vytisknout velikost písma Škoda Octavia RS 2.0 TDI dostala pohon všetkých kolies

Škoda Octavia RS teraz môže mať aj pohon 4x4, ale zatiaľ len s motorom 2.0 TDI a s automatom DSG.
Škoda Octavia RS 2.0 TDI dostala pohon všetkých kolies

Prvýkrát v histórii môžete mať Škodu Octavia RS s pohonom všetkých kolies. Je to vôbec prvý model RS automobilky Škoda, ktorý má poháňané obe nápravy. Prvý RS 4x4 dostala motorizácie 2.0 TDI 135 kW (184 k) a k dispozícii je zatiaľ výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG so systémom tzv. mokrých spojok.

OcCRS_4x4.jpgOcRS_4x4.jpgPohon 4x4 si teraz môžete prikúpiť aj k Octavii RS s motorom 2.0 TDI. Dostanete ho ale len s šesťstupňovým dvojspojkovým automatom DSG

Pohon 4x4 bude k dispozícii pre liftbackaj combi Octavie RS. Základné parametre motora sa nemenia, stále má krútiaci moment 380 Nm v rozmedzí 1750 až 3250 ot./min. Z 0 na 100 km/h teraz zrýchli za 7,6 sekundy a rozbehne sa na 228 km/h.

Škoda uvádza normovanú kombinovanú spotrebu 4,9 litra na 100 km, čomu zodpovedajú emisie 129 g/km CO2. Octavia RS má aj s pohonom 4x4 elektronický diferenciál so systémom XDS +.

Cenu príplatku za verziu 4x4 ešte nepoznáme. Uvidíme, či časom dorazí štvorkolka aj k motoru 2.0 TSI a či bude k dispozícii aj s manuálnou prevodovkou. O existencii Octavie RS s pohonom 4x4 sa vedelo už skôr, ale ešte nebola schválená sériová výroba.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY