vytisknout velikost písma Škoda Octavia dostane trojvalec 1.0 TSI ešte pred faceliftom

Škoda Octavia dostane trojvalec 1.0 TSI ešte pred faceliftom

O očakávanom príchode downsizovaného trojvalca 1.0 TSI pod kapotu Octavie sme už písali pred viac ako rokom. Pôvodne to vyzeralo, že Škoda Octavia prekoná facelift niekedy na prelome rokov 2015 a 2016, no súčasná situácia (príprava produkčnej verzie SUV Škoda KodiaQ) predpovedá facelift dôležitého modelu až na rok 2017.

Trojvalec 1.0 TSI sa pravdepodobne dostane pod kapotu populárnej Octavie ešte pred ním. Posledné správy hovoria o polovici tohto roka v rámci modernizácie pre modelový rok 2017. Jednotka 1.0 TSI vytlačí z koncernových áut motor 1.2 TSI.

Koncern Volkswagen postupne zmení benzínovú motorovú paletu na tri objemy. Začínať sa bude na trojvalcoch 1.0 TSI, nad nimi budú štvorvalce 1.5 TSI (nahradia motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI) a vrchol budú tvoriť štvorvalce 2.0 TSI. Všetky pripravované motory budú mať dva až tri stupne naladenia podľa modelu.

Pokiaľ ide o trojvalec, ten sa už predáva vo Volkswagene Golf, ktorý je technicky príbuzný s Octaviou. V najsilnejšom prevedení ponúka výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 200 Nm. To je o päť koní a 25 Nm viac než ponúka najsilnejšia tisícdvestovka v súčasnej Octavii.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY