vytisknout velikost písma Škoda Fabia má za sebou parížsku premiéru. Tu sú prvé živé fotky

Škoda Fabia má za sebou parížsku premiéru. Tu sú prvé živé fotky

Tak ako už tradične býva aj autosalónu v Paríži predchádza noc koncernu Volkswagen, kde sa obvykle predstavujú všetky koncernové novinky. Škoda už má teda svoju parížsku premiéru za sebou a keďže už máme k dispozícii prvé živé fotografie, nemôžeme si ich nechať pre seba.

Základná Škoda Fabia je o kúsok kratšia (- 8 mm), nižšia (- 31 mm) a širšia (+ 90 mm​​), bude mať aj väčší rázvor (+ 5 mm) a má byť vraj aj ľahšia. Podľa dostupných informácií má nová Fabia v základnom prevedení vážiť o 65 kg menej ako doterajší model.

Aj základný trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW (60 k) by tak mohol do mesta stačiť, silnejšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) potom už bude vyložený športovec. Ale teraz vážne, čaká sa aj modernizovaný motor 1.2 TSI s výkonom 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedemstupňový automat DSG bude k dispozícii pre motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), inak dostanete štandardne päťstupňový manuál.

V prípade novej Fabie Combi ponúkne batožinový priestor v základnom usporiadaní objem 530 litrov, čo predstavuje nárast o 25 litrov v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Po sklopení zadných operadiel sa nová Fabia Combi dostane na 1395 litrov. Nová Fabia Combi narástla na dĺžku o 10 mm, na šírku pribrala plných 90 mm ​​a zároveň je o 31 mm nižšia.

Automobilka chce, aby nová Fabia predovšetkým pôsobila ako auto z vyššieho segmentu, takže sa dá očakávať zlepšenie v oblasti komfortu a kultivovanosti. Do Fabie mieri aj moderná bezpečnostná výbava, ktorú práve poznáme skôr z áut ako je Golf a spol. Rozšíria sa aj možnosti individualizácie.

fabia_live_04.jpgfabia_live_07.jpgfabia_live_08.jpgfabia_live_10.jpgfabia_live_03.jpgfabia_ofi_1.jpgfabia_ofi_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY