vytisknout velikost písma Škoda Fabia RS sa vráti. Ale až v budúcej generácii a ako mild-hybrid

Budúca generácia Fabie sa dočká rýchlej verzie RS. Bude to ale hybrid, zrejme aj s elektrickým turbom. Podobný systém by sa mal rozšíriť do všetkých rýchlych koncernových hatchbackov. Volkswagen chce pomocou rýchlych hybridov meniť uvažovanie zákazníkov.
Škoda Fabia RS sa vráti. Ale až v budúcej generácii a ako mild-hybrid

Koncern Volkswagen prechádza posledné dva roky rozsiahlou reštrukturalizáciou, ktorá má preniesť rozhodovacie procesy na samotné automobilky a ponechať im väčšiu autonómiu. Dnes je tiež v móde odlišovať špeciálne modely a presúvať ich pod samostatné značky, čo môžeme vidieť napríklad pri značke Cupra automobilky Seat, ktorá sa osamostatní.

Podobným procesom by mala prejsť aj divízia VRS automobilky Škoda. V ponuke je zatiaľ len niekoľko variácií na Octaviu RS, ale už sa tiež hovorí o rýchlom SUV Karoq RS, ktoré je prakticky hotovou záležitosťou. Rýchleho modelu sa dočká aj budúca generácia Škody Fabia, ktorú by sme mali vidieť niekedy po roku 2020.

Budúca rýchla Fabia ale dostane jednu technickú zvláštnosť: hybridný pohon. Ako uvádza britský Autocar, Volkswagen chce svojich zákazníkov pripravovať na postupný prechod na elektrické pohony a nové mild-hybridné systémy sú dobrou cestou. Vedľa kompaktnej elektrickej asistencie preplňovanému downsizovanému motora by mohla rýchla Fabia dostať aj elektricky poháňaný kompresor.

Kompaktný mild-hybridný systém by sa mal stať súčasťou všetkých budúcich "malých" rýchlych hatchbackov koncernu Volkswagen, takže to nebude systém vyhradený len škodovke. Vedľa zníženia tabuľkových emisií a spotreby má ale mild-hybridný systém pomôcť dynamike. Ako napríklad také elektrické turbo funguje, to sme mohli skúšať v Audi SQ7 TDI, aj keď to je samozrejme trochu iná kategória áut.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY