vytisknout velikost písma Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankovania

Škoda Octavia G-Tec zvládla 1700 km bez tankovania

Škoda Octavia G-TEC si na svoje konto pripísala zaujímavý rekord, keď došla z Prahy do nórskeho Trondheimu bez tankovania. Na obe nádrže tak zvládla prejsť 1700 kilometrov. Tento počin bol zapísaný do databanky Múzea rekordov a kuriozít Pelhřimov.

Nádrž na CNG vystačila Octaviu k najazdeniu 531 kilometrov, na benzín potom voz zvládol ďalších 1169 kilometrov. Priemerná spotreba bola vypočítaná na 2,85 kg CNG/100 km, respektíve 4,32 litra benzínu na 100 km.

Rekordná jazda odštartovala v Prahe a trasa viedla cez Rostock, Kodaň, Göteborg a Oslo do Trondheimu. Konkrétná verzia Octavie 1.4 TSI G-TEC mala výbavu Style a sedemnásťpalcové zliatinové kolesá. V aute išla dvojčlenná posádka. Bohužiaľ tlačová správa sa nezmieňuje o priemernej rýchlosti alebo čase, za ako dlho rekordnú Octavia danú vzdialenosť ušla.

Octavia G-TEC používa motor 1.4 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a jej maximálny krútiaci moment je 200 Nm. Na stovke je za 10,9 s a keby práve posádka nešla na spotrebu, mohla by v Nemecku ísť po diaľnici rýchlosťou až 195 km/h. Na slovenský trh táto verzia vstúpila v júni minulého roka a zatiaľ sa predalo cez 1600 exemplárov.

gtec_4.jpggtec_1.jpggtec_3.jpggtec_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY