vytisknout velikost písma Škoda Fabia druhej generácie: 1,5 milióna vyrobených kusov

Škoda Fabia druhej generácie: 1,5 milióna vyrobených kusov

Mladoboleslavská Škodovka slávi úspech modelu Fabia. Z výrobnej linky zišiel exemplár s poradovým číslom 1 500 000, teda aby sme boli presní, ide o exemplár druhej generácie tohto modelu. Ten sa svetu prvýkrát predstavil v roku 2007, prvá generácia Fabie sa na trhu ukázala o osem rokov skôr. V prípade konkrétneho jubilejného automobilu išlo o model osadený motorom 1.2 TDI.

Z celkového počtu 1,5 milióna exemplárov má na svojom konte klasický hatchback 1 081 488 kusov, pri kombi to potom je 418 512 kusov. Drvivá väčšina z tohto počtu bola vyrobená v Mladej Boleslavi (1 218 088), približne 200 000 Fabii vzniklo v čínskej Šanghaji, Fabia sa ale tiež vyrába v Rusku (Kaluga) alebo v Indii (Aurangabad).

Len pre zaujímavosť pár čísel týkajúcich sa Fabie prvej generácie, ktorá bola na varianty bohatšia. Za osem rokov pôsobenia dosiahol tento model konečný výsledok 1 788 063 kusov. Hatchback sa dostal takmer na jeden milión (992 921), kombi skončilo s číslom 654 765 kusov, 134 541 zákazníkov zvolilo karosériu sedan a necelých šesť tisíc siahlo po úžitkovom prevedení Praktik. Sčítané a podčiarknuté, od roku 1999 do 20. septembra 2013 vyprodukovala Škoda 3 288 063 Fabii, čo je veľmi slušné číslo.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY