vytisknout velikost písma Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: prvé dojmy

Ženevský autosalon priniesol okrem iného hneď niekoľko zaujímavých „autosalónových“ súbojov. Zo slovenského a českého pohľadu to najzaujímavejšie nájdeme logicky na stánku mladoboleslavskej Škody Auto. Svoju premiéru si tu odkrútila Octavia Combi, proti ktorej sa priamo v Ženeve stavia Golf Variant.
Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: prvé dojmy
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Interiér?, Veľmi blízko
  2. Fotogaléria

Ak v blízkej dobe uvažujete o kúpe rodinného automobilu, tak na vás bude čakať veľké dilema. Škodovka prichádza s novou Octaviou, Volkswagen začne čoskoro ponúkať Golf Variant. Obe autá majú rovnaký základ, rovnaké motory a dá sa očakávať, že ani cenovka sa nebude príliš líšiť. O prípadnej kúpe tak nakoniec rozhodnú zdanlivé maličkosti.

Ako je známe, dizajn predáva. Síce ide o vec čisto subjektívnu, ale zákazníci na vzhľad vsádzajú skutočne veľa. Popisovať Škodu Octaviu je myslím celkom zbytočné, pretože je tento model pod takým drobnohľadom, že už o ňom bolo napísané obrovské množstvo informácií. Musím priznať, že naživo vyzerá Octavia Combi veľmi dobre. Ako sme vám už ale ukázali, Škoda vzhľad svojej novinky ešte trochu doladil pomocou podložiek pod kolesami a trochu zvláštnym spôsobom upravenou výškou. Aj tak si však myslím, že výsledok nebude ani bez týchto úprav zlý.

skoda_octavia_combi_03.JPGvw_golf_variant_01.JPG 
Toto bude veľké dilema. Oba konkurenti vsádzajú na strohé tvary a obidva vyzerajú veľmi dobre.

Nanešťastie Golf Variant sa po stránke dizajnu veľmi nelíši. Koncern Volkswagen vsádza na jednoduché tvary, takže ani Golf s karosériou kombi neponúka žiadne veľké kreácie. Na druhú stranu vyzerá aj on veľmi dobre. Vlastne aby som bol úprimný, z nejakého zvláštneho dôvodu sa mi páči viac.

Interiér?

Hľadať rozdiely v interiéri je asi to isté, ako hľadať ihlu v kope sena. Kabina je strohá, dobre spracovaná a priestranná. Kto si ale myslí, že Octavia ponúkne pre cestujúcich vzadu viac priestoru, ten sa mýli. Tak ako Golf, tak aj české kombi na tom je vpredu aj vzadu úplne rovnako, respektíve rovnako dobre. Miesta tu je na rozdávanie. Ani v jednom prípade ale nepoteší pomerne výrazný stredový tunel, ktorý bude obmedzovať prostredného zadného cestujúceho.

skoda_octavia_combi_04.JPGvw_golf_variant_05.JPG 
Škodovka vyzerá na prvý pohľad ako väčšie auto, základný objem batožinového priestoru je ale totožný. Väčší rozdiel (v prospech Octavie) nameráte, ak sklopíte zadné sedadlá.

Prvé výraznejšie rozdiely nájdeme v batožinovom priestore, ktorý má Octavia podľa očakávania o niečo väčší. Už na prvý pohľad ale nie je rozdiel príliš veľký. Tabuľkové údaje hovoria v prospech Škody, rozdiel činí iba slabých 5 litrov (605 vs. 610 l).

Zatiaľ čo Golf ponúkne pravidelný tvar, Octavia má batožinový priestor viac nepravideľný. Praktické využitie tak bude veľmi podobné. Zaujímavé je, že pri Golf Variante sme vo všetkých vystavených exemplároch našli v batožinovom priestore páčky pre sklopenie zadných sedadiel, pri Octavii tomu tak nebolo. Zdá sa, že táto drobnosť nebude výsadou všetkých výbav a že tie lacnejšie sa budú musieť uspokojiť s klasickým riešením. Ani v jednom prípade sa zadné sedadlá nesklápajú celkom do roviny.

skoda_octavia_combi_05.JPGvw_golf_variant_08.JPG 
Ani jeden nevie sklopiť sedačky úplne do roviny. Zaujímavé je, že nie všetky Octavie vystavené v Ženeve boli vybavené páčkou v batožinovom priestore, pomocou ktorej sklopíte zadné sedadlo podstatne jednoduchšie.

Veľmi blízko

Šikovnou drobnosťou, ktorou sa prezentoval Golf, je ťažné výklopné zariadnie. V podstate ide o niečo podobné, s čím prišla už druhá generácia modelu Touareg. Zatiahnete za príslušné tiahlo a ťažné zariadenie sa uvoľní. Do finálnej polohy ho musíte umiestniť nohou. Rovnako jednoducho to ide naspäť.  

Podľa prvých dojmov z autosalónu by sme sa rozhodovali medzi Octaviou a Golfom Variant len veľmi ťažko, jasné ale je, že si obidvaja súrodenci sú veľmi bližšie, než tomu bolu pri predchodzej generácii, čo je jednoznačne zlá správa pre Octaviu. Do ČR a SR dorazí táto novinka v máji, Golf Variant príde koncom leta.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY