vytisknout velikost písma Škoda investuje v Číne vyše dve miliardy eur do výroby SUV

Investície majú pomôcť rozbehnúť výrobu troch nových modelov kategórie SUV vrátane novej generácie Yeti. Čína je pre Škodu veľmi dôležitý trh.
Škoda investuje v Číne vyše dve miliardy eur do výroby SUV

Česká automobilka Škoda plánuje počas nasledujúcich piatich rokov investovať v Číne okolo dvoch miliárd eur. Investície majú pomôcť rozbehnúť výrobe troch nových modelov kategórie SUV vrátane novej generácie Yeti a pripravovaného sedemmiestneho modelu, ktorý bude vychádzať z konceptu Škoda Visions.

Čína je pre Škodu veľmi dôležitý trh - vlastne najväčší samostatný trh. Vďaka Číne predáva ročne viac ako milión áut. Len v roku 2015 predala značka v Číne celkovo 281 700 nových vozidiel. Do roku 2020 chce ale Škoda toto číslo zdvojnásobiť.

Veľká časť plánovanej investície padne na nákup podielu v jednej z joint venture spoločností koncernu Volkswagen, píšu Automotive News. Pokiaľ ide o sedemmiestne SUV, to sa začne v Číne predávať v polovici budúceho roka.

Súčasťou veľkej škodováckej investície sú aj plánované výdavky za vývoj elektrických systému pohonu, nových možností konektivity a digitalizácie. Pokiaľ ide o systémy autonómnej jazdy, na nich pracuje VW a Audi. Škoda potom zrejme len prevezme vyskúšaný koncernový štandard.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY