vytisknout velikost písma Škoda Fabia HTP predviedla, že vie mať spotrebu 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP predviedla, že vie mať spotrebu 2,6 l/100 km

Škoda Fabia s motorom 1,2 HTP 40 kW predviedla, že dokáže jazdiť v reálnom svete s priemernou spotrebou 2,6 l/100 km. Háčik? Samozrejme tu jeden je. Výsledok bol nameraný v rámci Škoda Economy Run a dosiahla ho víťazná posádka Marek Tribula - Martin Kadlec.

Ako to už v súťažiach o čo najnižšiu spotrebu býva, posádky museli využiť všetkých trikov z učebnice úspornej jazdy, dôsledným využívaním zotrvačnosti počínajúc a vyhýbaním sa vyšším rýchlostiam. Napriek tomu je výsledok obdivuhodný, ak uvážime, že bol dosiahnutý na 309 km dlhej trase v bežnej prevádzke.

Ako vyplýva už z názvu, závod je určený výhradne pre autá značky Škoda, ktorá je oficiálnym partnerom. Na štart tohto ročníka nastúpilo 65 posádok z republiky a okolitých krajín.

Pri Economy Run sa výsledkov hodnotia podľa emisií CO2 na základe celkovej spotrebe vozidla. Vedľa toho sa hodnotí aj dosiahnutie priemernej rýchlosti a rozdiel medzi skutočnou a normovanou spotrebou. Pri rovnakej spotrebe a zhodnej hodnote emisii CO2 rozhoduje vyššia priemerna rýchlosť, resp. väčší zdvihový objem, vysvetľuje Škoda v oficiálnom komuniké.

Zaujímavé je, že najúspornejší diesel sa v tomto ročníku nepresadil vyššie než na štvrtom mieste. Bola ním Fabia Combi 1.4 TDI posádky Altman - Sedláček s výsledkom 3,09 l/100 km. Všetky posádky dokončili súťaž pod päťlitrovou hranicou, čo je veľmi slušné.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY