vytisknout velikost písma Škoda Felicia tento rok oslavuje 20 rokov, pripomeňme si legendárnu reklamu

Novodobá Felicia sa stala článkom medzi prednovembrovými konštrukciami automobilky Škoda a novodobou existenciou tejto továrne pod krídlami VW Group.
Škoda Felicia tento rok oslavuje 20 rokov, pripomeňme si legendárnu reklamu

Lacné zapredanie rodinného striebra, alebo cesta k prosperite? Táto základná otázka dodnes napadá rad patriotov československého a českého automobilového priemyslu, no je potrebné poznamenať, že s odstupom času možno vtedajší krok čsl. vlády považovať za najlepší možný. Ale to bude podkladom pre ďalší, komplexnejšie poňatý článok k vývoju mladoboleslavskej automobilky v prvej polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia.

V túto chvíľu len krátko pripomenieme dvadsiate narodeniny novodobého modelu Škoda Felicia, ktorý vznikol na základe radu Škoda Favorit, avšak už s výrazným prispením know-how VW Group. Sériová výroba Felicie sa rozbehla v prvých septembrových dňoch roku 1994 a automobilka Škoda pre ňu vytvorila zvláštnu reklamnú kampaň, ktorej dominovala televízna reklama, ktorú si väčšina z nás naživo vybavuje. Na závesoch bočných dverí sa v nej vznášala červená Felicia.

Ťažko povedať, čo táto reklama vlastne mala preukazovať, no novodobá Felicia sa stala legendou. Vo svojej dobe bola pýchou majetnejších obyvateľov štátu prehrýzajúceho sa k princípom trhového hospodárstva, pričom v súčasnosti ide o posledný v každodennom režime prevádzkovateľný automobil so skutočne nízkymi prevádzkovými nákladmi.


 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY