budú môcť záujemcovia kúpiť Octaviu RS aj so vznetovým motorom 2.0 TDI. V jeho prípade sa však nič nezmenilo, takže stále ponúka 135 kW (180 k) a 380 Nm. Akceleráciu z nuly na 100 km/h zvládne tento variant za 7,9 s a najviac sa rozbehne na 232 km/h (uvádzané hodnoty opäť platia pre liftback s manuálnou prevodovkou). Dieselovú verziu bude možné doplniť o pohon všetkých kolies.

Octavia RS dostala v rámci faceliftu aj upravený podvozok. Ten je oproti predchodcovi o 15 mm nižší, rozchod kolies na zadnej náprave narástol o rovné tri centimetre. Ďalšie zmeny potom nájdeme v oblasti dizajnu. Okrem trochu kontroverzného riešenia so štyrmi svetlami má RS prepracovaný predný nárazník s väčšími otvormi pre prívod vzduchu. Iné sú aj koncové svetlá. Interiér po novom ponúkne (za príplatok) športové sedadlá kompletne čalúnené Alcantarou.

Ak sa skoršie špekulácie potvrdia, dostane táto upravená základná Octavia RS ešte rýchlejší variant s výkonom 180 kW (245 k) a elektronicky riadeným diferenciálom na prednej náprave. Ten totiž aktuálne tlačová správa v súvislosti so štandardnou Octaviou RS vôbec nespomína.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY