vytisknout velikost písma Škoda Octavia G-Tec prejde bez tankovania 1330 km

Mladoboleslavská Škoda sa pripája k výrobcom, ktorí ponúkajú nové autá na zemný plyn. Svoje portfólio rozširuje o Octaviu s pohonom na CNG, ktorú ukáže v Ženeve.
Škoda Octavia G-Tec prejde bez tankovania 1330 km

Doposiaľ Škoda ponúkala spaľovanie CNG (Compressed Natural Gas - stlačený zemný plyn) iba v prípade najmenšej rady Citigo. Teraz sa dostáva aj do globálne najpredávanejšieho modelu automobilky, teda tretej generácie Octavie. Dočkajú sa ho obe karosárske varianty - liftback i kombi.

Nové "ekologické" verzie dostali názov G-Tec. K dispozicii budú výhradne v kombinácii s preplňovaným zážihovým štvorvalcom 1.4 TSI. Ten v ich prípade ponúkne 81 kW výkonu a pochopiteľne spĺňa emisnú normu Euro 6, ktorá je na spadnutie a začne platiť už od septembra tohto roku.

Výrobca uvádza oficiálna spotrebu zemného plynu 5,4 m3/100 km, teda ekvivalent 3,5 kg tohto paliva. Na neho prejde Octavia 410 km. Benzínová nádrž pochopiteľne z útrob nezmizla, akčný rádius vozidla predĺži o ďalších 920 km na celkových 1330 km, čo je veľmi pekná hodnota, aspoň na papieri.

Škoda sa pochválila aj tým, že v súčasnej dobe vyrába celkom 97 modelov s hodnotami emisií CO2 pod 120 g/km, z ktorých sedemnásť vyprodukuje na každý kilometer menej ako 100 g CO2. V prípade Octavie G-Tec je to 97 g/km.

Výroba Octavií G-Tec začne na konci mája tohto roku. Ceny oznámi značka práve na začiatku marca na prestížnej ženevskej prehliadke, kde budú nové vozidlá oficiálne prezentované. V ich štandardnej výbave nebude chýbať preklínaný štart-stop a neprídu ani o regeneratívne brzdenie, pri ktorom sa dobíja akumulátor.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY