vytisknout velikost písma Škoda Octavia dostane trojvalec 1.0 TSI ešte pred faceliftom

Škoda Octavia dostane trojvalec 1.0 TSI ešte pred faceliftom

O očakávanom príchode downsizovaného trojvalca 1.0 TSI pod kapotu Octavie sme už písali pred viac ako rokom. Pôvodne to vyzeralo, že Škoda Octavia prekoná facelift niekedy na prelome rokov 2015 a 2016, no súčasná situácia (príprava produkčnej verzie SUV Škoda KodiaQ) predpovedá facelift dôležitého modelu až na rok 2017.

Trojvalec 1.0 TSI sa pravdepodobne dostane pod kapotu populárnej Octavie ešte pred ním. Posledné správy hovoria o polovici tohto roka v rámci modernizácie pre modelový rok 2017. Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových áut motor 1.2 TSI.

Koncern Volkswagen postupne zmení benzínovú motorovú paletu na tri objemy. Začínať sa bude na trojvalcoch 1.0 TSI, nad nimi budú štvorvalce 1.5 TSI (nahradia motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI) a vrchol budú tvoriť štvorvalce 2.0 TSI. Všetky pripravované motory budú mať dva až tri stupne naladenia podľa modelu.

Pokiaľ ide o trojvalec, ten sa už predáva vo Volkswagene Golf, ktorý je technicky príbuzný s Octaviou. V najsilnejšom prevedení ponúka výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 200 Nm. To je o päť koní a 25 Nm viac než ponúka najsilnejšia tisícdvestovka v súčasnej Octavii.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY