vytisknout velikost písma Škoda Octavia Greenline sľubuje jazdiť za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline sľubuje jazdiť za 3,3 l/100 km

Nová Škoda Rapid Spaceback a facelift modelu Škoda Yeti nie sú jedinými premiérami českej značky na frankfurtskom autosalóne. Prvýkrát sa tu predstavujú aj nové úsporné motorizácie pre Octaviu III, Škoda Octavia Greenline.

Model je samozrejme postavený podľa rovnakého receptu ako skoršie Škody Greenline, aj ako väčšina podobných "extrémne úsporných" modelov iných značiek: relatívne malý turbodiesel, dlhé prevody, nižšia svetlá výška, pneumatiky so zníženým valivým odporom a kalibrácia riadiacej jednotky, ktorá pri nízkom zaťažení, typickom pre merací cyklus NEDC, šetrí palivom čo možno najviac. Plus systém stop-štart, aby motor v predpísaných fázach státia počas merania nebežal.

Výsledkom sú na pohľad impozantné hodnoty kombinovanej spotreby (3,3 l/100 km) aj emisií CO2 (87 g / km). Bežný vodič ich v reálnej prevádzke samozrejme nikdy nedosiahne, ale o to nejde. Rovnako ako u všetkých podobných áut je cieľom Octavie Greenline dosiahnuť na daňové úľavy a iné zvýhodnenia, ktoré v mnohých západoeurópskych krajinách platia pre autá s nízkymi nominálnymi emisiami CO2. Podľa tabuľkových emisií navyše čoraz viac nadnárodných firiem prideľuje služobné autá.

Z porovnania s konkurenčnými autami nevychádza nová Octavia Greenline vôbec zle. Jej kombinovaná spotreba je o obyčajný deciliter vyššia ako pri Golfe 1.6 TDI Bluemotion, ktorý má v zásade identickú techniku​​, a o deciliter predčí Focus ECOnetic. Pritom je väčšia a má podstatne rozmernejší batožinový priestor než obaja hatchbacky. Passat 1.6 TDI BMT so spotrebou 4,3 l/100 km potom vedľa tejto Octavie pôsobí celkom rozožrato (s istou dávkou humoru samozrejme).

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY