vytisknout velikost písma Škoda Octavia RS kombi má po tuningu od ABTu 315 koní

ABT pripravil tuningový program pre Škodu Octavia RS. Výkon dosahuje po čiptuningu až na 315 koní. V oficiálnej ponuke úprava nie je, je to limitovaná edícia. Vznikne len 25 upravených Octaviou RS pre dealerov v Stuttgarte.
Škoda Octavia RS kombi má po tuningu od ABTu 315 koní

Nedá sa očakávať, že by sa v dohľadnej dobe objavil v ponuke značky Škoda športovejší a výkonnejší model než Octavia RS 245. Pritom v iných koncernových aplikáciách vie motor 2.0 TFSI poskytnúť aj viac ako 300 koní. Čo teda s tým? Pomôže tuning.

Riešenie problému objavili v dielni úpravcu ABT. Ako základ poslúžil sériový model, ktorý dáva z motora 2.0 TSI predným kolesám výkon 169 kW (230 koní) a krútiaci moment 350 Nm. ABT sa pozrel hlavne na riadiacu jednotku, lebo úpravca hovorí o systéme ako o ABT Engine Control Unit a o ďalších úpravách sa nezmieňuje.

Výsledkom je výkon 232 kW (315 koní) a krútiaci moment 450 Nm, čo bude na predné kolesá Octavie RS naozaj veľa. ABT samozrejme znížil o 20 mm podvozok a pritvrdil pružiny, ale aj tak budú mať predné pneumatiky 225/35 R19 na ráfikoch 8,5×19 ET45 s prenosom výkonu veľa práce.

Inak sa nemecký úpravca držal pri zemi a Škoda Octavia RS nedostala žiadny nezmyselný bodykit alebo nejakú hrôzu hrajúcu sa na spojler. Nikde sme sa nedočítali ani o úpravách prevodovky, bŕzd alebo ďalších dôležitých komponentov. O cene úpravca nehovorí, pretože sa jedná o špeciálnu úpravu obmedzenú na 25 kusov výhradne pre štyroch dílerov vozidiel koncernu VW patriaceho do skupiny Emil Frey.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY