vytisknout velikost písma Škoda Karoq vs. 7 ďalších SUV: Porovnanie kľúčových vlastností

Škoda Karoq bude lákať okrem iného na svoju veľkosť. Rozmerovo najbližšími súpermi sú Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX a samozrejme dvojča Seat Ateca. Ďalším lákadlom Škody Karoq je bohatá ponuka motorizácií.
Škoda Karoq vs. 7 ďalších SUV: Porovnanie kľúčových vlastností

Minulý týždeň predstavila Škoda svoju hlavnú novinku tohto roka. Model Karoq prichádza ako náhrada úspešného Yetiho. Oproti nemu je väčšia a samozrejme v mnohých ohľadoch modernejšia. Už len tieto skutočnosti budú na slovenskom trhu pre veľa ľudí dôvodom, prečo tohto nováčika automaticky zaobstarať. Karoq ale ponúka rad pádnych argumentov aj pri porovnaní s priamou konkurenciou.

S konkurenciou je to ale zložitejšie. Pretože sa všetci výrobcovia snažia vyplniť aj tie najmenšie medzery na trhu, začínajú sa jasné hranice medzi segmentmi trochu strácať. Karoq je väčšia než malé crossovery typu Peugeotu 2008 alebo Renaultu Captur, ale je zase menšie ako SUV typu Peugeotu 3008, Kia Sportage alebo Volkswagen Tiguan. Mohol by teda osloviť oba typy zákazníkov, čo je možné počítať ako jeho ďalšie plus.

Rozmerovo najbližšie Škode Karoq sú modely Nissan Qashqai a Mitsubishi ASX. Samozrejme ak nebudeme počítať technicky takmer identický Seat Ateca. Asi nie je potrebné zdôrazňovať, že obaja japonskí súperi v aktuálnych variantoch dosluhujú. Nissan už dôkladný facelift svojho bestselleru predstavil, Mitsubishi v Ženeve odhalilo nový Eclipse Cross. Ani jedna z týchto noviniek ale zatiaľ na trhu nie je.

Porovnanie základných rozmerov Škody Karoq a ďalších siedmich súperov nájdete v prvej tabuľke:

Dĺžka (mm) Šírka (mm) Výška (mm) Rázvor náprav (mm)
Škoda Karoq 4382 1841 1605 2630
Fiat 500X 4248 1796 1600 2570
Mazda CX-3 4275 1765 1535 2570
Mitsubishi ASX 4355 1810 1640 2670
Nissan Qashqai 4380 1806 1595 2646
Opel Mokka X 4275 1781 1658 2555
Seat Ateca 4363 1841 1611 2630
Suzuki S-Cross 4300 1785 1585 2600

Ako je vidieť, Karoq patrí medzi najdlhších a zároveň má jednu z najširších karosérií. Silnou stránkou je aj rázvor náprav, hoci Qashqai aj ASX ponúkajú ešte lepšie hodnoty.

Pre rad zákazníkov je veľmi dôležitým údajom objem batožinového priestoru, čo je zároveň vec, na ktorej si Škoda dlhodobo zakladá. Či už si vezmete Octaviu, alebo napríklad KodiaQ, vždy dostanete obrí objem priestoru určeného na prepravu rôzneho harabúrd. Karoq na tom nie je inak:

Objem batožinového priestoru (l) Max. objem batožinového priestoru (l)
Škoda Karoq 479-521 1810
Fiat 500X 350 1000
Mazda CX-3 350 1260
Mitsubishi ASX 488 1219
Nissan Qashqai 401 ---
Opel Mokka X 356 1305
Seat Ateca 510 1604
Suzuki S-Cross 440 1269

Vzhľadom k súperom ponúka Škoda Karoq aj bohatú paletu motorizácií. K dispozícii budú dve zážihové a tri naftové možnosti, pričom ku všetkým si môžete prípadne dokúpiť automatickú prevodovku. V kombinácii s motorom 1.5 TSI a so vznetovými dvojlitrami potom možno siahnuť aj po pohone všetkých kolies.

Nižšie v tabuľke nájdete porovnanie základného litrového trojvalca 1.0 TSI s podobne výkonnými konkurenčnými jednotkami. Za pozornosť stojí predovšetkým porovnanie s Mazdou CX-3. Kým Škoda na výkon 85 kW (115 k) používa preplňovaný litrový trojvalec, Mazda na výkon 88 kW (120 k) využila dvojlitrový atmosférický štvorvalec.

Max. výkon (kW/k) Krútiaci moment (Nm) Zrýchlenie 0-100 km/h (s) Najvyššia rýchlosť (km/h) Komb. spotreba (l/100 km)
Škoda Karoq 1.0 TSI 85/115 200 10,6 187 5,3
Fiat 500X 1.6 e-torq 81/110 152 11,5 180 6,0
Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G 88/120 204 9,0 192 5,9
Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 86/117 154 11,5 183 5,7
Nissan Qashqai DIG-T 115 85/115 190 10,6 185 5,6
Opel Mokka X 1.6 85/115 155 12,5 170 6,6
Seat Ateca 1.0 TSI 85/115 200 11,0 183 5,2
Suzuki S-Cross 1.0 Boosterjet 82/112 170 11,0 180 5,0

Na záver ešte raz porovnanie motorizácií, tentoraz základných dieselov. Rovnako ako v predchádzajúcom prípade je Karoq aj tu za jeden z najrýchlejších modelov. Pokiaľ vás ale zaujíma predovšetkým spotreba, nejdete na trhu úspornejšie možnosti.

Na cenové porovnanie si musíme ešte počkať, pretože Škoda zverejní cenník približne o mesiac. Očakáva sa, že cenou zamieri Karoq skôr na Sportage alebo Tucson (oba tieto modely sú ale väčšie).

Výroba mladoboleslavskej novinky odštartuje približne v polovici júla.

Max. výkon (kW/k) Krútiaci moment (Nm) Zrýchlenie 0-100 km/h (s) Najvyššia rýchlosť (km/h) Komb. spotreba (l/100 km)
Škoda Karoq 1.6 TDI 85/115 250 10,7 188 4,5
Fiat 500X 1.6 MJT 88/120 320 10,5 186 4,1
Mazda CX-3 1.5 Skyactiv-D 77/105 270 10,1 177 4,0
Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 84/114 270 11,5 180 5,0
Nissan Qashqai dCi 110 81/110 260 11,9 182 3,8
Opel Mokka X 1.6 CDTi 81/110 300 11,9 181 3,9
Seat Ateca 1.6 TDI 85/115 250 11,5 184 4,3
Suzuki S-Cross 1.6 DDiS 88/120 320 12,0 180 4,1
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY