vytisknout velikost písma Škoda Octavia Combi RS230: Ako zrýchľuje a ako brzdí?

Posilnená Octavia Combi sa vám už predstavila v rámci merania výkonu na brzde. Teraz prišiel čas pre meranie na ceste. Ako mladoboleslavský expres zrýchľuje?
Škoda Octavia Combi RS230: Ako zrýchľuje a ako brzdí?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Akcelerácia, Video
  2. Brzdy? Viditeľne lepšie, Superb je tiež najrýchlejší, Fotogaléria

Škodu Octavia RS 230 sme vám predstavili už niekoľkokrát. Prvýkrát podrobne v rámci prezentácie na Slovakia Ringu, druhýkrát keď vozidlo zamierilo na brzdu kolegov zo spoločnosti Dieselpower. Len pripomenieme, že motor vyprodukoval takmer 184 kW (250 koní). Teraz nastal čas vyskúšať, ako sa vyšší výkon prejaví na ceste pri akcelerácii a ako taká športovejšia Octavia vlastne brzdí.

Prirodzene sa ponúka porovnanie nameraných hodnôt s Octaviou Combi RS, ktorú sme testovali skôr a ktorá zhodou okolností vyzerala na prvý pohľad úplne rovnako, pretože bola tiež biela, lenže je tu jeden drobný problém.

Zatiaľ čo predtým testované auto malo manuálnu prevodovku, RS230 Combi prišlo do redakcie s automatickou prevodovkou DSG. Porovnanie akcelerácia tak berte skôr ako zaujímavosť.

Nižšie pripomíname základné technické údaje oboch variantov rýchlej Octavie Combi.

Škoda Octavia Combi RS vs. Combi RS230: Technické parametre
Motorizácia                                                        Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS230
Motor               zážihový preplňovaný štvorvalec
Prevodovka automatická 6-stupňová dvojspojková
Zdvihový objem (cm3) 1984
Max. výkon (kW/k) 162/220 169/230
v ot./min. 4500-6200 4700-6200
Max. krútiaci moment (Nm) 350
v ot./min. 1500-4400 1500-4600
0-100 km/h (s) 7,1 7,0
Max. rýchlosť (km/h) 242 245
Komb. spotreba (l/100 km) 6,5 6,5

Na stovku stále rovnako

Na rozdiel od manuálnej prevodovky, kde sa musíte pri rozjazde s podobne výkonnou predokolku už celkom snažiť, aby ste nenechali polovicu pneumatík na ceste s výsledným časom 0-100 km/h za deväť sekúnd, v automate nie je čo riešiť.

ESP prepnete do športového režimu, šliapnete na brzdu, prišpendlíte plyn na podlahu, motor nahodí tritisíc a akonáhle pustíte brzdu, Octavia vyrazí. Avšak ani automat vás nespasí, výkonu ide na prednú nápravu predsa len veľa, takže vám do rozjazdu zakaždým zasiahne kontrola trakcie. Ostatne to najlepšie uvidíte na videu.

A koľko že sme namerali? Aj keď Škoda udáva čas potrebný na zrýchlenie z nuly na 100 km/h pre automatickú prevodovku presne sedem sekúnd, testovaná Octavia RS230 potrebovala menej. V priemere dvoch najlepších pokusov v každom smere sme sa dostali na 6,74 s, čo je veľmi solídne číslo a úplne zodpovedá dojmom, ktoré máte za volantom.

V prvých chvíľach sa vozidlo prejavuje veľmi dynamicky, dych mu dochádza až okolo 180 km/h. Na druhú stranu výsledok klasického RS ukazuje, že rozdiel v dynamike podľa očakávaní príliš veľký nie je. Hoci sa predtým testovaná Octavia Combi RS musela zdržovať radením, nakoniec sa v priemere dostala na 7,19 s.

Ďalšie namerané hodnoty nájdete v tabuľke a pre lepšiu predstavu prikladáme nižšie aj graf:

Škoda Octavia Combi RS230 DSG vs. Octavia Combi RS: akcelerácia z miesta
  Škoda Octavia Combi RS230 DSG  Škoda Octavia Combi RS
0-50 km/h (s) 2,96 3,26
0-100 km/h (s) 6,74 7,19
0-130 km/h (s) 10,25 11,34
0-150 km/h (s) 13,4 14,68
230_vs_octa_0-150.jpg
Takto vyzerá nákupný Octavie Combi RS s manuálom (červená krivka) a testovaného RS230 s automatom. Prepad v RS230 pri rýchlosti 30 km/h je daný zásahom kontroly trakcie. Je vidieť, že nejak významne viac dynamiky oproti klasickému RS nedostanete 

Keď sa pozrieme na pružné zrýchlenie, opäť dostaneme len minimálne rozdiely. Dokonca v tabuľke vidíme, že slabšie RS s manuálom je pri zrýchlení 130-150 km/h lepšie. Je to dané tým, že sme pri meraní akcelerácie v automate neradili a ten okolo 140 km/h vždy preradil. Naopak pri manuálnej prevodovke sme v archíve našli pokusy, kedy sa už medzi 130 a 150 km/h neradil.

Škoda Octavia Combi RS230 DSG vs. Octavia Combi RS: akcelerácia
  Octavia Combi RS230 DSG  Škoda Octavia Combi RS
30-50 km/h (s) 1,12 1,15
50-70 km/h (s) 1,22 1,35
80-130 km/h (s) 5,32 5,78
130-150 km/h (s) 3,26 3,12
230_vs_octa_80-130.jpgAkcelerácia 80-130 km/h jasne ukazuje, ako podobné je klasické RS tomu posilnenému. Nebyť preradenia, je doba potrebná na zrýchlenie na 130 km/h prakticky rovnaká
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY