vytisknout velikost písma Škoda Octavia dostala na britskom trhu motor 1.5 TSI s vypínaním valcov

Pod kapotu Octavie mieri motor 1.5 TSI ACT-. Vie ísť na dva valce a má nižšiu spotrebu i emisie. Na slovenskom trhu sa dočkáme v priebehu prázdnin.
Škoda Octavia dostala na britskom trhu motor 1.5 TSI s vypínaním valcov

Nový preplňovaný štvorvalec 1.5 TSI s vypínaním valcov si postupne hľadá cestu do vozidiel koncernu Volkswagen. Teraz mieri aj pod kapotu Škody Octavia, ako prvý ho v najpredávanejšej škodovke dostanú fleet zákazníci na britskom trhu. Jednotka 1.5 TSI ACT má výkon 110 kW (150 k) a zatiaľ sa bude predávať spolu s rovnako výkonným motorom 1.4 TSI.

Podľa britského zastúpenia Škody možno motor objednávať od 26. júla, takže sa dá predpokladať, že veľmi skoro uvedie tento motor Škoda aj na slovenskom trhu. Prednosť ale možno dostanú trhy, kde sa dane vypočítavajú podľa priemerných emisií CO2, ako práve na tom britskom.

Motor 1.5 TSI ACT pracuje zatiaľ so šesťstupňovým manuálom, sedemstupňový automat DSG dorazí na jeseň. Britské zastúpenie Škody nasadilo na Octaviu s motorom 1.5 TSI ACT cenovku 19 615 libier. Proti rovnako výkonnému motoru 1.4 TSI chce v Británii škoda príplatok 300 libier.

Motor 1.5 TSI s vysokým kompresným pomerom 12,5:1 tiež môže pracovať v tzv. millerovom cyklu, ktorý zvyšuje účinnosť. Volkswagen túto jednotku vyrába aj vo verzii s výkonom 96 kW (130 k) a aj tá by sa mohla časom do modelov značky Škoda pozrieť ako základná benzínová štvorvalcová motorizácia. Základ ponuky teraz tvorí trojvalec 1.0 TSI s výkonom 85 kW (115 k).

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY