vytisknout velikost písma Škoda Fabia HTP predviedla, že vie mať spotrebu 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP predviedla, že vie mať spotrebu 2,6 l/100 km

Škoda Fabia s motorom 1,2 HTP 40 kW predviedla, že dokáže jazdiť v reálnom svete s priemernou spotrebou 2,6 l/100 km. Háčik? Samozrejme tu jeden je. Výsledok bol nameraný v rámci Škoda Economy Run a dosiahla ho víťazná posádka Marek Tribula - Martin Kadlec.

Ako to už v súťažiach o čo najnižšiu spotrebu býva, posádky museli využiť všetkých trikov z učebnice úspornej jazdy, dôsledným využívaním zotrvačnosti počínajúc a vyhýbaním sa vyšším rýchlostiam. Napriek tomu je výsledok obdivuhodný, ak uvážime, že bol dosiahnutý na 309 km dlhej trase v bežnej prevádzke.

Ako vyplýva už z názvu, závod je určený výhradne pre autá značky Škoda, ktorá je oficiálnym partnerom. Na štart tohto ročníka nastúpilo 65 posádok z republiky a okolitých krajín.

Pri Economy Run sa výsledkov hodnotia podľa emisií CO2 na základe celkovej spotrebe vozidla. Vedľa toho sa hodnotí aj dosiahnutie priemernej rýchlosti a rozdiel medzi skutočnou a normovanou spotrebou. Pri rovnakej spotrebe a zhodnej hodnote emisii CO2 rozhoduje vyššia priemerna rýchlosť, resp. väčší zdvihový objem, vysvetľuje Škoda v oficiálnom komuniké.

Zaujímavé je, že najúspornejší diesel sa v tomto ročníku nepresadil vyššie než na štvrtom mieste. Bola ním Fabia Combi 1.4 TDI posádky Altman - Sedláček s výsledkom 3,09 l/100 km. Všetky posádky dokončili súťaž pod päťlitrovou hranicou, čo je veľmi slušné.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY