vytisknout velikost písma Škoda Octavia G-Tec prejde bez tankovania 1330 km

Mladoboleslavská Škoda sa pripája k výrobcom, ktorí ponúkajú nové autá na zemný plyn. Svoje portfólio rozširuje o Octaviu s pohonom na CNG, ktorú ukáže v Ženeve.
Škoda Octavia G-Tec prejde bez tankovania 1330 km

Doposiaľ Škoda ponúkala spaľovanie CNG (Compressed Natural Gas - stlačený zemný plyn) iba v prípade najmenšej rady Citigo. Teraz sa dostáva aj do globálne najpredávanejšieho modelu automobilky, teda tretej generácie Octavie. Dočkajú sa ho obe karosárske varianty - liftback i kombi.

Nové "ekologické" verzie dostali názov G-Tec. K dispozicii budú výhradne v kombinácii s preplňovaným zážihovým štvorvalcom 1.4 TSI. Ten v ich prípade ponúkne 81 kW výkonu a pochopiteľne spĺňa emisnú normu Euro 6, ktorá je na spadnutie a začne platiť už od septembra tohto roku.

Výrobca uvádza oficiálna spotrebu zemného plynu 5,4 m3/100 km, teda ekvivalent 3,5 kg tohto paliva. Na neho prejde Octavia 410 km. Benzínová nádrž pochopiteľne z útrob nezmizla, akčný rádius vozidla predĺži o ďalších 920 km na celkových 1330 km, čo je veľmi pekná hodnota, aspoň na papieri.

Škoda sa pochválila aj tým, že v súčasnej dobe vyrába celkom 97 modelov s hodnotami emisií CO2 pod 120 g/km, z ktorých sedemnásť vyprodukuje na každý kilometer menej ako 100 g CO2. V prípade Octavie G-Tec je to 97 g/km.

Výroba Octavií G-Tec začne na konci mája tohto roku. Ceny oznámi značka práve na začiatku marca na prestížnej ženevskej prehliadke, kde budú nové vozidlá oficiálne prezentované. V ich štandardnej výbave nebude chýbať preklínaný štart-stop a neprídu ani o regeneratívne brzdenie, pri ktorom sa dobíja akumulátor.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY