vytisknout velikost písma Škoda Octavia Combi – prvé dojmy z jazdy (aktualizované)

Rodina novej Octavie sa rozširuje o dva prírastky. Po novom si môžete zaobstarať dlho očakávané kombi a čoraz atraktívnejšiu verziu s pohonom všetkých kolies. Tu sú naše prvé dojmy.
Škoda Octavia Combi – prvé dojmy z jazdy (aktualizované)
Zoznam kapitol
  1. Trocha teórie na úvod, Na prvý pohľad
  2. Priestor, priestor a znovu priestor, Kauza jednoduchá zadná náprava
  3. Za volantom s 1.6 TDI, 1.6 TDI vs. 4x4
  4. Vrcholová 1.8 TSI, Aké je 2.0 TDI 110 kW?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Nová generácia Škody Octavia spôsobila nemalý rozruch. Už od samého začiatku sa o tejto novinke hovorí predovšetkým kvôli nižšej hmotnosti, väčším rozmerom, niektorí tiež oceňujú jej dizajn, najväčšia debata sa ale rozprúdila okolo použitia zadnej jednoduchej nápravy, ktorú nahradí viacprvková iba v prípade najvýkonnejšej benzínovej motorizácie, alebo ak siahnete po verzii s pohonom všetkých kolies.

Po základnom liftbacku predstavila Škodovka na autosalóne v Ženeve verziu s karosériou kombi a pohonom všetkých kolies. Na nedávnom brnenskom autosalóne potom prezradila mladoboleslavská značka tiež cenu štvorkolky, takže už chýbalo iba jediné - s novinkou sa zviesť. A túto možnosť sme spolu s obrovskou skupinou novinárov dostali tento týždeň.

DSC_0670.JPGDSC_0674.JPG 
Nová Škoda Octavia dostala strohý dizajn. Bude sa páčiť aj za desať rokov.

Trocha teórie na úvod

Tak ako vždy, než sa pustíme do prvých kilometrov a prvých dojmov, je potrebné dať si taký malý informačný úvod. Rovnako ako základný liftback, tiež kombi medzigeneračne narástlo. Celkovo meria 4,66 m na dĺžku, na šírku 1,81 m (bez spätných zrkadiel), pričom vozidlo je vysoké 1465 mm. Na dĺžku teda nová Octavia Combi meria o 90 mm ​​viac, na šírku to je 45 mm a rázvor narástol o podstatných 108 mm. Celkové číslo má hodnotu 2686 mm.

Pri číslach ešte chvíľu zostaneme. S väčšou dĺžkou súvisí tiež dlhší interiér. Škodovka vo svojich materiáloch sľubuje nárast 33 mm, pred kolenami zadných cestujúcich potom nájdete navyše 26 mm (celkom 73 mm). Viac miesta je tiež nad hlavou vpredu a vzadu, vylepšila sa aj šírka v oblasti lakťov a ramien. Čo nás samozrejme pri kombíku zaujíma najviac, to je kufor. Ten v základe ponúkne 610 litrov, čo je o päť litrov viac. Po sklopení zadných sedadiel dostanete 1740 litrov (doteraz to bolo 1655 litrov) a kto si zaobstará aj sklopné operadlo spolujazdca, ten môže prepravovať veci dlhé až 2,92 m. Ak má Octavia Combi nejakú silnú stránku, potom to je práve vnútorný priestor, ku ktorému sa ešte podrobnejšie vrátim.

DSC_0678.JPGDSC_0715.JPG 
Octavia je oproti predchádzajúcej generácii dlhšia a má tiež väčší rázvor náprav. Lákať zákazníkov bude predovšetkým na vnútorný priestor.

Aby sme urobili informačnému základu zadosť, stručne ešte zrekapitulujeme použitie motorizácie. Záujemcovia o benzín majú na výber motory 1.2 TSI (63 alebo 77 kW), 1.4 TSI (103 kW) a 1.8 TSI (132 kW). Naftová časť ponuky zahŕňa tri verzie jedna-šestky TDI naladené na 66, 77 alebo 81 kW a dvojlitrové TDI s maximálnym výkonom 110 kW.

Pre najdostupnejší motorizácie je pripravený päťstupňový manuál, výkonnejšie verzie ponúkajú šesť rýchlostných stupňov. K dispozícii je tiež šesť a sedemstupňová DSG. Ešte doplním, že aktuálne môžete kúpiť pre motory 1.6 TDI (77 kW), 2.0 TDI (110 kW) a 1.8 TSI pohon všetkých kolies, ktorého základom je pre pravidelných čitateľov už dobre známa spojka Haldex piatej generácie.

DSC_0772.JPGDSC_0773.JPG 
Štvorkolku možno aktuálne zaobstarať s motormi 1.6 TDI, 2.0 TDI a 1.8 TSI. Základom je samozrejme Haldex piatej generácie.

Na prvý pohľad

K tomu, aby som čo najpresnejšie opísal prvé dojmy z dizajnu novej Octavie Combi, sa musím vrátiť o pár dní dozadu na prezentáciu Jaguaru F-Type. Keď človek podpíše všetky možné zodpovednosti a prehlásenie, dostane kľúče a vyjde von na parkovisko, kde ho čaká automobil. V prípade Jaguaru, hoci už som na podobné situácie zvyknutý, malo úplne úprimne moje motoristické srdce veľkú radosť. Cítil som silné emócie, a to som ešte ani nenaštartoval. Podobná situácia pri Octavii mala iný výsledok. Nestalo sa nič.

Škoda Octavia Combi je určite pekné auto a určite vyzerá lepšie, než tomu bolo pri predchádzajúcej generácii, ale emócie rozhodne vo veľkom nerozdáva. Niekomu sa tento štýl páči, niekomu nie. To nechám na vás. Čo si však už teraz trúfam predpovedať, to je fakt, že za pol roka už majitelia týchto automobilov beznádejne splynú s davom. Druhým faktom, ktorý je už teraz takmer istý, je to, že aj za desať rokov bude toto auto pre určitú skupinu zákazníkov stále veľmi pekné. Aj keď sa to na prvý pohľad možno nezdá (a hoci ma nová Octavia kto vie ako neoslovuje), strohý nemecký dizajn má nepochybne svoje čaro.

K dizajnu sa potom sluší doplniť ešte nasledujúce. K dispozícii bude dvanásť lakov karosérie a deväť dizajnov liatych kolies. Mimochodom ponuka začína na pätnásťpalcových diskoch (to bude vyzerať asi veľa zaujímavo) a končí na rozmere osemnásť palcov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY