vytisknout velikost písma Škoda Octavia dostane trojvalec 1.0 TSI ešte pred faceliftom

Škoda Octavia dostane trojvalec 1.0 TSI ešte pred faceliftom

O očakávanom príchode downsizovaného trojvalca 1.0 TSI pod kapotu Octavie sme už písali pred viac ako rokom. Pôvodne to vyzeralo, že Škoda Octavia prekoná facelift niekedy na prelome rokov 2015 a 2016, no súčasná situácia (príprava produkčnej verzie SUV Škoda KodiaQ) predpovedá facelift dôležitého modelu až na rok 2017.

Trojvalec 1.0 TSI sa pravdepodobne dostane pod kapotu populárnej Octavie ešte pred ním. Posledné správy hovoria o polovici tohto roka v rámci modernizácie pre modelový rok 2017. Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových áut motor 1.2 TSI.

Koncern Volkswagen postupne zmení benzínovú motorovú paletu na tri objemy. Začínať sa bude na trojvalcoch 1.0 TSI, nad nimi budú štvorvalce 1.5 TSI (nahradia motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI) a vrchol budú tvoriť štvorvalce 2.0 TSI. Všetky pripravované motory budú mať dva až tri stupne naladenia podľa modelu.

Pokiaľ ide o trojvalec, ten sa už predáva vo Volkswagene Golf, ktorý je technicky príbuzný s Octaviou. V najsilnejšom prevedení ponúka výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 200 Nm. To je o päť koní a 25 Nm viac než ponúka najsilnejšia tisícdvestovka v súčasnej Octavii.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY