vytisknout velikost písma Škoda Fabia má za sebou parížsku premiéru. Tu sú prvé živé fotky

Škoda Fabia má za sebou parížsku premiéru. Tu sú prvé živé fotky

Tak ako už tradične býva aj autosalónu v Paríži predchádza noc koncernu Volkswagen, kde sa obvykle predstavujú všetky koncernové novinky. Škoda už má teda svoju parížsku premiéru za sebou a keďže už máme k dispozícii prvé živé fotografie, nemôžeme si ich nechať pre seba.

Základná Škoda Fabia je o kúsok kratšia (- 8 mm), nižšia (- 31 mm) a širšia (+ 90 mm​​), bude mať aj väčší rázvor (+ 5 mm) a má byť vraj aj ľahšia. Podľa dostupných informácií má nová Fabia v základnom prevedení vážiť o 65 kg menej ako doterajší model.

Aj základný trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW (60 k) by tak mohol do mesta stačiť, silnejšie prevedenie s výkonom 55 kW (75 k) potom už bude vyložený športovec. Ale teraz vážne, čaká sa aj modernizovaný motor 1.2 TSI s výkonom 66 až 81 kW (90 až 110 koní). Sedemstupňový automat DSG bude k dispozícii pre motory 1.2 TSI (81 kW) a 1.4 TDI (66 kW), inak dostanete štandardne päťstupňový manuál.

V prípade novej Fabie Combi ponúkne batožinový priestor v základnom usporiadaní objem 530 litrov, čo predstavuje nárast o 25 litrov v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Po sklopení zadných operadiel sa nová Fabia Combi dostane na 1395 litrov. Nová Fabia Combi narástla na dĺžku o 10 mm, na šírku pribrala plných 90 mm ​​a zároveň je o 31 mm nižšia.

Automobilka chce, aby nová Fabia predovšetkým pôsobila ako auto z vyššieho segmentu, takže sa dá očakávať zlepšenie v oblasti komfortu a kultivovanosti. Do Fabie mieri aj moderná bezpečnostná výbava, ktorú práve poznáme skôr z áut ako je Golf a spol. Rozšíria sa aj možnosti individualizácie.

fabia_live_04.jpgfabia_live_07.jpgfabia_live_08.jpgfabia_live_10.jpgfabia_live_03.jpgfabia_ofi_1.jpgfabia_ofi_2.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY