vytisknout velikost písma Škoda Fabia má za sebou parížsku premiéru. Tu sú prvé živé fotky

Škoda Fabia má za sebou parížsku premiéru. Tu sú prvé živé fotky

Tak ako už tradične býva aj autosalónu v Paríži predchádza noc koncernu Volkswagen, kde sa obvykle predstavujú všetky koncernové novinky. Škoda už má teda svoju parížsku premiéru za sebou a keďže už máme k dispozícii prvé živé fotografie, nemôžeme si ich nechať pre seba.

Základná Škoda Fabia je o kúsok kratšia (- 8 mm), nižšia (- 31 mm) a širšia (+ 90 mm​​), bude mať aj väčší rázvor (+ 5 mm) a má byť vraj aj ľahšia. Podľa dostupných informácií má nová Fabia v základnom prevedení vážiť o 65 kg menej ako doterajší model.

Aj základný trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW (60 k) by tak mohol do mesta stačiť, silnejšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) potom už bude vyložený športovec. Ale teraz vážne, čaká sa aj modernizovaný motor 1.2 TSI s výkonom 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedemstupňový automat DSG bude k dispozícii pre motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), inak dostanete štandardne päťstupňový manuál.

V prípade novej Fabie Combi ponúkne batožinový priestor v základnom usporiadaní objem 530 litrov, čo predstavuje nárast o 25 litrov v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Po sklopení zadných operadiel sa nová Fabia Combi dostane na 1395 litrov. Nová Fabia Combi narástla na dĺžku o 10 mm, na šírku pribrala plných 90 mm ​​a zároveň je o 31 mm nižšia.

Automobilka chce, aby nová Fabia predovšetkým pôsobila ako auto z vyššieho segmentu, takže sa dá očakávať zlepšenie v oblasti komfortu a kultivovanosti. Do Fabie mieri aj moderná bezpečnostná výbava, ktorú práve poznáme skôr z áut ako je Golf a spol. Rozšíria sa aj možnosti individualizácie.

fabia_live_04.jpgfabia_live_07.jpgfabia_live_08.jpgfabia_live_10.jpgfabia_live_03.jpgfabia_ofi_1.jpgfabia_ofi_2.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY