vytisknout velikost písma Škoda Fabia RS končí, pripravovaná Fabia III platformu MQB nedostane

Keď si to zhrnieme, máme pre zástancov vozidiel Škoda Fabia nie jednu, ale hneď dve zlé správy...
Škoda Fabia RS končí, pripravovaná Fabia III platformu MQB nedostane

Britský magazín Autoexpress už včera citoval šéfa mladoboleslavského vývoja Dr Franka Welsch, ktorý sa rozhovoril o súčasnosti a budúcnosti modelového radu Škoda Fabia. Zrejme najdôležitejším oznámením je ukončenie výroby špičkovej verzie Škoda Fabia RS, a to bez náhrady. Hlavný dôvod je jasný: nepredáva sa. A to má hneď niekoľko dôvodov.

801991592.jpg127804765.jpg181382255.jpg
Škoda Fabia RS: labutia pieseň ostrých farieb

Hlavným dôvodom bude pochopiteľne cena. Aktuálna generácia modelu Škoda Fabia RS bola predstavená len pred tromi rokmi na autosalóne v Ženeve a predávať sa začala hneď v apríli. Za zákazníkmi vtedy vyrazila s cenou takmer 20 tisíc eur a do dnešného dňa sa jej cena príliš nezmenila. Je to veľa, najmä keď si uvedomíme, že rýchlejšia a väčšia Škoda Octavia III RS je drahší len o nepríliš dramatických 4 500 eur...

Ďalšou nevýhodou súčasnej Fabie RS je dostupnosť iba automatickej prevodovky. Tá pri podobných rýchlych svišťoch príliš populárna nie je, použitá rýchlostná skriňa sa navyše svojou povahou hodí skôr do väčších áut a pre pokojnejšiu jazdu, a štýlové páčky pod volantom to nevytrhnú. Keď už sa niekto pre podobné auto rozhodne, spravidla sa teší na to, ako bude "kormidlovať".

851133657.jpg191927925.jpg271721228.jpg
Svoj diel viny na predajných neúspechoch Fabie II RS má určite aj štandardná zástavba automatickej prevodovky

Navyše daná prevodovka je celkom drahá, napríklad pri Octavii či iných verziách Fabie si za ňu pripláca 1 500 až 2 000 €, o ktorých by tak mohla byť Fabia RS s "manuálom" lacnejšie. A takých 17 400 € by už v cenníku vyzeralo predsa len inak. Preto je jasné, že za predajné neúspechy Fabie RS nestoja len "nevďační zákazníci", ale môžu si za ne čiastočne aj priamo v Mladej Boleslavi.

"Pravdou je, že ľudia majú radi (Fabiu) RS, ale nekupujú ju, v porovnaní s cenou štandardnej Fabie stojí príliš veľa," uviedol pre Autoexpress Dr Welsch a pragmaticky dodal: "Sady doplnkov ako Monte Carlo a príplatkové prvky typu liatych kolies ale kupujú. Chceme autá predávať, nie len ukazovať. "Trochu nadšenecky ale doplnil: "Samozrejme ak bude na niektorých trhoch silný dopyt, dáme sa rýchlo do toho, ako konštruktéri radi staviame také autá."

Dr Frank Welsch sa ďalej vyjadril k pripravovanej tretej generácii Škody Fabia, ktorá by sa mala objaviť už v priebehu budúceho roka. Zatiaľ čo doteraz sa špekulovalo o použití najmodernejšej koncernovej platforme MQB, Welsch tieto nádeje rázne rozptýlil. Zatiaľ čo doteraz sa podľa neho vo VW Group sústredili na jej implementáciu do vozov veľkosti Golfu, teraz sa budú zameriavať na väčšie modely. Až potom prídu na rad autá veľkosti Pola, avšak Fabia III si ešte bude musieť vystačiť s konvenčným mechanickým základom.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY