vytisknout velikost písma Škoda Octavia RS na ceste z Top Gearu

Vyrazili sme sa zviezť na najrýchlejšej Octavii cez rumunský priesmyk Transfăgărășan, ktorý v kultovej relácii označili za najkrajšiu cestu sveta.
Škoda Octavia RS na ceste z Top Gearu
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Vyzerá veľmi dobre
  2. Energický diesel, hlučný podvozok
  3. Modifikované pérovanie, 3 režimy ESC
  4. Čo by stálo za zlepšenie
  5. Záver, Fotogaléria

Nová Škoda Octavia RS chce byť rýchlejšia a emocionálne príťažlivejšia než trochu nevýrazný model druhej generácie, tvrdí Škoda. Dôkazom toho má byť aj fakt, kde bude auto odprezentované.

Kým v poradí druhá Škoda Octavia RS sa pred siedmimi rokmi predstavovala médiám na úplne nezáživných cestách medzi Bratislavou a Brnom, tentoraz mladoboleslavská automobilka zvolila destináciu z iného súdka: vysokohorský priesmyk Transfagarasan v Južných Karpatoch.

Vyzerá veľmi dobre

Zvonku novú Octaviu RS spoznáte podľa nízko spusteného predného nárazníka s lichobežníkovými vstupmi vzduchu. Motív nepravidelného lichobežníka prevzali aj dve koncovky výfuku, usadené v čiernom štylistickom prvku symbolizujúcimi difúzor. Najviac ale RS prezrádza jeho postoj. Aj z diaľky alebo za jazdy vidíte, že sedí na ceste inak. Má totiž o 15 mm nižší podvozok, širší rozchod a väčšie kolesá než obyčajnejšie verzie.

Škoda Octavia RS III27.jpgŠkoda Octavia RS III24.jpgŠkoda Octavia RS III31.jpg
Nižšia pozícia, vyplnené podbehy a iné nárazníky vyniknú naživo lepšie ako na fotkách

Výsledkom toho všetkého je zvláštny efekt. Kým Octavia III vyzerá naživo o trochu nudnejšie než na oficiálnych fotkách, verzii RS to v skutočnosti pristane viac ako na obrázkoch. V zelenom laku Rallye pôsobí vyložene exoticky, ale jej krivky dobre vyniknú aj v striebornej Brilliant alebo červenej Corrida, čo bola farba nášho kombi pre prvý deň novinárskych jázd.

Hoci veľké nárazníky s hladnými otvormi, spojlery a ďalšie štýlotvorné detaily exteriéru zvyšujú aerodynamický odpor, konštruktérom sa v prípade novej Octavie RS podarilo udržať súčiniteľ cx pod hodnotou 0,30. Výrobca udáva 0,298 pre liftback a 0,294 pre kombi.

Vnútri na vás čakajú podarená športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy ako v Porsche, primerane poprehýbaný volant a dekoračné lišty so vzorom naznačujúcim lakovaný karbón.

Nájsť vhodnú polohu pre rýchlu jazdu nie je problém a dobré vedenie tela v oblasti lopatiek v kombinácii s rozmernou opierkou pre ľavú nohu umožnuje sedieť s pevne fixovaným trupom a pažami úplne voľnými pre otáčanie volantom.

Nie je to zlé, ale ani nijako špeciálne. Nová Škoda Octavia RS rozhodne nepatrí k tým autám, ktoré vám zrýchlia tep už po sadnutí za volant. A veľká gumová plocha v hornej časti palubnej dosky, kde má väčšina áut aspoň symbolickú dekoračnú lištu, pôsobí v modeli RS ešte nepatričnejšie než v ostatných modeloch Octavia.

Do Rumunska sme ale neprišli preto, aby sme sa na novú Octaviu RS pozerali ako na svätý obrázok. Prišli sme hlavne jazdiť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY