vytisknout velikost písma Škoda Octavia dostane trojvalec 1.0 TSI ešte pred faceliftom

Škoda Octavia dostane trojvalec 1.0 TSI ešte pred faceliftom

O očakávanom príchode downsizovaného trojvalca 1.0 TSI pod kapotu Octavie sme už písali pred viac ako rokom. Pôvodne to vyzeralo, že Škoda Octavia prekoná facelift niekedy na prelome rokov 2015 a 2016, no súčasná situácia (príprava produkčnej verzie SUV Škoda KodiaQ) predpovedá facelift dôležitého modelu až na rok 2017.

Trojvalec 1.0 TSI sa pravdepodobne dostane pod kapotu populárnej Octavie ešte pred ním. Posledné správy hovoria o polovici tohto roka v rámci modernizácie pre modelový rok 2017. Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových áut motor 1.2 TSI.

Koncern Volkswagen postupne zmení benzínovú motorovú paletu na tri objemy. Začínať sa bude na trojvalcoch 1.0 TSI, nad nimi budú štvorvalce 1.5 TSI (nahradia motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI) a vrchol budú tvoriť štvorvalce 2.0 TSI. Všetky pripravované motory budú mať dva až tri stupne naladenia podľa modelu.

Pokiaľ ide o trojvalec, ten sa už predáva vo Volkswagene Golf, ktorý je technicky príbuzný s Octaviou. V najsilnejšom prevedení ponúka výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 200 Nm. To je o päť koní a 25 Nm viac než ponúka najsilnejšia tisícdvestovka v súčasnej Octavii.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY