vytisknout velikost písma Škoda Octavia Greenline sľubuje jazdiť za 3,3 l/100 km

Škoda Octavia Greenline sľubuje jazdiť za 3,3 l/100 km

Nová Škoda Rapid Spaceback a facelift modelu Škoda Yeti nie sú jedinými premiérami českej značky na frankfurtskom autosalóne. Prvýkrát sa tu predstavujú aj nové úsporné motorizácie pre Octaviu III, Škoda Octavia Greenline.

Model je samozrejme postavený podľa rovnakého receptu ako skoršie Škody Greenline, aj ako väčšina podobných "extrémne úsporných" modelov iných značiek: relatívne malý turbodiesel, dlhé prevody, nižšia svetlá výška, pneumatiky so zníženým valivým odporom a kalibrácia riadiacej jednotky, ktorá pri nízkom zaťažení, typickom pre merací cyklus NEDC, šetrí palivom čo možno najviac. Plus systém stop-štart, aby motor v predpísaných fázach státia počas merania nebežal.

Výsledkom sú na pohľad impozantné hodnoty kombinovanej spotreby (3,3 l/100 km) aj emisií CO2 (87 g / km). Bežný vodič ich v reálnej prevádzke samozrejme nikdy nedosiahne, ale o to nejde. Rovnako ako u všetkých podobných áut je cieľom Octavie Greenline dosiahnuť na daňové úľavy a iné zvýhodnenia, ktoré v mnohých západoeurópskych krajinách platia pre autá s nízkymi nominálnymi emisiami CO2. Podľa tabuľkových emisií navyše čoraz viac nadnárodných firiem prideľuje služobné autá.

Z porovnania s konkurenčnými autami nevychádza nová Octavia Greenline vôbec zle. Jej kombinovaná spotreba je o obyčajný deciliter vyššia ako pri Golfe 1.6 TDI Bluemotion, ktorý má v zásade identickú techniku​​, a o deciliter predčí Focus ECOnetic. Pritom je väčšia a má podstatne rozmernejší batožinový priestor než obaja hatchbacky. Passat 1.6 TDI BMT so spotrebou 4,3 l/100 km potom vedľa tejto Octavie pôsobí celkom rozožrato (s istou dávkou humoru samozrejme).

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY