vytisknout velikost písma Škoda Octavia G-Tec prejde bez tankovania 1330 km

Mladoboleslavská Škoda sa pripája k výrobcom, ktorí ponúkajú nové autá na zemný plyn. Svoje portfólio rozširuje o Octaviu s pohonom na CNG, ktorú ukáže v Ženeve.
Škoda Octavia G-Tec prejde bez tankovania 1330 km

Doposiaľ Škoda ponúkala spaľovanie CNG (Compressed Natural Gas - stlačený zemný plyn) iba v prípade najmenšej rady Citigo. Teraz sa dostáva aj do globálne najpredávanejšieho modelu automobilky, teda tretej generácie Octavie. Dočkajú sa ho obe karosárske varianty - liftback i kombi.

Nové "ekologické" verzie dostali názov G-Tec. K dispozicii budú výhradne v kombinácii s preplňovaným zážihovým štvorvalcom 1.4 TSI. Ten v ich prípade ponúkne 81 kW výkonu a pochopiteľne spĺňa emisnú normu Euro 6, ktorá je na spadnutie a začne platiť už od septembra tohto roku.

Výrobca uvádza oficiálna spotrebu zemného plynu 5,4 m3/100 km, teda ekvivalent 3,5 kg tohto paliva. Na neho prejde Octavia 410 km. Benzínová nádrž pochopiteľne z útrob nezmizla, akčný rádius vozidla predĺži o ďalších 920 km na celkových 1330 km, čo je veľmi pekná hodnota, aspoň na papieri.

Škoda sa pochválila aj tým, že v súčasnej dobe vyrába celkom 97 modelov s hodnotami emisií CO2 pod 120 g/km, z ktorých sedemnásť vyprodukuje na každý kilometer menej ako 100 g CO2. V prípade Octavie G-Tec je to 97 g/km.

Výroba Octavií G-Tec začne na konci mája tohto roku. Ceny oznámi značka práve na začiatku marca na prestížnej ženevskej prehliadke, kde budú nové vozidlá oficiálne prezentované. V ich štandardnej výbave nebude chýbať preklínaný štart-stop a neprídu ani o regeneratívne brzdenie, pri ktorom sa dobíja akumulátor.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY