vytisknout velikost písma Škoda má bojovať s Daciou, Hyundai je inde, hovorí český šéf kórejskej značky

České zastúpenie značky Hyundai pokračuje v sebavedomej komunikačnej stratégii. Škoda je podľa neho konkurenciou skôr pre Daciu a iné lacné značky. Uviedol to riaditeľ Hyundai ČR v rozhovore pre český web E15.

"Ale my sa neporovnávame so značkou, ale s produktmi Škoda, pri všetkej úcte k nim. Ich úlohou na svetovom automobilovom trhu je bojovať s Daciou a inými podobnými značkami. Hyundai je niekde inde," hovorí Vladimír Vošický v rozhovore. Ten sa inak točí najmä ohľadom registrácií a podielu značky na českom trhu.

Pre predstavu: Najdrahším modelom značky Dacia je Dacia Duster, ktorá sa aj s najvyššou možnou špecifikáciou a príplatkovou výbavou vojde do 18 tisíc eur.

Škoda síce na rozdiel od Hyundai nemá v ponuke luxusný sedan vyššej triedy alebo veľké SUV, ale Superb v najvyššej možnej konfigurácii sa cenou môže dostať vysoko nad milión. (Superb Combi 3,6 FSI 191 kW 4x4 DSG Laurin a Klement stojí 40 tisíc eur bez príplatkovej výbavy.)

Škoda Octavia, ktorú Vladimír Vošický označuje za priameho súpera Hyundai i30, dáva zákazníkom na výber 17 kombinácií motora, prevodovky a pohonu. Jej cenové rozpätie siaha od 12 467 eur za 1.2 TSI 63 kW Active po 27 047 eur za 2.0 TDI RS DSG, najvýkonnejšia motorizácia dosahuje výkon 162 kW.

Hyundai i30 vie ponúknuť najviac 137 kW v modeli 1.6 T-GDI Turbo za 19 630 eur. Kombinácii motora a prevodovky je k dispozícii celkom 11, varianty s pohonom všetkých kolies v ponuke nefigurujú.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY