vytisknout velikost písma Škoda Octavia RS na ceste z Top Gearu

Vyrazili sme sa zviezť na najrýchlejšej Octavii cez rumunský priesmyk Transfăgărășan, ktorý v kultovej relácii označili za najkrajšiu cestu sveta.
Škoda Octavia RS na ceste z Top Gearu
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Vyzerá veľmi dobre
  2. Energický diesel, hlučný podvozok
  3. Modifikované pérovanie, 3 režimy ESC
  4. Čo by stálo za zlepšenie
  5. Záver, Fotogaléria

Nová Škoda Octavia RS chce byť rýchlejšia a emocionálne príťažlivejšia než trochu nevýrazný model druhej generácie, tvrdí Škoda. Dôkazom toho má byť aj fakt, kde bude auto odprezentované.

Kým v poradí druhá Škoda Octavia RS sa pred siedmimi rokmi predstavovala médiám na úplne nezáživných cestách medzi Bratislavou a Brnom, tentoraz mladoboleslavská automobilka zvolila destináciu z iného súdka: vysokohorský priesmyk Transfagarasan v Južných Karpatoch.

Vyzerá veľmi dobre

Zvonku novú Octaviu RS spoznáte podľa nízko spusteného predného nárazníka s lichobežníkovými vstupmi vzduchu. Motív nepravidelného lichobežníka prevzali aj dve koncovky výfuku, usadené v čiernom štylistickom prvku symbolizujúcimi difúzor. Najviac ale RS prezrádza jeho postoj. Aj z diaľky alebo za jazdy vidíte, že sedí na ceste inak. Má totiž o 15 mm nižší podvozok, širší rozchod a väčšie kolesá než obyčajnejšie verzie.

Škoda Octavia RS III27.jpgŠkoda Octavia RS III24.jpgŠkoda Octavia RS III31.jpg
Nižšia pozícia, vyplnené podbehy a iné nárazníky vyniknú naživo lepšie ako na fotkách

Výsledkom toho všetkého je zvláštny efekt. Kým Octavia III vyzerá naživo o trochu nudnejšie než na oficiálnych fotkách, verzii RS to v skutočnosti pristane viac ako na obrázkoch. V zelenom laku Rallye pôsobí vyložene exoticky, ale jej krivky dobre vyniknú aj v striebornej Brilliant alebo červenej Corrida, čo bola farba nášho kombi pre prvý deň novinárskych jázd.

Hoci veľké nárazníky s hladnými otvormi, spojlery a ďalšie štýlotvorné detaily exteriéru zvyšujú aerodynamický odpor, konštruktérom sa v prípade novej Octavie RS podarilo udržať súčiniteľ cx pod hodnotou 0,30. Výrobca udáva 0,298 pre liftback a 0,294 pre kombi.

Vnútri na vás čakajú podarená športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy ako v Porsche, primerane poprehýbaný volant a dekoračné lišty so vzorom naznačujúcim lakovaný karbón.

Nájsť vhodnú polohu pre rýchlu jazdu nie je problém a dobré vedenie tela v oblasti lopatiek v kombinácii s rozmernou opierkou pre ľavú nohu umožnuje sedieť s pevne fixovaným trupom a pažami úplne voľnými pre otáčanie volantom.

Nie je to zlé, ale ani nijako špeciálne. Nová Škoda Octavia RS rozhodne nepatrí k tým autám, ktoré vám zrýchlia tep už po sadnutí za volant. A veľká gumová plocha v hornej časti palubnej dosky, kde má väčšina áut aspoň symbolickú dekoračnú lištu, pôsobí v modeli RS ešte nepatričnejšie než v ostatných modeloch Octavia.

Do Rumunska sme ale neprišli preto, aby sme sa na novú Octaviu RS pozerali ako na svätý obrázok. Prišli sme hlavne jazdiť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY