vytisknout velikost písma Škoda Octavia Combi RS230: Ako zrýchľuje a ako brzdí?

Posilnená Octavia Combi sa vám už predstavila v rámci merania výkonu na brzde. Teraz prišiel čas pre meranie na ceste. Ako mladoboleslavský expres zrýchľuje?
Škoda Octavia Combi RS230: Ako zrýchľuje a ako brzdí?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Akcelerácia, Video
  2. Brzdy? Viditeľne lepšie, Superb je tiež najrýchlejší, Fotogaléria

Škodu Octavia RS 230 sme vám predstavili už niekoľkokrát. Prvýkrát podrobne v rámci prezentácie na Slovakia Ringu, druhýkrát keď vozidlo zamierilo na brzdu kolegov zo spoločnosti Dieselpower. Len pripomenieme, že motor vyprodukoval takmer 184 kW (250 koní). Teraz nastal čas vyskúšať, ako sa vyšší výkon prejaví na ceste pri akcelerácii a ako taká športovejšia Octavia vlastne brzdí.

Prirodzene sa ponúka porovnanie nameraných hodnôt s Octaviou Combi RS, ktorú sme testovali skôr a ktorá zhodou okolností vyzerala na prvý pohľad úplne rovnako, pretože bola tiež biela, lenže je tu jeden drobný problém.

Zatiaľ čo predtým testované auto malo manuálnu prevodovku, RS230 Combi prišlo do redakcie s automatickou prevodovkou DSG. Porovnanie akcelerácia tak berte skôr ako zaujímavosť.

Nižšie pripomíname základné technické údaje oboch variantov rýchlej Octavie Combi.

Škoda Octavia Combi RS vs. Combi RS230: Technické parametre
Motorizácia                                                        Škoda Octavia Combi RS Škoda Octavia Combi RS230
Motor               zážihový preplňovaný štvorvalec
Prevodovka automatická 6-stupňová dvojspojková
Zdvihový objem (cm3) 1984
Max. výkon (kW/k) 162/220 169/230
v ot./min. 4500-6200 4700-6200
Max. krútiaci moment (Nm) 350
v ot./min. 1500-4400 1500-4600
0-100 km/h (s) 7,1 7,0
Max. rýchlosť (km/h) 242 245
Komb. spotreba (l/100 km) 6,5 6,5

Na stovku stále rovnako

Na rozdiel od manuálnej prevodovky, kde sa musíte pri rozjazde s podobne výkonnou predokolku už celkom snažiť, aby ste nenechali polovicu pneumatík na ceste s výsledným časom 0-100 km/h za deväť sekúnd, v automate nie je čo riešiť.

ESP prepnete do športového režimu, šliapnete na brzdu, prišpendlíte plyn na podlahu, motor nahodí tritisíc a akonáhle pustíte brzdu, Octavia vyrazí. Avšak ani automat vás nespasí, výkonu ide na prednú nápravu predsa len veľa, takže vám do rozjazdu zakaždým zasiahne kontrola trakcie. Ostatne to najlepšie uvidíte na videu.

A koľko že sme namerali? Aj keď Škoda udáva čas potrebný na zrýchlenie z nuly na 100 km/h pre automatickú prevodovku presne sedem sekúnd, testovaná Octavia RS230 potrebovala menej. V priemere dvoch najlepších pokusov v každom smere sme sa dostali na 6,74 s, čo je veľmi solídne číslo a úplne zodpovedá dojmom, ktoré máte za volantom.

V prvých chvíľach sa vozidlo prejavuje veľmi dynamicky, dych mu dochádza až okolo 180 km/h. Na druhú stranu výsledok klasického RS ukazuje, že rozdiel v dynamike podľa očakávaní príliš veľký nie je. Hoci sa predtým testovaná Octavia Combi RS musela zdržovať radením, nakoniec sa v priemere dostala na 7,19 s.

Ďalšie namerané hodnoty nájdete v tabuľke a pre lepšiu predstavu prikladáme nižšie aj graf:

Škoda Octavia Combi RS230 DSG vs. Octavia Combi RS: akcelerácia z miesta
  Škoda Octavia Combi RS230 DSG  Škoda Octavia Combi RS
0-50 km/h (s) 2,96 3,26
0-100 km/h (s) 6,74 7,19
0-130 km/h (s) 10,25 11,34
0-150 km/h (s) 13,4 14,68
230_vs_octa_0-150.jpg
Takto vyzerá nákupný Octavie Combi RS s manuálom (červená krivka) a testovaného RS230 s automatom. Prepad v RS230 pri rýchlosti 30 km/h je daný zásahom kontroly trakcie. Je vidieť, že nejak významne viac dynamiky oproti klasickému RS nedostanete 

Keď sa pozrieme na pružné zrýchlenie, opäť dostaneme len minimálne rozdiely. Dokonca v tabuľke vidíme, že slabšie RS s manuálom je pri zrýchlení 130-150 km/h lepšie. Je to dané tým, že sme pri meraní akcelerácie v automate neradili a ten okolo 140 km/h vždy preradil. Naopak pri manuálnej prevodovke sme v archíve našli pokusy, kedy sa už medzi 130 a 150 km/h neradil.

Škoda Octavia Combi RS230 DSG vs. Octavia Combi RS: akcelerácia
  Octavia Combi RS230 DSG  Škoda Octavia Combi RS
30-50 km/h (s) 1,12 1,15
50-70 km/h (s) 1,22 1,35
80-130 km/h (s) 5,32 5,78
130-150 km/h (s) 3,26 3,12
230_vs_octa_80-130.jpgAkcelerácia 80-130 km/h jasne ukazuje, ako podobné je klasické RS tomu posilnenému. Nebyť preradenia, je doba potrebná na zrýchlenie na 130 km/h prakticky rovnaká
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY