vytisknout velikost písma Škoda Fabia HTP predviedla, že vie mať spotrebu 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP predviedla, že vie mať spotrebu 2,6 l/100 km

Škoda Fabia s motorom 1,2 HTP 40 kW predviedla, že dokáže jazdiť v reálnom svete s priemernou spotrebou 2,6 l/100 km. Háčik? Samozrejme tu jeden je. Výsledok bol nameraný v rámci Škoda Economy Run a dosiahla ho víťazná posádka Marek Tribula - Martin Kadlec.

Ako to už v súťažiach o čo najnižšiu spotrebu býva, posádky museli využiť všetkých trikov z učebnice úspornej jazdy, dôsledným využívaním zotrvačnosti počínajúc a vyhýbaním sa vyšším rýchlostiam. Napriek tomu je výsledok obdivuhodný, ak uvážime, že bol dosiahnutý na 309 km dlhej trase v bežnej prevádzke.

Ako vyplýva už z názvu, závod je určený výhradne pre autá značky Škoda, ktorá je oficiálnym partnerom. Na štart tohto ročníka nastúpilo 65 posádok z republiky a okolitých krajín.

Pri Economy Run sa výsledkov hodnotia podľa emisií CO2 na základe celkovej spotrebe vozidla. Vedľa toho sa hodnotí aj dosiahnutie priemernej rýchlosti a rozdiel medzi skutočnou a normovanou spotrebou. Pri rovnakej spotrebe a zhodnej hodnote emisii CO2 rozhoduje vyššia priemerna rýchlosť, resp. väčší zdvihový objem, vysvetľuje Škoda v oficiálnom komuniké.

Zaujímavé je, že najúspornejší diesel sa v tomto ročníku nepresadil vyššie než na štvrtom mieste. Bola ním Fabia Combi 1.4 TDI posádky Altman - Sedláček s výsledkom 3,09 l/100 km. Všetky posádky dokončili súťaž pod päťlitrovou hranicou, čo je veľmi slušné.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY