vytisknout velikost písma Škoda Octavia Greenline sľubuje jazdiť za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline sľubuje jazdiť za 3,3 l/100 km

Nová Škoda Rapid Spaceback a facelift modelu Škoda Yeti nie sú jedinými premiérami českej značky na frankfurtskom autosalóne. Prvýkrát sa tu predstavujú aj nové úsporné motorizácie pre Octaviu III, Škoda Octavia Greenline.

Model je samozrejme postavený podľa rovnakého receptu ako skoršie Škody Greenline, aj ako väčšina podobných "extrémne úsporných" modelov iných značiek: relatívne malý turbodiesel, dlhé prevody, nižšia svetlá výška, pneumatiky so zníženým valivým odporom a kalibrácia riadiacej jednotky, ktorá pri nízkom zaťažení, typickom pre merací cyklus NEDC, šetrí palivom čo možno najviac. Plus systém stop-štart, aby motor v predpísaných fázach státia počas merania nebežal.

Výsledkom sú na pohľad impozantné hodnoty kombinovanej spotreby (3,3 l/100 km) aj emisií CO2 (87 g / km). Bežný vodič ich v reálnej prevádzke samozrejme nikdy nedosiahne, ale o to nejde. Rovnako ako u všetkých podobných áut je cieľom Octavie Greenline dosiahnuť na daňové úľavy a iné zvýhodnenia, ktoré v mnohých západoeurópskych krajinách platia pre autá s nízkymi nominálnymi emisiami CO2. Podľa tabuľkových emisií navyše čoraz viac nadnárodných firiem prideľuje služobné autá.

Z porovnania s konkurenčnými autami nevychádza nová Octavia Greenline vôbec zle. Jej kombinovaná spotreba je o obyčajný deciliter vyššia ako pri Golfe 1.6 TDI Bluemotion, ktorý má v zásade identickú techniku​​, a o deciliter predčí Focus ECOnetic. Pritom je väčšia a má podstatne rozmernejší batožinový priestor než obaja hatchbacky. Passat 1.6 TDI BMT so spotrebou 4,3 l/100 km potom vedľa tejto Octavie pôsobí celkom rozožrato (s istou dávkou humoru samozrejme).

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY