vytisknout velikost písma Škoda hlási najlepší štvrťrok v histórii, predala štvrť milióna áut

Škoda hlási najlepší štvrťrok v histórii, predala štvrť milióna áut

Škoda Auto dodala od januára do konca marca zákazníkom 247 200 áut. Medziročne si tak polepšila o 12,1% a pripísala si najlepší prvý štvrťrok vo svojej histórii.

Z modelov zaznamenal najväčší skok Rapid: 45 000 áut dodaných zákazníkom je o 201,2 % lepší výsledok než v prvom štvrťroku 2013. V západnej Európe najviac vyrástla Octavia, ktorá sa medziročne vyšvihla o 49,4% - začiatkom roka 2013 bol ešte v predaji model predchádzajúcej generácie. Práve nová Octavia do značnej miery stojí za výrazným rastom Škody v Európe, kde je značka o 17 percent silnejšia ako v rovnakom období minulého roka.

Že štart roku 2014 bude pre Škodu veľmi úspešný, naznačili jej vedúci predstavitelia už v marci na výročnej tlačovej konferencii. "Nikdy predtým sme v prvých dvoch mesiacoch roka nepredali toľko áut ako v roku 2014," povedal vtedy predseda predstavenstva Winfried Vahland.

Celkom Škoda dodala v prvých troch mesiacoch tohto roka 94 700 Octavii, rovných 45 000 Rapidov, 43 300 Fabii, 23 100 modelov Yeti, 22 600 Superbov a 7700 Roomsterov. Všetky uvedené modely si medziročne polepšili - na rozdiel od malého Citigo, ktorého 10 800 kusov predstavuje pokles o 13,9 %.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY