vytisknout velikost písma Škoda Kodiaq vs. 10 ďalších SUV: Porovnanie kľúčových vlastností

Škoda KodiaQ bude pre svojich konkurentov ťažkým súperom. Mladoboleslavská novinka všetkých konkurentov prerástla.
Škoda Kodiaq vs. 10 ďalších SUV: Porovnanie kľúčových vlastností

Škoda nedávno predstavila svoje nové SUV KodiaQ. Zverejnené tak už boli všetky základné údaje, na oznámenie cien sa ale ešte čaká.

Mladoboleslavskú novinku sme porovnali s jej súpermi a zdá sa, že Škoda pripravila minimálne podľa tabuliek veľmi zaujímavý automobil, ktorý má navrch v mnohých smeroch. Začína to už základnými rozmermi karosérie.

KodiaQ mieri čo do veľkosti na samotnú špičku segmentu. Zo všetkých modelov je totiž najdlhší, najširší a ponúka najväčší rázvor náprav. Na dĺžku sa s ním môžu merať len Outlander alebo X-Trail, obaja tiež vedia ponúknuť sedemmiestne usporiadanie interiéru. V Paríži sa predstaví ešte jeden súper, a to nový Renault Koleos, čo je vozidlo technicky vychádzajúci práve z X-Trailu.

  Dĺžka (mm) Šírka (mm) Výška (mm) Rázvor náprav (mm)
Škoda Kodiaq 4697 1882 1655 2791
Mitsubishi Outlander 4695 1810 1680 2670
Nissan X-Trail 4640 1820 1710 2705
Honda CR-V 4605 1820 1670 2630
Subaru Forester 4595 1795 1735 2640
Mazda CX-5 4555 1840 1710 2700
VW Tiguan 4486 1839 1673 2677
Kia Sportage 4480 1855 1635 2670
Hyundai Tucson 4475 1850 1645 2670
Renault Kadjar 4449 1840 1607 2646
Seat Ateca 4363 1841 1615 2638

Vonkajšie rozmery sa prirodzene premietnu aj v interiéri a v batožinovom priestore. Aj v tomto smere bude mať Škoda KodiaQ výrazne navrch, aj keď aspoň čo do základného usporiadania sa Mitsubishi Outlander môže merať s modelom KodiaQ.

 

Objem kufra (l) Max. objem kufra (l)
Škoda Kodiaq 650 2065
Mitsubishi Outlander 667 1608
VW Tiguan 615 1655
Honda CR-V 589 1669
Nissan X-Trail 550 1982
Seat Ateca 510 1604
Kia Sportage 503 1492
Mazda CX-5 503 1620
Hyundai Tucson 488 1478
Subaru Forester 488 1573
Renault Kadjar 472 1478

Koncernové automobilky vsádza aj na bohatú ponuku motorizácií a ani KodiaQ nebude tvoriť výnimku, hoci si Volkswagen ponechal najväčšie množstvo verzií pre svoj Tiguan. Napriek tomu ale môžete pri benzínových variantoch vyberať hneď z niekoľkých možností. Pre porovnanie sme zvolili výkon 110 kW (150 k), pohon všetkých kolies a manuálnu prevodovku.

Ako je vidieť v tabuľke, táto kombinácia predstavuje pre niektorých súperov veľký problém. Outlander, X-Trail, a Kadjar kombináciu benzínového motora, manuálnej prevodovky a pohonu všetkých kolies totiž vôbec neponúkajú. Pre záujemcov o benzínovú jednotku nemá Kadjar v ponuke nič väčšieho než preplňovanú tisícdvestovku.

Prehľad porovnateľných motorizácií okolo 1.4 TSI (110 kW/150 k) nájdete v tabuľke.

  Max. výkon (kW/k) Max. krútiaci moment (Nm) Akcelerácia 0-100 km/h (s) Najvyššia rýchlosť (km/h) Kombinovaná spotreba (l/100 km)
Škoda Kodiaq 1.4 TSI ACT 4x4 110/150 250 9,8 197 6,8
Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC 110/150 195 10,6 190 6,7
Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 120/163 240 9,7 200 6,2
Honda CR-V 2.0L i-VTEC 4x4 114/155 192 10,2 190 7,4
Subaru Forester 2.0i 4x4 110/150 198 10,6 190 6,9
Mazda CX-5 2.0 4x4 118/160 208 10,5 197 6,6
VW Tiguan 1.4 TSI ACT 4x4 110/150 250 9,2 200 6,9
Kia Sportage 1.6 T-GDI 4x4 130/177 265 9,5 202 7,6
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130/177 265 9,5 202 7,6
Renault Kadjar 1.2 TCe 96/130 205 10,1 192 5,6
Seat Ateca 1.4 TSI 4x4 110/150 250 9,0 192 6,0

U dieselových jednotiek sme opäť pre porovnanie vybrali výkon 110 kW (150 k), pohon všetkých kolies a manuálnu prevodovku. Táto kombinácia je evidentne na trhu veľmi častá, pretože ju ponúkajú takmer všetci. Výnimkou je znovu len Renault Kadjar, ktorý nekúpite v silnejšej variante než s motorom s výkonom 96 kW (130 k).

KodiaQ bude končiť v prípade naftových jednotiek na výkone 140 kW (190 k), čo je samo o sebe nadpriemerné číslo. V tomto smere ale hrá jasný prím Tiguan, ktorý môžete dostať aj s dvakrát preplňovaným naftovým dvojlitrom s výkonom 176 kW (240 k).

Po výstavnej premiére na autosalóne v Paríži zamieri KodiaQ do predaja. Základná cena by sa mala nachádzať pod hranicou 26-tisíc eur. Presnú štartovaciu sumu zverejní Škoda už o niekoľko dní.

  Max. výkon (kW/k) Max. krútiaci moment (Nm) Akcelerácia 0-100 km/h (s) Najvyšší rýchlosť (km/h) Kombinovaná spotreba (l/100 km)
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 110/150 340 9,6 196 5,3
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4x4 110/150 380 10,2 200 5,3
Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 96/130 320 11 186 5,3
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 118/160 350 9,6 202 4,9
Subaru Forester 2.0d 4x4 108/147 350 10,2 190 5,7
Mazda CX-5 2.2 4x4 110/150 380 9,4 197 5,5
VW Tiguan 2.0 TDI 4x4 110/150 340 9,3 201 5,6
Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 100/136 373 10,5 176 4,7
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4x4 100/136 373 10,6 186 4,9
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4 96/130 320 10,5 190 4,8
Seat Ateca 2.0 TDI 4x4 110/150 340 9,0 196 5,0
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY