vytisknout velikost písma Škoda Octavia G-Tec prejde bez tankovania 1330 km

Mladoboleslavská Škoda sa pripája k výrobcom, ktorí ponúkajú nové autá na zemný plyn. Svoje portfólio rozširuje o Octaviu s pohonom na CNG, ktorú ukáže v Ženeve.
Škoda Octavia G-Tec prejde bez tankovania 1330 km

Doposiaľ Škoda ponúkala spaľovanie CNG (Compressed Natural Gas - stlačený zemný plyn) iba v prípade najmenšej rady Citigo. Teraz sa dostáva aj do globálne najpredávanejšieho modelu automobilky, teda tretej generácie Octavie. Dočkajú sa ho obe karosárske varianty - liftback i kombi.

Nové "ekologické" verzie dostali názov G-Tec. K dispozicii budú výhradne v kombinácii s preplňovaným zážihovým štvorvalcom 1.4 TSI. Ten v ich prípade ponúkne 81 kW výkonu a pochopiteľne spĺňa emisnú normu Euro 6, ktorá je na spadnutie a začne platiť už od septembra tohto roku.

Výrobca uvádza oficiálna spotrebu zemného plynu 5,4 m3/100 km, teda ekvivalent 3,5 kg tohto paliva. Na neho prejde Octavia 410 km. Benzínová nádrž pochopiteľne z útrob nezmizla, akčný rádius vozidla predĺži o ďalších 920 km na celkových 1330 km, čo je veľmi pekná hodnota, aspoň na papieri.

Škoda sa pochválila aj tým, že v súčasnej dobe vyrába celkom 97 modelov s hodnotami emisií CO2 pod 120 g/km, z ktorých sedemnásť vyprodukuje na každý kilometer menej ako 100 g CO2. V prípade Octavie G-Tec je to 97 g/km.

Výroba Octavií G-Tec začne na konci mája tohto roku. Ceny oznámi značka práve na začiatku marca na prestížnej ženevskej prehliadke, kde budú nové vozidlá oficiálne prezentované. V ich štandardnej výbave nebude chýbať preklínaný štart-stop a neprídu ani o regeneratívne brzdenie, pri ktorom sa dobíja akumulátor.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY