vytisknout velikost písma Škoda Octavia RS 245 vs. VW Golf GTI Performance vs. Seat Leon Cupra

Tento test možno nepriniesol žiadne zásadné prekvapenie, ale krásne ukázal, ako presne si koncernovej automobilky rozdelili svoje role.
Škoda Octavia RS 245 vs. VW Golf GTI Performance vs. Seat Leon Cupra

Športové verzie koncernových modelov nižšej strednej triedy majú dnes už celkom bohatú tradíciu. Samozrejme je v tomto smere najďalej Golf GTI, ktorý sa prvýkrát svetu predstavil už v roku 1975, ale aj ostrý Leon aj Octaviu vídame v ponukách oboch značiek už pekne dlho. Nedávno prešla celá trojica modernizáciou a my sme sa rozhodli zistiť, čo ktoré vozidlo ponúka. Hoci základná technika je takmer rovnaká, v praxi sú rozdiely značné.

Nechu už si vyberiete z koncernovej ponuky športových prednokoliek čokoľvek, vždy dostanete zážihový preplňovaný štvorvalec 1984 cm3, vybavený jedným turbodúchadlom. Zhodné je dokonca vŕtanie aj zdvih motora. Na výber máte šesťstupňovú manuálnu prevodovku a šesťstupňové DSG. My sme testovali varianty s manuálom a aj ten je nastavením prevodov pri všetkých troch áut takmer identický. Iba Leon dostal na rozdiel od Golfu a Octavie kratší stály prevod.

Posilnili úplne všetci

Modely Leon, Golf aj Octavia prešli pred časom faceliftom, ktorý sa dotkol aj vrcholných športových variantov. Nič až tak zásadné sa nemenilo, ale isté rozdiely tu sú. Ak opomenieme veci, ktoré majú športový varianty spoločné s tými civilnými, ako napríklad upravené svetlá, lepšiu výbavu asistenčných systémov alebo nový multimediálny systém, všetko sa týka v podstate len výkonu. Ten opäť narástol.

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-7.jpg

Je zaujímavé sledovať, ako sa táto kategória vyvíja. Kým prvá generácia VW Golf GTI si vystačila s atmosférickou tisícšesťstovkou s výkonom 81 kW (110 koní), dnes je základná GTI na výkone 169 kW (230 koní). My sme testovali variant Performance. Ako už určite viete, jej výkon sa posunul práve na 180 kW (245 koní). To isté platí pre Octaviu RS 245, ktorá nahradila RS 230. Ako Golf GTI Performance, tak Octavia RS 245 používajú na prednej náprave elektronicky riadený diferenciál VAQ, čo je pri rýchlej jazde v zákrutách neoceniteľná pomôcka.

Čo presne sa zmenilo?

Hoci sa o tom veľa nehovorí, modernizácia sa pri všetkých troch áut dotkla aj motora:

Škoda Octavia RS 245 dostala nové turbodúchadlo, iné palivové čerpadlo, upravené sanie, menilo sa aj olejové čerpadlo a odpadol systém nepriameho vstrekovania paliva, takže teraz používa iba priamy vstrek.

Volkswagen Golf GTI Performance prešiel skôr optimalizáciou, ktorá sa podľa oficiálnych informácií automobilky týkala najmä vnútorných mechanických odporov napríklad na kľukovom hriadeli, piestoch alebo tyče.

Seat Leon Cupra pri zmene z verzie 290 na vyhotovenie 300 dostal upravené výfukové potrubie, inak je navýšenie výkonu záležitosťou nového softvéru.

 

Seat Leon Cupra je medzi prednokolkami koncernu VW absolútne to najlepšie, čo si môžete zaobstarať. Keď prvýkrát dorazila súčasná generácia na trh, mala 206 kW (280 koní), následne posilnila na 213 kW (290 koní) a posledný facelift dostal výkon na 221 kW (300 koní). Záujemcovia si môžu po facelifte objednať aj pohon všetkých kolies, ten je však dostupný len pre karosériu kombi. A keby ste náhodou stále nemali dosť, Seat v septembri predstavil edícii Cupra R. Tá pridala ešte ďalších 10 koní navyše, takže má 228 kW (310 koní). A ani to pravdepodobne nebude konečná.

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-15.jpgLeon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-19.jpg

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-26.jpgLeon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-33.jpg

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-39.jpgLeon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-45.jpg

Keď hovoríme o výkone, hodí sa pripomenúť, že koncernové športové modely tradične vykazujú na brzde vyššie maximá, ako udáva výrobca. Napríklad už Cupra 290 mala na brzde 315 koní, Škode Octavia RS 245 sme namerali dokonca 197 kW (268 k). Už z toho je zrejmé, že o nedostatok dynamiky sa fakt obávať nemusíte.

Dynamika: Prekvapenie nečakajte

Zrýchlenie by mohlo byť pre prípadného záujemcu o športovú koncernovú prednokolku jedným z tých významnejších kritérií, takže odtiaľ začneme. Než odpálime prvé ostré meranie, je ale potrebné ešte trochu načrtnúť podmienky testu.

Všetky tri autá sme samozrejme merali na jednom mieste za rovnakého počasia, lenže iba Octavia RS 245 prišla do testu v stave, ktorý možno označiť za stopercentný. Seat Leon Cupra 300 mal za sebou evidentne nejaké okruhové vyvádzanie a to sa veľmi podpísalo na pneumatikách, brzdách aj spojke. Tá zaberala oproti VW a Škode veľmi zvoľna, čo je trochu vidieť aj nižšie v grafe. Golf GTI potom bol úplným opakom, pretože voz dorazil ako absolútne nový a pri meraní dynamiky mal najazdených pár stoviek kilometrov.

Výsledky preto berte s určitou rezervou. Stopercentná kondícia všetkých troch áut by na skutočnosti, že je najrýchlejšia Cupra, nasleduje GTI a Octavia, zrejme nič nezmenila, Leon by ale určite mohol byť aj rýchlejší a viac zabehnuté GTI možno tiež (a my by sme navyše mohli v Golfe s pokojným svedomím urobiť napríklad aj niekoľko opakovaní a nie len iba absolútne minimum).

Viac prezradí tabuľka. Pre úplnosť dodajme, že Škoda Octavia RS 245 s karosériou liftback a manuálnou prevodovkou zrýchli podľa oficiálnych údajov z nuly na 100 km/h za 6,6 s, Golf GTI Performance by mal byť lepší o 0,4 sa Seat Leon Cupra 300 údajne potrebuje pre rovnakú disciplínu len 5,8 s.

Namerané hodnoty Škoda Octavia RS 245 VW Golf GTI Performance Seat Leon Cupra 300
ZRÝCHLENIE Z MIESTA
0-50 km/h (s) 3,14 3,22 2,87
0-100 km/h (s) 7,28 7,06 6,87
0-130 km/h (s) 11,06 10,61 9,74
0-150 km/h (s) 14,1 13,36 12,4
0-170 km/h (s) 18,13 17,24 15,04
ZRÝCHLENIE PRUŽNÉ
30-50 km/h (s) 1,40 1,50 1,09
50-70 km/h (s) 1,72 1,50 1,50
80-120 km/h (s) 4,23 4,01 3,61
130-150 km/h (s) 3,05 2,78 2,67
80-120/3° km/h (s) 5,38 3,99 3,21
80-140/4° km/h (s) 8,35 8,17 6,56

Nami nameraná dynamika je trochu horšia. Pravidelný čitateľ však vie, že vždy meriame zrýchlenie s vodičom a spolujazdcom, preto v drvivej väčšine prípadov logicky nameriame horší čas. V prípade Octavie bol rozdiel oproti oficiálnym údajom 0,68 s, čo je tak nejako normálne. Rozdiel v Golfe (1,14 s) a Leone (1,07 s) ale bežný nie je a zrejme bude súvisieť so surovým motorom vo VW a s ojazdenými pneu aj s opotrebovanú spojkou v Leone.

Porovnanie najlepších pokusov si môžete prezrieť tiež v grafe. Z neho sú dobre viditeľné rozdiely v nastavení prevodoviek.

seat-leon-vs-octavia-vs-golf-1.jpg

Ako sme už spomenuli vyššie, základná šesťstupňová manuálna prevodovka je vo všetkých prípadoch rovnaká. Leon Cupra 300 má nepatrne dlhšiu jedničku (3,67 vs. 3,77), všetky ostatné prevodové pomery sú zhodné (okrem spiatočky). Seat však nasadil kratší stály prevod. Preto je nutné v praxi radiť skôr. Okrem grafu to dokazujú aj najvyššie rýchlosti na jednotlivé prevody. Octavia a Golf sú prakticky rovnaké, Leon sa líši:

Max. rychlosti (km/h) Škoda Octavia RS 245 VW Golf GTI Performance Seat Leon Cupra 300
1. rýchlostný stupeň 63 63 63
2. rýchlostný stupeň 114 114 102
3. rýchlostný stupeň 160 160 140
4. rýchlostný stupeň 218 217 191

Stranou nášho záujmu nezostali ani brzdy. Brzdnú dráhu pri civilných autách bežne nemeriame, ale pri tých športových áno. Najsilnejšie brzdí Seat Leon Cupra, hoci brzdy testovacieho exemplára podľa všetkého nechali väčšinu svojho obloženia na mosteckom okruhu. Je to zvláštne, pretože všetky autá pracujú s rovnako veľkými brzdami: 340 x 30 mm vpredu a 310 x 22 mm vzadu.

Komu by to bolo málo, ten si môže v Seate v rámci paketu Performance zaobstarať k Leonu na prednú nápravu ešte väčšie brzdy Brembo (370 x 32 mm). Zaplatíte však minimálne 2 500 eur. Tento príplatok testovaný Leon vo výbave nemal.

Namerané hodnoty Škoda Octavia RS 245 VW Golf GTI Performance Seat Leon Cupra 300
BRZDY
50-0 km/h (s) 1,49 1,57 1,49
50-0 km/h (m) 9,54 9,95 9,50
100-0 km/h (s) 2,86 3,01 2,83
100-0 km/h (m) 38,02 39,64 37,40
130-0 km/h (s) 3,70 3,88 3,63
130-0 km/h (m) 64,90 67,73 62,93
150-0 km/h (s) 4,26 4,43 4,15
150-0 km/h (m) 86,72 89,35 82,23
ODCHÝLKA RÝCHLOMERU
50 km/h 49,6 49,6 49
90 km/h 89 89 88
130 km/h 128 128 126

Tu ešte pre úplnosť graf porovnávajúci najlepšie pokusy testovanej trojice koncernových športových prednokoliek.

seat-leon-vs-octavia-vs-golf-brzdy.jpg

Až sem môžeme všetko brať ako obyčajné potvrdenie toho, čo bolo dopredu jasné (aj keď presné rozdiely medzi de facto rovnakými automobilmi tiež stoja za pozornosť). Lenže čísla a tabuľky nie sú všetko, tým skôr, keď ide o autá, ktoré majú za cieľ vás baviť. Kto je teda najlepší?

3. miesto: Škoda Octavia RS 245

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-150.jpg

Plusy

  • Kvalitné jazdné vlastnosti
  • Môže bez najmenších problémov slúžiť ako vozidlo pre veľkú rodinu
  • Dynamika na úrovni a oproti hatchbackom podstatne väčší priestor vo vnútri

Mínusy

  • Z koncernovej trojice je najmenej obratná
  • Kvôli výrazne väčšej dĺžke vozidla je pocit za volantom trochu "autobusový"
  • Základná cena je vyššia ako v zábavnejšom a oveľa rýchlejšom Leone Cupra

Predstavovať bližšie Škodu Octavia je asi rovnako užitočné, ako keby ste niekomu chceli vysvetľovať, kto že je to ten Karel Gott. Toto auto poznajú snáď úplne všetci, mnohí v ňom priamo jazdia a aj vrcholnú verziu RS možno na slovenských cestách vídať pomerne často. Modernizácia priniesla rozdelená svetlá, širšiu zadnú nápravu alebo adaptívne tlmiče DCC, ale to už zrejme tiež viete. Veľké veci sa však diali pod kapotou.

Navýšenie výkonu o 15 koní by sa dalo vyriešiť jednoduchým zásahom do riadiacej jednotky, lenže to nie je tento prípad. Ako bolo povedané v úvode, motor sa dočkal v rámci modernizácie dôkladnej starostlivosti. Menilo sa turbo, olejové čerpadlo, výfuk alebo systém vstrekovania. Výsledkom sú parametre, ktoré robia z RS 245 najrýchlejšie sériovo vyrábanú Octaviu, akú ste si kedy mohli kúpiť. A ten motor, ten je jednoducho skvelý.

Zážihový dvojlitrový štvorvalec ponúkne silný záťah už od zhruba troch tisíc otáčok, v tých vyšších svoj záťah krásne vygraduje a ešte k tomu príjemne znie. Na druhú stranu vie byť tiež veľmi úsporný. Skôr pre zaujímavosť sme zmerali spotrebu všetkých troch áut na trase vedúcej z polovice po diaľnici a z polovice po okreskách. Predpisová jazda znamenala v prípade Škody priemer 6,5 l/100 km. Rovnaký motor však používajú aj oba dva koncernoví súrodenci, takže o nich platí to isté. Leon sa dostal na rovnakej trase dokonca na 6,3 l/100 km, Golf potreboval 6,6 l/100 km. Ospravedlnením mu budiš ešte nie príliš jazdený motor.

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-56.jpg

Keby sme mali Octaviu RS 245 na test samotnú, asi by sme chválou nešetrili. Cestovne je to nepochybne veľmi kvalitné auto, zvládajúce aj dosť expresné cestovanie po okreskách. Brzdy sú ostré, riadenie prinajmenšom v poriadku, radenie manuálnej šesťstupňovej prevodovky taktiež a diferenciál VAQ vám umožní prechádzať zákruty veľmi vysokou rýchlosťou.

Až priame porovnanie ale ukázalo, že Octavia napriek o tri centimetre rozšírenej zadnej náprave má predsa len najväčšiu tendenciu prejsť do nedotáčavosti a že ich pri normálnom cestovaní predsa len trochu hlučná. Presadanie z jedného auta do druhého odhalí tiež fakt, že sa vodič lepšie cíti za volantom kratších hatchbackov, pretože v Octavii stále veziete väčšiu časť auta za sebou. Výsledkom je povedzme trochu autobusový pocit. Pri skutočne ostrej jazde sa preto zrejme budete lepšie cítiť v Golfe GTI alebo v Leone Cupra, ktoré sú blízko limitu na ovládanie predsa len presnejšie.

Je to rodinný dostavník

Iste, väčšina týchto "nevýhod" je vo veľkých úvodzovkách, pretože Octavia RS prináša jednu obrovskú výhodu. Stále to môže byť rodinný automobil, pričom rodina nemusí robiť po stránke požiadaviek na praktické vlastnosti vôbec žiadne kompromisy. Ak máte väčšie rodiny, nie je čo riešiť. RS 245 je vašou jednotkou, pretože fakticky zas tak veľa na koncernové hatchbacky po stránke jazdných vlastností nestráca, ale zmestí sa toho do nej omnoho viac. Zároveň poteší aj prítomnosť tlmičov DCC, vďaka ktorým je Octavia RS 245 pri pokojnej jazde aj na veľkých kolesách o trochu pohodlnejšie, než si ju pamätám.

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-125.jpgLeon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-135.jpg

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-77.jpgLeon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-78.jpg

Celkovo sa vo vrcholnej Octavii hľadajú nejaká negatíva naozaj zložito. To auto skrátka robí všetko, čo má. V kontexte koncernových súrodencov platí menšiu daň za úlohu športového modelu zameraného aj na praktickú stránku veci, ale táto vlastnosť z nej súčasne robí jedno z najlepších rýchlych rodinných áut na trhu vôbec.

Skoro by som zabudol, ešte jedna nevýhoda sa nájde. Ako sme písali v teste kombíkov s dieselovým motorom a automatickou prevodovkou, plne vybavené Octavie dnes rozhodne nie sú lacný tovar. Vo finále tak Octavia RS 245 stojí viac než rýchlejší a zábavnejší Seat Leon Cupra 300. Na koľko vyšlo naše testované prevedenie, to sa radšej ani nepýtajte.

2. miesto: Volkswagen Golf GTI Performance 245

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-153.jpg

Plusy

  • Z trojice športových koncernových prednokoliek je najpohodlnejší
  • Veľmi tichý interiér, ktorý je navyše jednoznačne najkrajší
  • Je nenápadný, ale stále vie byť pekelne rýchly

Mínusy

  • Všetko je trochu odťažité
  • Až príliš ľahko prehliadnete, že práve idete cez 150 km/h
  • Testovací exemplár svojou cenou prekonal aj cenu testovanej Octavie

K niečomu sa priznám. Tento Golf GTI Performance bolo vôbec prvé GTI, ktoré som kedy šoféroval. Moje sympatie si získal na prvú jazdu. Decentný vzhľad testovaného exemplára tváriaceho sa ako bežný Golf s väčšími výfukmi je mi tak nejako z princípu sympatický a interiér by som bez preháňania označil za naozaj krásny. Skvelé sedačky s čalúnením odkazujúcim do minulosti, golfová loptička namiesto hlavice radiacej páky, kvalitné materiály, výborné spracovanie, lesklé dekory, digitálny prístrojový štít... Keby toto nieslo značku Audi, zrejme by nikto zo zákazníkov vôbec neprotestoval.

Na GTI som bol zvedavý aj preto, že na rozdiel od Octavie a Leonu má v ponuke značky trochu inú pozíciu. Tým najostrejším je Golf R, takže si Volkswagen môže dovoliť naladiť voz trochu viac na komfort. Na výsledku je to veľmi cítiť.

Z celej trojice je Golf GTI Performance suverénne najtichší a pri normálnom cestovaní najpohodlnejší. Zabudnúť na potenciál motora je ten najmenší problém na svete. Len si tak pokojne plavíte po diaľnici... Lenže aj toto má svoje tienisté stránky. GTI rozdáva možno ešte menej emócií než Octavia RS 245. Rýchlosť mu nechýba, ale až príliš ju maskuje. Ako keby všetko bolo obalené takou tou bublinkovou fóliou. Od bŕzd cez riadenie až po motor.

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-69.jpg

Lenže keď budete chcieť na okreskách preháňať napríklad práve nejakú Octaviu RS, ukáže GTI celkom inú tvár. Je to neuveriteľne rýchly hatchback, ktorý oproti Škode lepšie vzdoruje nedotáčavosti a v konečnom dôsledku je v zákrutách viac mrštný. Takže vás auto po určitom čase nakoniec aj tak vtiahne do deja a vy zistíte, že aj na prvý pohľad tak pohodlné GTI vie byť dosť zábavné. Ak si niečo zaslúži kritiku, potom riadenie. Oproti Leonu a Octavii je tak trochu tupé.

Stručne povedané, Golf GTI Performance fakticky ponúka lepšie jazdné vlastnosti než Octavia RS 245 a je tiež o niečo rýchlejší v priamke, viac emócií avšak nakoniec dostanete od Škody. Nám sa kombinácia takmer prémiového interiéru, odolnej miery komfortu a expresných schopností na okreskách zapáčila na toľko, že sme dali Volkswagen pred Škodu. Ak by ste boli iného názoru, rozhodne sa s vami hádať nebudeme. Ide predovšetkým o záležitosť osobných preferencií.

1. miesto: Seat Leon Cupra 300

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-147.jpg

Plusy

  • Je to neuveriteľne ostrý hatchback
  • Vzhľadom k svojim zručnostiam stojí rozumné peniaze
  • Pobavíte sa v ňom jednoznačne najviac
  • Stále sa s ním dá dobre žiť aj v bežnom živote
  • Testovací exemplár bol o pár tisíc lacnejší ako jeho súrodenci

Mínusy

  • Interiér by mohol byť krajší
  • Predné pneumatiky budete kupovať dosť často

Víťaz testu jednoducho nemohol byť iný, hoci z určitého uhla pohľadu si Leon Cupra berie od svojich súrodencov tie horšie vlastnosti. Oproti Škode je vnútri výrazne menší a jeho interiér pôsobí v porovnaní s Golfom omnoho lacnejšie. Lenže je tu jedno veľké a veľa významné "ale". Určite už viete, aké.

Seat je v koncerne Volkswagen automobilkou zameranú na emócie a kde inde by to malo byť najviac vidieť než pri porovnaní trojice športových variantov modelov nižšej strednej triedy. Ak Golf svoju rýchlosť maskuje a s emóciami šetrí, Cupra je stopercentným opakom. Je úplne vo všetkom ostrejší a oproti väčšej Octaviu aj o poznanie obratnejší.

Motor doslova chce vyššie a vyššie otáčky, pričom sa vám odmení intenzívnym záťahom aj v rýchlostiach okolo 200 km/h. Riadenie je presné a citlivé (aj keď by možno mohlo byť tuhšie) a doba, než vás vozidlo vtiahne naplno do deja, sa počíta na niekoľko málo sekúnd. V podstate stačí prvá ostrejšia akcelerácia a prvý ostrý prejazd zákrutou.

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-72.jpg

Hoci som s Cuprou najazdil pomerne veľa, stále sa nájdu situácie, kedy odmietam veriť tomu, koľko trakcie vozidlo v zákrutách má. Pokiaľ práve neprechádzate ostrú vracačku, môžete ešte dlho pred výjazdom poriadne pridať plyn a predná náprava vás doslova vytiahne na ďalšiu rovinku. Nie je náhoda, že Leon Cupra patrí medzi vôbec najrýchlejšie autá na Nürburgringu.

Oficiálnu prítomnosť desiatky koní navyše ako hlavnú novinku faceliftu by som ale nepoznal. Dôvodom je hlavne to, že Cupra už skôr fakticky ponúkala cez 300 koní a na kľukatých cestách bola skoro až absurdne rýchla. Kto bude využívať schopnosti auta vo väčšej miere a častejšie, ten sa musí pripraviť na čoskoro opotrebované predné pneumatiky. S potenciálom motora majú dosť veľké ťažkosti.

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-66.jpgLeon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-71.jpg

Leon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-79.jpgLeon-vs-Octavia-RS-vs-Golf-GTI-92.jpg

Aj tu ale platí, že nie je zas až tak veľký problém používať Cupru ako vozidlo pre bežné denné cesty. V interiéri síce nevládze také ticho ako v Golfe GTI, inak ale aj Seat vie byť relatívne pohodlný a ako už sme povedali, dokáže byť prekvapivo úsporný. Čerešničkou na torte je cena. V základe je len o stoviek eur vyššia oproti Golf GTI Performance. Cena testovaného exempláre však bola v porovnaní s Octaviou aj Golfom nižšia o viac než tri tisíc eur.

Keď to zhrnieme, Leon Cupra 300 preukázal v tomto teste najlepšiu dynamiku, najlepšie brzdy, najlepšie správanie v zákrutách, najemotívnejšie riadenie, paradoxne aj najnižšiu spotrebu a z celej testovanej trojice bol najlacnejší. Nie, dnes o víťazovi fakt pochybovať nemôžeme.

Tento test možno nepriniesol žiadne zásadné prekvapenie, ale krásne ukázal, ako presne si koncernová automobilky rozdelili svoje role. Všetky tri rýchle prednokolky spája skvelý zážihový štvorvalec, viac než dostatočná dynamika a schopnosť bez väčších kompromisov zastávať úlohu bežného vozidla pre každodenné cestovanie. Zvyšok už záleží len na konkrétnych prioritách konkrétnych zákazníkov. Nebudeme ale zrejme ďaleko od pravdy, keď napíšeme, že z trojice Octavia RS 245, Leon Cupra 300 a Golf GTI Performance si vyberie naozaj každý.

Technické údaje Škoda Octavia RS 245 Volkswagen Golf GTI Performance 245 Seat Leon Cupra 300
MOTOR
Konštrukcia: zážihový preplňovaný štvorvalec, priamy vstrek paliva zážihový preplňovaný štvorvalec, priamy i nepriamy vstrek paliva zážihový preplňovaný štvorvalec, priamy i nepriamy vstrek paliva
Zdvihový objem valcov (cm3): 1984 1984 1984
Vrtanie x zdvih (mm): 82,5 x 92,8 82,5 x 92,8 82,5 x 92,8
Najvyšší výkon (kW/min-1) 180/5000-6700 180/5000-6700 221/5500-6200
Najvyšší krútiaci moment (N.m/min-1): 370/1600-4300 370/1600-4300 380/1800-5500
Kompresný pomer: 9,6 : 1 9,6 : 1 9,3 : 1
Prevodovka: šesťstupňová manuálna šesťstupňová manuálna šesťstupňová manuálna
Pohon: predný predný predný
JAZDNÉ VÝKONY
Akcelerácia 0-100 km/h (s): 6,6 6,2 5,8
Najvyššia rýchlosť (km/h): 250 250 250
Spotreba paliva mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) 8,7/5,4/6,6 8,7/5,4/6,6 x/x/6,9
ROZMERY A HMOTNOSTI
Dĺžka (mm): 4689 4268 4281
Šírka (mm): 1814 1790 1816
Výška (mm): 1448 1482 1435
Rázvor náprav (mm): 2680 2626 2631
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm): 1535/1544 1533/1503 1536/1510
Polomer otáčania (m): 5,25 5,45 5,25
Prevádzková hmotnosť (kg): 1370 1312 1320
Najvyššia prípustná hmotnosť (kg): 1912 1860 1890
Objem batožinového priestoru (l): 590/1580 380/1270 380/x
Objem palivovej nádrže (l): 50 50 50
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY