vytisknout velikost písma Škoda Fabia druhej generácie: 1,5 milióna vyrobených kusov

Škoda Fabia druhej generácie: 1,5 milióna vyrobených kusov

Mladoboleslavská Škodovka slávi úspech modelu Fabia. Z výrobnej linky zišiel exemplár s poradovým číslom 1 500 000, teda aby sme boli presní, ide o exemplár druhej generácie tohto modelu. Ten sa svetu prvýkrát predstavil v roku 2007, prvá generácia Fabie sa na trhu ukázala o osem rokov skôr. V prípade konkrétneho jubilejného automobilu išlo o model osadený motorom 1.2 TDI.

Z celkového počtu 1,5 milióna exemplárov má na svojom konte klasický hatchback 1 081 488 kusov, pri kombi to potom je 418 512 kusov. Drvivá väčšina z tohto počtu bola vyrobená v Mladej Boleslavi (1 218 088), približne 200 000 Fabii vzniklo v čínskej Šanghaji, Fabia sa ale tiež vyrába v Rusku (Kaluga) alebo v Indii (Aurangabad).

Len pre zaujímavosť pár čísel týkajúcich sa Fabie prvej generácie, ktorá bola na varianty bohatšia. Za osem rokov pôsobenia dosiahol tento model konečný výsledok 1 788 063 kusov. Hatchback sa dostal takmer na jeden milión (992 921), kombi skončilo s číslom 654 765 kusov, 134 541 zákazníkov zvolilo karosériu sedan a necelých šesť tisíc siahlo po úžitkovom prevedení Praktik. Sčítané a podčiarknuté, od roku 1999 do 20. septembra 2013 vyprodukovala Škoda 3 288 063 Fabii, čo je veľmi slušné číslo.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY