vytisknout velikost písma Škoda má bojovať s Daciou, Hyundai je inde, hovorí český šéf kórejskej značky

České zastúpenie značky Hyundai pokračuje v sebavedomej komunikačnej stratégii. Škoda je podľa neho konkurenciou skôr pre Daciu a iné lacné značky. Uviedol to riaditeľ Hyundai ČR v rozhovore pre český web E15.

"Ale my sa neporovnávame so značkou, ale s produktmi Škoda, pri všetkej úcte k nim. Ich úlohou na svetovom automobilovom trhu je bojovať s Daciou a inými podobnými značkami. Hyundai je niekde inde," hovorí Vladimír Vošický v rozhovore. Ten sa inak točí najmä ohľadom registrácií a podielu značky na českom trhu.

Pre predstavu: Najdrahším modelom značky Dacia je Dacia Duster, ktorá sa aj s najvyššou možnou špecifikáciou a príplatkovou výbavou vojde do 18 tisíc eur.

Škoda síce na rozdiel od Hyundai nemá v ponuke luxusný sedan vyššej triedy alebo veľké SUV, ale Superb v najvyššej možnej konfigurácii sa cenou môže dostať vysoko nad milión. (Superb Combi 3,6 FSI 191 kW 4x4 DSG Laurin a Klement stojí 40 tisíc eur bez príplatkovej výbavy.)

Škoda Octavia, ktorú Vladimír Vošický označuje za priameho súpera Hyundai i30, dáva zákazníkom na výber 17 kombinácií motora, prevodovky a pohonu. Jej cenové rozpätie siaha od 12 467 eur za 1.2 TSI 63 kW Active po 27 047 eur za 2.0 TDI RS DSG, najvýkonnejšia motorizácia dosahuje výkon 162 kW.

Hyundai i30 vie ponúknuť najviac 137 kW v modeli 1.6 T-GDI Turbo za 19 630 eur. Kombinácii motora a prevodovky je k dispozícii celkom 11, varianty s pohonom všetkých kolies v ponuke nefigurujú.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY