vytisknout velikost písma Škoda Octavia RS TDI: Ako sa prejaví výkon zvýšený na 215 koní?

Naftová Škoda Octavia RS disponuje v sériovej verzii výkonom 135 kW (184 koní). Že vám to pripadá na športovo strihané auto málo? V tom prípade sa ponúka riešenie v podobe tuningu a jednou z tých najjednoduchších úprav je nový softvér riadiacej jednotky. Ako sa prejaví v praxi?
Škoda Octavia RS TDI: Ako sa prejaví výkon zvýšený na 215 koní?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Ako to prebieha?
  2. Meranie na brzde, Meranie dynamiky, Oplatí sa to?

Najsilnejším dieselom v ponuke pre Škodu Octavia je preplňovaný dvojliter naladený na 135 kW (184 k) a 380 Nm. Tento motor dostanete ako v kombinácii s RS, tak aj pod kapotu verzie Scout aj základného prevedenia.

Ak vám sériový výkon nestačí, nezostáva, než sa poobzerať po nejakej dodatočnej úprave, pretože od Škody silnejší diesel nedostanete. A ak nechcete zasahovať výraznejšie do motora, teda nechcete priamo meniť napríklad turbo a iné podobné (a drahé) záležitosti, potom je jedným z tých najdostupnejších variantov nový softvér riadiacej jednotky.

Samozrejme je tu ešte lacnejšia alternatíva, a síce prídavná riadiaca jednotka, ktorú sme si vyskúšali na klasickej Octavii Combi už skôr. Výsledok je poznať, ale nový softvér inštalovaný priamo do riadiacej jednotky je pre vozidlo lepší.

Ako to prebieha?

Úpravcov, ktorí vám dajú do vozidla nový softvér a tým pádom tiež pridajú pár desiatok koní navyše, je celý rad. My sme si túto vec vyskúšali u pre nás (aj pre pravidelných čitateľov) dobre známej spoločnosti Dieselpower.

Postup znie celkom jednoducho, ale zas tak úplne jednoduché to nie je. Najprv sa uskutoční na aute diagnostika a zmeria sa existujúci výkon. Následne prebehne úprava softvéru v riadiacej jednotke, aby sa potom opäť zmeral výkon a vykonala diagnostika. Nasleduje analýza dát a prípadné ďalšie ladenie. V závislosti na konkrétnom automobile trvá takáto úprava až osem hodín, alebo tiež napríklad len tri hodiny.

skoda_tuning_04.jpgskoda_tuning_06.jpgZa približne 700 eur môže dostať naftová Škoda Octavia RS 31 koní a 70 Nm navyše. Oplatí sa to?

Za úpravu vykonanú týmto spôsobom zaplatíte zhruba 700 eur. Kto chce šetriť, ten môže zvoliť o pár desiatok eur lacnejšiu alternatívu, ktorá trvá len hodinu a pol a ktorá obsahuje len úpravu softvéru bez všetkých vecí okolo.

V našom konkrétnom prípade, teda pri motore 2.0 TDI CR 135 kW (184 k), majú byť na konci toho všetkého parametre 158 kW (215 k) a 450 Nm. Inak povedané, navyše by naše naftová Octavia RS mala dostať 31 koní a 70 Nm.

Výsledky merania výkonu na brzde aj porovnanie reálnej dynamiky nájdete v nasledujúcej kapitole. 

skoda_tuning_09.jpgskoda_tuning_07.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY