vytisknout velikost písma Škoda Octavia RS na ceste z Top Gearu

Vyrazili sme sa zviezť na najrýchlejšej Octavii cez rumunský priesmyk Transfăgărășan, ktorý v kultovej relácii označili za najkrajšiu cestu sveta.
Škoda Octavia RS na ceste z Top Gearu
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Vyzerá veľmi dobre
  2. Energický diesel, hlučný podvozok
  3. Modifikované pérovanie, 3 režimy ESC
  4. Čo by stálo za zlepšenie
  5. Záver, Fotogaléria

Nová Škoda Octavia RS chce byť rýchlejšia a emocionálne príťažlivejšia než trochu nevýrazný model druhej generácie, tvrdí Škoda. Dôkazom toho má byť aj fakt, kde bude auto odprezentované.

Kým v poradí druhá Škoda Octavia RS sa pred siedmimi rokmi predstavovala médiám na úplne nezáživných cestách medzi Bratislavou a Brnom, tentoraz mladoboleslavská automobilka zvolila destináciu z iného súdka: vysokohorský priesmyk Transfagarasan v Južných Karpatoch.

Vyzerá veľmi dobre

Zvonku novú Octaviu RS spoznáte podľa nízko spusteného predného nárazníka s lichobežníkovými vstupmi vzduchu. Motív nepravidelného lichobežníka prevzali aj dve koncovky výfuku, usadené v čiernom štylistickom prvku symbolizujúcimi difúzor. Najviac ale RS prezrádza jeho postoj. Aj z diaľky alebo za jazdy vidíte, že sedí na ceste inak. Má totiž o 15 mm nižší podvozok, širší rozchod a väčšie kolesá než obyčajnejšie verzie.

Škoda Octavia RS III27.jpgŠkoda Octavia RS III24.jpgŠkoda Octavia RS III31.jpg
Nižšia pozícia, vyplnené podbehy a iné nárazníky vyniknú naživo lepšie ako na fotkách

Výsledkom toho všetkého je zvláštny efekt. Kým Octavia III vyzerá naživo o trochu nudnejšie než na oficiálnych fotkách, verzii RS to v skutočnosti pristane viac ako na obrázkoch. V zelenom laku Rallye pôsobí vyložene exoticky, ale jej krivky dobre vyniknú aj v striebornej Brilliant alebo červenej Corrida, čo bola farba nášho kombi pre prvý deň novinárskych jázd.

Hoci veľké nárazníky s hladnými otvormi, spojlery a ďalšie štýlotvorné detaily exteriéru zvyšujú aerodynamický odpor, konštruktérom sa v prípade novej Octavie RS podarilo udržať súčiniteľ cx pod hodnotou 0,30. Výrobca udáva 0,298 pre liftback a 0,294 pre kombi.

Vnútri na vás čakajú podarená športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy ako v Porsche, primerane poprehýbaný volant a dekoračné lišty so vzorom naznačujúcim lakovaný karbón.

Nájsť vhodnú polohu pre rýchlu jazdu nie je problém a dobré vedenie tela v oblasti lopatiek v kombinácii s rozmernou opierkou pre ľavú nohu umožnuje sedieť s pevne fixovaným trupom a pažami úplne voľnými pre otáčanie volantom.

Nie je to zlé, ale ani nijako špeciálne. Nová Škoda Octavia RS rozhodne nepatrí k tým autám, ktoré vám zrýchlia tep už po sadnutí za volant. A veľká gumová plocha v hornej časti palubnej dosky, kde má väčšina áut aspoň symbolickú dekoračnú lištu, pôsobí v modeli RS ešte nepatričnejšie než v ostatných modeloch Octavia.

Do Rumunska sme ale neprišli preto, aby sme sa na novú Octaviu RS pozerali ako na svätý obrázok. Prišli sme hlavne jazdiť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY