vytisknout velikost písma Škoda Octavia Greenline sľubuje jazdiť za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline sľubuje jazdiť za 3,3 l/100 km

Nová Škoda Rapid Spaceback a facelift modelu Škoda Yeti nie sú jedinými premiérami českej značky na frankfurtskom autosalóne. Prvýkrát sa tu predstavujú aj nové úsporné motorizácie pre Octaviu III, Škoda Octavia Greenline.

Model je samozrejme postavený podľa rovnakého receptu ako skoršie Škody Greenline, aj ako väčšina podobných "extrémne úsporných" modelov iných značiek: relatívne malý turbodiesel, dlhé prevody, nižšia svetlá výška, pneumatiky so zníženým valivým odporom a kalibrácia riadiacej jednotky, ktorá pri nízkom zaťažení, typickom pre merací cyklus NEDC, šetrí palivom čo možno najviac. Plus systém stop-štart, aby motor v predpísaných fázach státia počas merania nebežal.

Výsledkom sú na pohľad impozantné hodnoty kombinovanej spotreby (3,3 l/100 km) aj emisií CO2 (87 g / km). Bežný vodič ich v reálnej prevádzke samozrejme nikdy nedosiahne, ale o to nejde. Rovnako ako u všetkých podobných áut je cieľom Octavie Greenline dosiahnuť na daňové úľavy a iné zvýhodnenia, ktoré v mnohých západoeurópskych krajinách platia pre autá s nízkymi nominálnymi emisiami CO2. Podľa tabuľkových emisií navyše čoraz viac nadnárodných firiem prideľuje služobné autá.

Z porovnania s konkurenčnými autami nevychádza nová Octavia Greenline vôbec zle. Jej kombinovaná spotreba je o obyčajný deciliter vyššia ako pri Golfe 1.6 TDI Bluemotion, ktorý má v zásade identickú techniku​​, a o deciliter predčí Focus ECOnetic. Pritom je väčšia a má podstatne rozmernejší batožinový priestor než obaja hatchbacky. Passat 1.6 TDI BMT so spotrebou 4,3 l/100 km potom vedľa tejto Octavie pôsobí celkom rozožrato (s istou dávkou humoru samozrejme).

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY