vytisknout velikost písma Škoda Octavia RS TDI: Ako sa prejaví výkon zvýšený na 215 koní?

Naftová Škoda Octavia RS disponuje v sériovej verzii výkonom 135 kW (184 koní). Že vám to pripadá na športovo strihané auto málo? V tom prípade sa ponúka riešenie v podobe tuningu a jednou z tých najjednoduchších úprav je nový softvér riadiacej jednotky. Ako sa prejaví v praxi?
Škoda Octavia RS TDI: Ako sa prejaví výkon zvýšený na 215 koní?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Ako to prebieha?
  2. Meranie na brzde, Meranie dynamiky, Oplatí sa to?

Najsilnejším dieselom v ponuke pre Škodu Octavia je preplňovaný dvojliter naladený na 135 kW (184 k) a 380 Nm. Tento motor dostanete ako v kombinácii s RS, tak aj pod kapotu verzie Scout aj základného prevedenia.

Ak vám sériový výkon nestačí, nezostáva, než sa poobzerať po nejakej dodatočnej úprave, pretože od Škody silnejší diesel nedostanete. A ak nechcete zasahovať výraznejšie do motora, teda nechcete priamo meniť napríklad turbo a iné podobné (a drahé) záležitosti, potom je jedným z tých najdostupnejších variantov nový softvér riadiacej jednotky.

Samozrejme je tu ešte lacnejšia alternatíva, a síce prídavná riadiaca jednotka, ktorú sme si vyskúšali na klasickej Octavii Combi už skôr. Výsledok je poznať, ale nový softvér inštalovaný priamo do riadiacej jednotky je pre vozidlo lepší.

Ako to prebieha?

Úpravcov, ktorí vám dajú do vozidla nový softvér a tým pádom tiež pridajú pár desiatok koní navyše, je celý rad. My sme si túto vec vyskúšali u pre nás (aj pre pravidelných čitateľov) dobre známej spoločnosti Dieselpower.

Postup znie celkom jednoducho, ale zas tak úplne jednoduché to nie je. Najprv sa uskutoční na aute diagnostika a zmeria sa existujúci výkon. Následne prebehne úprava softvéru v riadiacej jednotke, aby sa potom opäť zmeral výkon a vykonala diagnostika. Nasleduje analýza dát a prípadné ďalšie ladenie. V závislosti na konkrétnom automobile trvá takáto úprava až osem hodín, alebo tiež napríklad len tri hodiny.

skoda_tuning_04.jpgskoda_tuning_06.jpgZa približne 700 eur môže dostať naftová Škoda Octavia RS 31 koní a 70 Nm navyše. Oplatí sa to?

Za úpravu vykonanú týmto spôsobom zaplatíte zhruba 700 eur. Kto chce šetriť, ten môže zvoliť o pár desiatok eur lacnejšiu alternatívu, ktorá trvá len hodinu a pol a ktorá obsahuje len úpravu softvéru bez všetkých vecí okolo.

V našom konkrétnom prípade, teda pri motore 2.0 TDI CR 135 kW (184 k), majú byť na konci toho všetkého parametre 158 kW (215 k) a 450 Nm. Inak povedané, navyše by naše naftová Octavia RS mala dostať 31 koní a 70 Nm.

Výsledky merania výkonu na brzde aj porovnanie reálnej dynamiky nájdete v nasledujúcej kapitole. 

skoda_tuning_09.jpgskoda_tuning_07.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY