vytisknout velikost písma Škoda Octavia dostane trojvalec 1.0 TSI ešte pred faceliftom

Škoda Octavia dostane trojvalec 1.0 TSI ešte pred faceliftom

O očakávanom príchode downsizovaného trojvalca 1.0 TSI pod kapotu Octavie sme už písali pred viac ako rokom. Pôvodne to vyzeralo, že Škoda Octavia prekoná facelift niekedy na prelome rokov 2015 a 2016, no súčasná situácia (príprava produkčnej verzie SUV Škoda KodiaQ) predpovedá facelift dôležitého modelu až na rok 2017.

Trojvalec 1.0 TSI sa pravdepodobne dostane pod kapotu populárnej Octavie ešte pred ním. Posledné správy hovoria o polovici tohto roka v rámci modernizácie pre modelový rok 2017. Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových áut motor 1.2 TSI.

Koncern Volkswagen postupne zmení benzínovú motorovú paletu na tri objemy. Začínať sa bude na trojvalcoch 1.0 TSI, nad nimi budú štvorvalce 1.5 TSI (nahradia motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI) a vrchol budú tvoriť štvorvalce 2.0 TSI. Všetky pripravované motory budú mať dva až tri stupne naladenia podľa modelu.

Pokiaľ ide o trojvalec, ten sa už predáva vo Volkswagene Golf, ktorý je technicky príbuzný s Octaviou. V najsilnejšom prevedení ponúka výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 200 Nm. To je o päť koní a 25 Nm viac než ponúka najsilnejšia tisícdvestovka v súčasnej Octavii.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY