vytisknout velikost písma Škoda má bojovať s Daciou, Hyundai je inde, hovorí český šéf kórejskej značky

České zastúpenie značky Hyundai pokračuje v sebavedomej komunikačnej stratégii. Škoda je podľa neho konkurenciou skôr pre Daciu a iné lacné značky. Uviedol to riaditeľ Hyundai ČR v rozhovore pre český web E15.

"Ale my sa neporovnávame so značkou, ale s produktmi Škoda, pri všetkej úcte k nim. Ich úlohou na svetovom automobilovom trhu je bojovať s Daciou a inými podobnými značkami. Hyundai je niekde inde," hovorí Vladimír Vošický v rozhovore. Ten sa inak točí najmä ohľadom registrácií a podielu značky na českom trhu.

Pre predstavu: Najdrahším modelom značky Dacia je Dacia Duster, ktorá sa aj s najvyššou možnou špecifikáciou a príplatkovou výbavou vojde do 18 tisíc eur.

Škoda síce na rozdiel od Hyundai nemá v ponuke luxusný sedan vyššej triedy alebo veľké SUV, ale Superb v najvyššej možnej konfigurácii sa cenou môže dostať vysoko nad milión. (Superb Combi 3,6 FSI 191 kW 4x4 DSG Laurin a Klement stojí 40 tisíc eur bez príplatkovej výbavy.)

Škoda Octavia, ktorú Vladimír Vošický označuje za priameho súpera Hyundai i30, dáva zákazníkom na výber 17 kombinácií motora, prevodovky a pohonu. Jej cenové rozpätie siaha od 12 467 eur za 1.2 TSI 63 kW Active po 27 047 eur za 2.0 TDI RS DSG, najvýkonnejšia motorizácia dosahuje výkon 162 kW.

Hyundai i30 vie ponúknuť najviac 137 kW v modeli 1.6 T-GDI Turbo za 19 630 eur. Kombinácii motora a prevodovky je k dispozícii celkom 11, varianty s pohonom všetkých kolies v ponuke nefigurujú.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY