vytisknout velikost písma Škoda investuje v Číne vyše dve miliardy eur do výroby SUV

Investície majú pomôcť rozbehnúť výrobu troch nových modelov kategórie SUV vrátane novej generácie Yeti. Čína je pre Škodu veľmi dôležitý trh.
Škoda investuje v Číne vyše dve miliardy eur do výroby SUV

Česká automobilka Škoda plánuje počas nasledujúcich piatich rokov investovať v Číne okolo dvoch miliárd eur. Investície majú pomôcť rozbehnúť výrobe troch nových modelov kategórie SUV vrátane novej generácie Yeti a pripravovaného sedemmiestneho modelu, ktorý bude vychádzať z konceptu Škoda Visions.

Čína je pre Škodu veľmi dôležitý trh - vlastne najväčší samostatný trh. Vďaka Číne predáva ročne viac ako milión áut. Len v roku 2015 predala značka v Číne celkovo 281 700 nových vozidiel. Do roku 2020 chce ale Škoda toto číslo zdvojnásobiť.

Veľká časť plánovanej investície padne na nákup podielu v jednej z joint venture spoločností koncernu Volkswagen, píšu Automotive News. Pokiaľ ide o sedemmiestne SUV, to sa začne v Číne predávať v polovici budúceho roka.

Súčasťou veľkej škodováckej investície sú aj plánované výdavky za vývoj elektrických systému pohonu, nových možností konektivity a digitalizácie. Pokiaľ ide o systémy autonómnej jazdy, na nich pracuje VW a Audi. Škoda potom zrejme len prevezme vyskúšaný koncernový štandard.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY