vytisknout velikost písma Škoda Fabia HTP predviedla, že vie mať spotrebu 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP predviedla, že vie mať spotrebu 2,6 l/100 km

Škoda Fabia s motorom 1,2 HTP 40 kW predviedla, že dokáže jazdiť v reálnom svete s priemernou spotrebou 2,6 l/100 km. Háčik? Samozrejme tu jeden je. Výsledok bol nameraný v rámci Škoda Economy Run a dosiahla ho víťazná posádka Marek Tribula - Martin Kadlec.

Ako to už v súťažiach o čo najnižšiu spotrebu býva, posádky museli využiť všetkých trikov z učebnice úspornej jazdy, dôsledným využívaním zotrvačnosti počínajúc a vyhýbaním sa vyšším rýchlostiam. Napriek tomu je výsledok obdivuhodný, ak uvážime, že bol dosiahnutý na 309 km dlhej trase v bežnej prevádzke.

Ako vyplýva už z názvu, závod je určený výhradne pre autá značky Škoda, ktorá je oficiálnym partnerom. Na štart tohto ročníka nastúpilo 65 posádok z republiky a okolitých krajín.

Pri Economy Run sa výsledkov hodnotia podľa emisií CO2 na základe celkovej spotrebe vozidla. Vedľa toho sa hodnotí aj dosiahnutie priemernej rýchlosti a rozdiel medzi skutočnou a normovanou spotrebou. Pri rovnakej spotrebe a zhodnej hodnote emisii CO2 rozhoduje vyššia priemerna rýchlosť, resp. väčší zdvihový objem, vysvetľuje Škoda v oficiálnom komuniké.

Zaujímavé je, že najúspornejší diesel sa v tomto ročníku nepresadil vyššie než na štvrtom mieste. Bola ním Fabia Combi 1.4 TDI posádky Altman - Sedláček s výsledkom 3,09 l/100 km. Všetky posádky dokončili súťaž pod päťlitrovou hranicou, čo je veľmi slušné.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY