vytisknout velikost písma Škoda Fabia 1.2 TSI je také normálne auto [prvé jazdné dojmy]

Je nová Škoda Fabia naozaj tak dobrá, ako sa o nej občas píše? Vyrazili sme spolu s desiatkami ďalších novinárov do Portugalska, aby sme zistili aspoň čiastočnú odpoveď.
Škoda Fabia 1.2 TSI je také normálne auto [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Dizajn: Mnoho farieb a Fiat Stilo
  2. Interiér s nálepkou a menším priestorom, Jazda: Také normálne auto
  3. Záver, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Tretia generácia novej Fabie je auto, ktoré bolo húfne prepierané ešte dlho pred tým, než sa vôbec objavili prvé oficiálne fotky. Preto si dovolím vziať obvyklý úvod stručne a rovno zamierim na portugalské cesty, respektíve k prvým dojmom. Ostatne pre novú Fabiu sme založili samostatnú sekciu, kde nájdete všetky články. 

Ako už určite viete, nová Fabia vychádza z Volkswagenu Polo, je o osem milimetrov kratšia, o deväťdesiat milimetrov širšia a o 31 milimetrov nižšia. Nové sú tiež motory, kde sa vo veľkej miere vsádza na trojvalcové jednotky. 
Mimochodom nie je úplne bez zaujímavosti, že sa postupom času do Fabie dostane aj litrový trojvalec TSI prezentovaný už v kontexte faceliftu pre Polo.

Na prezentácii zazneli zmienky o tom, že by tento trojvalec mal v budúcnosti nahradiť posledné štvorvalce v ponuke (1.2 TSI) a Fabia by sa predávala výhradne s trojvalcovými jednotkami.

_DSC0807.JPG_DSC0808.JPG
Nové proporcie autu pristanú, rovnako ako niektoré kombinácie farieb karosérie. Na výber je veľa možností. 

Čo sa nových technológií týka, nasleduje Fabia Octaviu. K dispozícii je systém núdzového brzdenia alebo systém upozorňujúci na príliš malý odstup. Radar v prednom nárazníku by mohol dávať nádej, že je tu aj adaptívny tempomat, ten ale budete hľadať v ponuke márne, rovnako ako napríklad cúvaciu kameru. Ako nám bolo na prezentácii potvrdené, technicky nie je problém tento prvok začať predávať. Všetko je pripravené, ale z príslušných miest ešte nedorazilo definitívne povolenie. 

Nová Fabia môže mať vo svojej výbave dokonca aj bezkľúčový prístup, parkovacie senzory vpredu aj vzadu alebo dažďový a svetelný senzor. Ako prvá Škoda potom tiež prichádza so systémom MirrorLink schopným zobraziť displej smartfónov.

_DSC0872.JPG_DSC0873.JPG_DSC0875.JPG_DSC0878.JPG_DSC0880.JPG_DSC0882.JPGAj Fabia prichádza s možnosťou prepojiť multimediálny systém s telefónom a využiť tak veľa rôznych aplikácií.

Dizajn: Mnoho farieb a Fiat Stilo

Tretia generácia Škody Fabia je prvým modelom značky, ktorý dostal pozmenený dizajn nadväzujúci na koncept VisionC. Auto ako také vyzerá pomerne dobre, na karosérii nájdete mnoho ostrých hrán a liniek, pri pohľade spredu zaujmú veľké svetlomety, pohľad z boku zase naplno ukáže, že sa auto medzigeneračne výrazne znížilo. Zaujímavá je zadná časť, ktorá nesie prvky typické pre poslednú Škodovku, ale ktorá sa tiež až nebývalo podobá Fiatu Stilo v prevedení hatchback. 

Škoda chcela ponúknuť väčšie možnosti individualizácie, čo spoznáte v ponuke farieb. K dispozícii je dokopy pätnásť odtieňov a tie je možné ďalej kombinovať s druhou farbou, ktorú dostanete na strechu, zrkadlá a šestnásťpalcové kolesá.

_DSC0676.JPG_DSC0677.JPG_DSC0678.JPG_DSC0679.JPG_DSC0680.JPG_DSC0681.JPG
Chcete žltú, zeleno-bielu, modro-čiernu alebo nejakú inú? Flotila testovacích áut bola veľmi pestrá. 

Kontrastná farba môže byť biela, strieborná, červená a čierna. Na prezentácii tak bolo v zástupe nových Fabii dosť ťažké nájsť dve rovnaké. Niektoré kombinácie vyzerajú dobre, iné sú dosť prehnané. Na svoje si ale skoro iste príde úplne každý.

Budúci rok dorazí ešte štýlové Monte Carlo, ktoré by malo nahradiť prevedenie RS, s ktorým sa už pre Fabiu nepočíta. Zároveň príde ešte ekologicky ladený Greenline.

_DSC0673.JPG_DSC0703.JPG

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY