vytisknout velikost písma Škoda Octavia Greenline sľubuje jazdiť za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline sľubuje jazdiť za 3,3 l/100 km

Nová Škoda Rapid Spaceback a facelift modelu Škoda Yeti nie sú jedinými premiérami českej značky na frankfurtskom autosalóne. Prvýkrát sa tu predstavujú aj nové úsporné motorizácie pre Octaviu III, Škoda Octavia Greenline.

Model je samozrejme postavený podľa rovnakého receptu ako skoršie Škody Greenline, aj ako väčšina podobných "extrémne úsporných" modelov iných značiek: relatívne malý turbodiesel, dlhé prevody, nižšia svetlá výška, pneumatiky so zníženým valivým odporom a kalibrácia riadiacej jednotky, ktorá pri nízkom zaťažení, typickom pre merací cyklus NEDC, šetrí palivom čo možno najviac. Plus systém stop-štart, aby motor v predpísaných fázach státia počas merania nebežal.

Výsledkom sú na pohľad impozantné hodnoty kombinovanej spotreby (3,3 l/100 km) aj emisií CO2 (87 g / km). Bežný vodič ich v reálnej prevádzke samozrejme nikdy nedosiahne, ale o to nejde. Rovnako ako u všetkých podobných áut je cieľom Octavie Greenline dosiahnuť na daňové úľavy a iné zvýhodnenia, ktoré v mnohých západoeurópskych krajinách platia pre autá s nízkymi nominálnymi emisiami CO2. Podľa tabuľkových emisií navyše čoraz viac nadnárodných firiem prideľuje služobné autá.

Z porovnania s konkurenčnými autami nevychádza nová Octavia Greenline vôbec zle. Jej kombinovaná spotreba je o obyčajný deciliter vyššia ako pri Golfe 1.6 TDI Bluemotion, ktorý má v zásade identickú techniku​​, a o deciliter predčí Focus ECOnetic. Pritom je väčšia a má podstatne rozmernejší batožinový priestor než obaja hatchbacky. Passat 1.6 TDI BMT so spotrebou 4,3 l/100 km potom vedľa tejto Octavie pôsobí celkom rozožrato (s istou dávkou humoru samozrejme).

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY