vytisknout velikost písma Škoda Fabia má za sebou parížsku premiéru. Tu sú prvé živé fotky

Škoda Fabia má za sebou parížsku premiéru. Tu sú prvé živé fotky

Tak ako už tradične býva aj autosalónu v Paríži predchádza noc koncernu Volkswagen, kde sa obvykle predstavujú všetky koncernové novinky. Škoda už má teda svoju parížsku premiéru za sebou a keďže už máme k dispozícii prvé živé fotografie, nemôžeme si ich nechať pre seba.

Základná Škoda Fabia je o kúsok kratšia (- 8 mm), nižšia (- 31 mm) a širšia (+ 90 mm​​), bude mať aj väčší rázvor (+ 5 mm) a má byť vraj aj ľahšia. Podľa dostupných informácií má nová Fabia v základnom prevedení vážiť o 65 kg menej ako doterajší model.

Aj základný trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW (60 k) by tak mohol do mesta stačiť, silnejšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) potom už bude vyložený športovec. Ale teraz vážne, čaká sa aj modernizovaný motor 1.2 TSI s výkonom 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedemstupňový automat DSG bude k dispozícii pre motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), inak dostanete štandardne päťstupňový manuál.

V prípade novej Fabie Combi ponúkne batožinový priestor v základnom usporiadaní objem 530 litrov, čo predstavuje nárast o 25 litrov v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Po sklopení zadných operadiel sa nová Fabia Combi dostane na 1395 litrov. Nová Fabia Combi narástla na dĺžku o 10 mm, na šírku pribrala plných 90 mm ​​a zároveň je o 31 mm nižšia.

Automobilka chce, aby nová Fabia predovšetkým pôsobila ako auto z vyššieho segmentu, takže sa dá očakávať zlepšenie v oblasti komfortu a kultivovanosti. Do Fabie mieri aj moderná bezpečnostná výbava, ktorú práve poznáme skôr z áut ako je Golf a spol. Rozšíria sa aj možnosti individualizácie.

fabia_live_04.jpgfabia_live_07.jpgfabia_live_08.jpgfabia_live_10.jpgfabia_live_03.jpgfabia_ofi_1.jpgfabia_ofi_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY