vytisknout velikost písma Škoda Fabia HTP predviedla, že vie mať spotrebu 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP predviedla, že vie mať spotrebu 2,6 l/100 km

Škoda Fabia s motorom 1,2 HTP 40 kW predviedla, že dokáže jazdiť v reálnom svete s priemernou spotrebou 2,6 l/100 km. Háčik? Samozrejme tu jeden je. Výsledok bol nameraný v rámci Škoda Economy Run a dosiahla ho víťazná posádka Marek Tribula - Martin Kadlec.

Ako to už v súťažiach o čo najnižšiu spotrebu býva, posádky museli využiť všetkých trikov z učebnice úspornej jazdy, dôsledným využívaním zotrvačnosti počínajúc a vyhýbaním sa vyšším rýchlostiam. Napriek tomu je výsledok obdivuhodný, ak uvážime, že bol dosiahnutý na 309 km dlhej trase v bežnej prevádzke.

Ako vyplýva už z názvu, závod je určený výhradne pre autá značky Škoda, ktorá je oficiálnym partnerom. Na štart tohto ročníka nastúpilo 65 posádok z republiky a okolitých krajín.

Pri Economy Run sa výsledkov hodnotia podľa emisií CO2 na základe celkovej spotrebe vozidla. Vedľa toho sa hodnotí aj dosiahnutie priemernej rýchlosti a rozdiel medzi skutočnou a normovanou spotrebou. Pri rovnakej spotrebe a zhodnej hodnote emisii CO2 rozhoduje vyššia priemerna rýchlosť, resp. väčší zdvihový objem, vysvetľuje Škoda v oficiálnom komuniké.

Zaujímavé je, že najúspornejší diesel sa v tomto ročníku nepresadil vyššie než na štvrtom mieste. Bola ním Fabia Combi 1.4 TDI posádky Altman - Sedláček s výsledkom 3,09 l/100 km. Všetky posádky dokončili súťaž pod päťlitrovou hranicou, čo je veľmi slušné.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY