vytisknout velikost písma Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ak patríte medzi našich pravidelných čitateľov, zrejme ste zaznamenali, že viac ako pol roka testovaný Peugeot 2008 už zamieril späť k importérovi. Krátko na to, čo sme malý francúzsky crossover vrátili, však prišla do redakcie náhrada, ktorá bude pre slovenského čitateľa pravdepodobne ešte zaujímavejšia. Nadchádzajúceho pol roka nám totiž bude v redakcii robiť spoločnosť Škoda Fabia Combi, osadená preplňovaným litrovým trojvalcom 1.0 TSI vo výbave Style.

Skoda-Fabia-10-TSI-1.jpgSkoda-Fabia-10-TSI-6.jpg

O príchode malej zážihovej novinky toho bolo napísané skutočne veľa. Ide o typický downsizing, kedy bol nahradený starší štvorvalec 1.2 TSI motorom nielen s menším objemom, ale zároveň aj s nižším počtom valcov. Vo Fabii alebo Rapide túto zmenu široká verejnosť tak nejako dokáže akceptovať, lenže rovnaký motor zamieril aj pod kapotu veľkej Octavie. Negatívnych reakcií na túto zmenu by ste v rôznych internetových diskusiách našli požehnane. Lenže...

Nová jednotka rozhodne nie je zlá, čo naznačujú aj technické údaje. Základné prevedenie posilnilo na 70 kW (95 k). Výkon toho silnejšieho, ktorý má aj testovaná Fabia, zostal na 81 kW (110 k), ale navýšený bol krútiaci moment (200 Nm vs. 175 Nm). To rozhodne nie sú zlé čísla. Podľa oficiálnych údajov by parametre motora mali stačiť Fabii Combi na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 9,6 s a k najvyššej rýchlosti 199 km/h. Oficiálne materiály tiež sľubujú lepšie pružné zrýchlenie a samozrejme nižšiu spotrebu. Motor 1.0 TSI samotný dostal tiež niekoľko zaujímavých technických riešení, o ktorých si môžete viac prečítať v starších článkoch.

Že sa s príchodom trojvalca žiadna motorová tragédia nekoná, o tom sme sa presvedčili už minulý rok pri porovnaní Škody Octavia 1.2 TSI s Octaviou 1.0 TSI. 

Škoda nám zapožičala Fabiu Combi s manuálnou prevodovkou. Tá je v silnejšej verzii nového trojvalca šesťstupňová, slabšie prevedenie si musí vystačiť s piatimi rýchlostnými stupňami. V ponuke je aj dvojspojkový automat DSG. Ako to už pri testovacích autách mladoboleslavskej značky býva, výbava rozhodne nie je chudobná, avšak zase o taký extrém, akým bola napríklad Octavia 2.0 TDI za 43-tisíc eur z veľkého porovnávacieho testu naftových kombi, nejde.

Naše auto dostal výbavu Style, čo znamená takmer vrchol ponuky. V cenníku však nájdeme ešte drahšie varianty Monte Carlo a Scoutline. Okrem úplných samozrejmostí ponúka táto výbava hliníkové kolesá, automatickú klimatizáciu, zadný parkovací asistent, štartovanie tlačidlom alebo zadné kotúčové brzdy.

Skoda-Fabia-10-TSI-23.jpgSkoda-Fabia-10-TSI-26.jpg

Z príplatkových prvkov stoja za zmienku napríklad biele disky za 250 eur, navigácia za 550 eur, predné hmlovky za 80 eur, sada jednoducho inteligentných vychytávok za 70 eur alebo paket Comfort obsahujúci bezkľúčové odomykanie (to aby sme si kľúčik ukladali do chladničky). Celkom by ste za Fabiu tak, ako si ju môžete prezrieť na fotkách, zaplatili približne 17-tisíc eur.

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI je v redakcii už necelý mesiac. Prvé dojmy? Je potrebné si zvyknúť na skutočne úzky interiér. Nedávno sme testovali novú Ibizu a tá je vnútri pocitovo oveľa širšia. A ako je všeobecne o Fabii známe, radiaca páka je utopená veľmi nízko, čo je ďalšia vec vyžadujúca zvyk. Inak ale zatiaľ nie je príliš čo vytýkať.

Skoda-Fabia-10-TSI-36.jpg

Aj keď sa o pohon stará takto malý motor, auto rozhodne nie je žiadny slimák. Rýchlosti okolo 150 km/h mu nerobia veľký problém a navyše je Fabia schopná aj takto ďaleko za diaľničným limitom slušne akcelerovať. Musíte ale podradiť aspoň na päťku, pretože prevody šesťstupňového manuálu sú veľmi dlhé.

Spotreba sa zatiaľ drží na hodnote 6,8 l/100 km. Popravde sme čísla okolo siedmich litrov čakali, pretože auto prevažne jazdí na diaľnici a tam, keď sa trochu ponáhľa, apetít malej pohonné jednotky rastie veľkým tempom. K spotrebe sa ale časom vrátime podrobnejšom článkom a okrem toho čakajú na litrovú Fabiu aj obvyklé testy typu merania výkonu na brzde, meranie dynamiky a podobne.

Ak vás o Fabii Combi s motorom 1.0 TSI niečo konkrétne zaujíma, teraz je tá správna chvíľa napísať svoju otázku. Radi na ňu počas nadchádzajúcich mesiacov skúsime nájsť odpoveď.

Technické údaje Škoda Fabia Combi 1.0 TSI
MOTOR
Konštrukcia: zážihový radový trojvalec, uložený vpredu naprieč
Plnenie: preplňovanie jedným turbodúchadlom
Zdvihový objem valcov (cm3): 999
Vrtanie x zdvih (mm): 74,5 x 76,4
Kompresný pomer: 10,3:1
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na valec
Najvyšší výkon (kW/min-1) 81/5000-5500
Najvyšší krútiaci moment (N.m/min-1): 200/2000-3500
Prevodovka: šesťstupňová manuálna
Pohon: predný
JAZDNÉ VÝKONY
Akcelerácia 0-100 km/h (s): 9,6
Najvyššia rýchlosť (km/h): 199
Spotreba paliva mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) 5,4/3,9/4,4
ROZMERY A HMOTNOSTI
Dĺžka (mm): 4257
Šírka (mm): 1732
Výška (mm): 1467
Rázvor náprav (mm): 2470
Polomer otáčania (m): 5,2
Rozchod kolies vpredu (mm): 1457
Rozchod kolies vzadu (mm): 1451
Svetlá výška (mm): 135
Prevádzková hmotnosť (kg): 1079
Najvyššia prípustná hmotnosť (kg): 1609
Objem batožinového priestoru (l): 530 - 1395
Objem palivovej nádrže (l): 45
PODVOZOK A PNEUMATIKY
Podvozok vpredu: McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami
Podvozok vzadu: kľukový s vlečenými ramenami
Riadenie: hrebeňové s elektromechanickým posilňovačom
Rozmer pneumatík: 215/45 R16
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY