vytisknout velikost písma Škoda Fabia R 5: Nová Fabia oficiálne mieri na pretekárske trate

Škoda Fabia R 5: Nová Fabia oficiálne mieri na pretekárske trate

Prvého apríla udelila FIA po dlhom preverovaní zelenú novej Škode Fabia R 5, čo je závodný špeciál nahrádzajúci Fabiu Super 2000. Dnes mladoboleslavská automobilka odhalila všetky podrobnosti a kompletnú fotogalériu, ktorá nám ukazuje, čo bude vidno čoskoro na rýchlostných skúškach.

Škoda Fabia R 5 je dlhá 3994 mm, široká 1820 mm a váži 1230 kg. Nižšiu hmotnosť predpisy nedovoľujú. Pod kapotou nájdeme preplňovaný štvorvalec s objemom 1620 cm3. Ten vyprodukuje maximálne 205 kW (279 k) a 420 Nm. Auto má pohon všetkých kolies a päťstupňovú sekvenčnú prevodovku. Na vývoji pracoval tím Škoda Motorsport pätnásť mesiacov.

Nová zbraň automobilky Škoda sa predstaví hneď v niekoľkých seriáloch. Fabia R 5 bude pretekať v rámci seriálu FIA WRC 2, predstaví sa ale tiež na českých majstrovstvách v rally a ázijsko-pacifických majstrovstvách FIA (APCR). Za volant si sadnú Esapekka Lappi, Jan Kopecký a Pontus Tidemand. Prvýkrát sa Fabia R 5 ukáže v ostrej akcii na Rally Šumava Klatovy už budúci víkend.

fabiar5_01.jpgfabiar5_04.jpgfabiar5_06.jpgfabiar5_07.jpgfabiar5_09.jpgfabiar5_11.jpgfabiar5_03.jpgfabiar5_12.jpgfabiar5_14.jpgfabiar5_15.jpgfabiar5_16.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY