vytisknout velikost písma Škoda Fabia RS končí, pripravovaná Fabia III platformu MQB nedostane

Keď si to zhrnieme, máme pre zástancov vozidiel Škoda Fabia nie jednu, ale hneď dve zlé správy...
Škoda Fabia RS končí, pripravovaná Fabia III platformu MQB nedostane

Britský magazín Autoexpress už včera citoval šéfa mladoboleslavského vývoja Dr Franka Welsch, ktorý sa rozhovoril o súčasnosti a budúcnosti modelového radu Škoda Fabia. Zrejme najdôležitejším oznámením je ukončenie výroby špičkovej verzie Škoda Fabia RS, a to bez náhrady. Hlavný dôvod je jasný: nepredáva sa. A to má hneď niekoľko dôvodov.

801991592.jpg127804765.jpg181382255.jpg
Škoda Fabia RS: labutia pieseň ostrých farieb

Hlavným dôvodom bude pochopiteľne cena. Aktuálna generácia modelu Škoda Fabia RS bola predstavená len pred tromi rokmi na autosalóne v Ženeve a predávať sa začala hneď v apríli. Za zákazníkmi vtedy vyrazila s cenou takmer 20 tisíc eur a do dnešného dňa sa jej cena príliš nezmenila. Je to veľa, najmä keď si uvedomíme, že rýchlejšia a väčšia Škoda Octavia III RS je drahší len o nepríliš dramatických 4 500 eur...

Ďalšou nevýhodou súčasnej Fabie RS je dostupnosť iba automatickej prevodovky. Tá pri podobných rýchlych svišťoch príliš populárna nie je, použitá rýchlostná skriňa sa navyše svojou povahou hodí skôr do väčších áut a pre pokojnejšiu jazdu, a štýlové páčky pod volantom to nevytrhnú. Keď už sa niekto pre podobné auto rozhodne, spravidla sa teší na to, ako bude "kormidlovať".

851133657.jpg191927925.jpg271721228.jpg
Svoj diel viny na predajných neúspechoch Fabie II RS má určite aj štandardná zástavba automatickej prevodovky

Navyše daná prevodovka je celkom drahá, napríklad pri Octavii či iných verziách Fabie si za ňu pripláca 1 500 až 2 000 €, o ktorých by tak mohla byť Fabia RS s "manuálom" lacnejšie. A takých 17 400 € by už v cenníku vyzeralo predsa len inak. Preto je jasné, že za predajné neúspechy Fabie RS nestoja len "nevďační zákazníci", ale môžu si za ne čiastočne aj priamo v Mladej Boleslavi.

"Pravdou je, že ľudia majú radi (Fabiu) RS, ale nekupujú ju, v porovnaní s cenou štandardnej Fabie stojí príliš veľa," uviedol pre Autoexpress Dr Welsch a pragmaticky dodal: "Sady doplnkov ako Monte Carlo a príplatkové prvky typu liatych kolies ale kupujú. Chceme autá predávať, nie len ukazovať. "Trochu nadšenecky ale doplnil: "Samozrejme ak bude na niektorých trhoch silný dopyt, dáme sa rýchlo do toho, ako konštruktéri radi staviame také autá."

Dr Frank Welsch sa ďalej vyjadril k pripravovanej tretej generácii Škody Fabia, ktorá by sa mala objaviť už v priebehu budúceho roka. Zatiaľ čo doteraz sa špekulovalo o použití najmodernejšej koncernovej platforme MQB, Welsch tieto nádeje rázne rozptýlil. Zatiaľ čo doteraz sa podľa neho vo VW Group sústredili na jej implementáciu do vozov veľkosti Golfu, teraz sa budú zameriavať na väčšie modely. Až potom prídu na rad autá veľkosti Pola, avšak Fabia III si ešte bude musieť vystačiť s konvenčným mechanickým základom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY