vytisknout velikost písma Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: prvé dojmy

Ženevský autosalon priniesol okrem iného hneď niekoľko zaujímavých „autosalónových“ súbojov. Zo slovenského a českého pohľadu to najzaujímavejšie nájdeme logicky na stánku mladoboleslavskej Škody Auto. Svoju premiéru si tu odkrútila Octavia Combi, proti ktorej sa priamo v Ženeve stavia Golf Variant.
Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: prvé dojmy
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Interiér?, Veľmi blízko
  2. Fotogaléria

Ak v blízkej dobe uvažujete o kúpe rodinného automobilu, tak na vás bude čakať veľké dilema. Škodovka prichádza s novou Octaviou, Volkswagen začne čoskoro ponúkať Golf Variant. Obe autá majú rovnaký základ, rovnaké motory a dá sa očakávať, že ani cenovka sa nebude príliš líšiť. O prípadnej kúpe tak nakoniec rozhodnú zdanlivé maličkosti.

Ako je známe, dizajn predáva. Síce ide o vec čisto subjektívnu, ale zákazníci na vzhľad vsádzajú skutočne veľa. Popisovať Škodu Octaviu je myslím celkom zbytočné, pretože je tento model pod takým drobnohľadom, že už o ňom bolo napísané obrovské množstvo informácií. Musím priznať, že naživo vyzerá Octavia Combi veľmi dobre. Ako sme vám už ale ukázali, Škoda vzhľad svojej novinky ešte trochu doladil pomocou podložiek pod kolesami a trochu zvláštnym spôsobom upravenou výškou. Aj tak si však myslím, že výsledok nebude ani bez týchto úprav zlý.

skoda_octavia_combi_03.JPGvw_golf_variant_01.JPG 
Toto bude veľké dilema. Oba konkurenti vsádzajú na strohé tvary a obidva vyzerajú veľmi dobre.

Nanešťastie Golf Variant sa po stránke dizajnu veľmi nelíši. Koncern Volkswagen vsádza na jednoduché tvary, takže ani Golf s karosériou kombi neponúka žiadne veľké kreácie. Na druhú stranu vyzerá aj on veľmi dobre. Vlastne aby som bol úprimný, z nejakého zvláštneho dôvodu sa mi páči viac.

Interiér?

Hľadať rozdiely v interiéri je asi to isté, ako hľadať ihlu v kope sena. Kabina je strohá, dobre spracovaná a priestranná. Kto si ale myslí, že Octavia ponúkne pre cestujúcich vzadu viac priestoru, ten sa mýli. Tak ako Golf, tak aj české kombi na tom je vpredu aj vzadu úplne rovnako, respektíve rovnako dobre. Miesta tu je na rozdávanie. Ani v jednom prípade ale nepoteší pomerne výrazný stredový tunel, ktorý bude obmedzovať prostredného zadného cestujúceho.

skoda_octavia_combi_04.JPGvw_golf_variant_05.JPG 
Škodovka vyzerá na prvý pohľad ako väčšie auto, základný objem batožinového priestoru je ale totožný. Väčší rozdiel (v prospech Octavie) nameráte, ak sklopíte zadné sedadlá.

Prvé výraznejšie rozdiely nájdeme v batožinovom priestore, ktorý má Octavia podľa očakávania o niečo väčší. Už na prvý pohľad ale nie je rozdiel príliš veľký. Tabuľkové údaje hovoria v prospech Škody, rozdiel činí iba slabých 5 litrov (605 vs. 610 l).

Zatiaľ čo Golf ponúkne pravidelný tvar, Octavia má batožinový priestor viac nepravideľný. Praktické využitie tak bude veľmi podobné. Zaujímavé je, že pri Golf Variante sme vo všetkých vystavených exemplároch našli v batožinovom priestore páčky pre sklopenie zadných sedadiel, pri Octavii tomu tak nebolo. Zdá sa, že táto drobnosť nebude výsadou všetkých výbav a že tie lacnejšie sa budú musieť uspokojiť s klasickým riešením. Ani v jednom prípade sa zadné sedadlá nesklápajú celkom do roviny.

skoda_octavia_combi_05.JPGvw_golf_variant_08.JPG 
Ani jeden nevie sklopiť sedačky úplne do roviny. Zaujímavé je, že nie všetky Octavie vystavené v Ženeve boli vybavené páčkou v batožinovom priestore, pomocou ktorej sklopíte zadné sedadlo podstatne jednoduchšie.

Veľmi blízko

Šikovnou drobnosťou, ktorou sa prezentoval Golf, je ťažné výklopné zariadnie. V podstate ide o niečo podobné, s čím prišla už druhá generácia modelu Touareg. Zatiahnete za príslušné tiahlo a ťažné zariadenie sa uvoľní. Do finálnej polohy ho musíte umiestniť nohou. Rovnako jednoducho to ide naspäť.  

Podľa prvých dojmov z autosalónu by sme sa rozhodovali medzi Octaviou a Golfom Variant len veľmi ťažko, jasné ale je, že si obidvaja súrodenci sú veľmi bližšie, než tomu bolu pri predchodzej generácii, čo je jednoznačne zlá správa pre Octaviu. Do ČR a SR dorazí táto novinka v máji, Golf Variant príde koncom leta.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY