vytisknout velikost písma Škoda Felicia tento rok oslavuje 20 rokov, pripomeňme si legendárnu reklamu

Novodobá Felicia sa stala článkom medzi prednovembrovými konštrukciami automobilky Škoda a novodobou existenciou tejto továrne pod krídlami VW Group.
Škoda Felicia tento rok oslavuje 20 rokov, pripomeňme si legendárnu reklamu

Lacné zapredanie rodinného striebra, alebo cesta k prosperite? Táto základná otázka dodnes napadá rad patriotov československého a českého automobilového priemyslu, no je potrebné poznamenať, že s odstupom času možno vtedajší krok čsl. vlády považovať za najlepší možný. Ale to bude podkladom pre ďalší, komplexnejšie poňatý článok k vývoju mladoboleslavskej automobilky v prvej polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia.

V túto chvíľu len krátko pripomenieme dvadsiate narodeniny novodobého modelu Škoda Felicia, ktorý vznikol na základe radu Škoda Favorit, avšak už s výrazným prispením know-how VW Group. Sériová výroba Felicie sa rozbehla v prvých septembrových dňoch roku 1994 a automobilka Škoda pre ňu vytvorila zvláštnu reklamnú kampaň, ktorej dominovala televízna reklama, ktorú si väčšina z nás naživo vybavuje. Na závesoch bočných dverí sa v nej vznášala červená Felicia.

Ťažko povedať, čo táto reklama vlastne mala preukazovať, no novodobá Felicia sa stala legendou. Vo svojej dobe bola pýchou majetnejších obyvateľov štátu prehrýzajúceho sa k princípom trhového hospodárstva, pričom v súčasnosti ide o posledný v každodennom režime prevádzkovateľný automobil so skutočne nízkymi prevádzkovými nákladmi.


 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY