vytisknout velikost písma Škoda hlási najlepší štvrťrok v histórii, predala štvrť milióna áut

Škoda hlási najlepší štvrťrok v histórii, predala štvrť milióna áut

Škoda Auto dodala od januára do konca marca zákazníkom 247 200 áut. Medziročne si tak polepšila o 12,1% a pripísala si najlepší prvý štvrťrok vo svojej histórii.

Z modelov zaznamenal najväčší skok Rapid: 45 000 áut dodaných zákazníkom je o 201,2 % lepší výsledok než v prvom štvrťroku 2013. V západnej Európe najviac vyrástla Octavia, ktorá sa medziročne vyšvihla o 49,4% - začiatkom roka 2013 bol ešte v predaji model predchádzajúcej generácie. Práve nová Octavia do značnej miery stojí za výrazným rastom Škody v Európe, kde je značka o 17 percent silnejšia ako v rovnakom období minulého roka.

Že štart roku 2014 bude pre Škodu veľmi úspešný, naznačili jej vedúci predstavitelia už v marci na výročnej tlačovej konferencii. "Nikdy predtým sme v prvých dvoch mesiacoch roka nepredali toľko áut ako v roku 2014," povedal vtedy predseda predstavenstva Winfried Vahland.

Celkom Škoda dodala v prvých troch mesiacoch tohto roka 94 700 Octavii, rovných 45 000 Rapidov, 43 300 Fabii, 23 100 modelov Yeti, 22 600 Superbov a 7700 Roomsterov. Všetky uvedené modely si medziročne polepšili - na rozdiel od malého Citigo, ktorého 10 800 kusov predstavuje pokles o 13,9 %.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY