vytisknout velikost písma Škoda chystá novú Octaviu s dlhším rázvorom, ale nie pre nás

Škoda chystá novú Octaviu s dlhším rázvorom, ale nie pre nás

Octavia tretej generácie mieri aj do Číny. Najväčší automobilový trh na svete ešte nedosiahol vrchol. Prognózy hovoria o tom, že už o päť rokov bude dvakrát väčší než trh v Severnej Amerike alebo Európe. (Tie sú podobne veľké - v USA sa vlani predalo štrnásť miliónov áut, v Európe trinásť.)

Preto sa výrobcovia radi prispôsobujú tamojším požiadavkám, zvlášť keď pokračujúca globalizácia vkusu postupne maže skoršiu nevyhnutnosť v podobe odlišných modelových radov pre každý z hlavných regiónov.

Na jednu vec si však čínski zákazníci stále veľmi potrpia: veľkorysý priestor na zadných sedadlách.

Z tohto dôvodu bude nová Škoda Octavia v Číne v ponuke s predĺženým rázvorom náprav. Výrobu zaistí Shanghi továreň VW a v ponuke motorov nebudú chýbať ako atmosférické jednotky 1,6 a 2,0 l , tak preplňované 1.4 TSI a 1.8 TSI. Predĺžené verzie špeciálne pre Čínu sa dočká aj kompaktné SUV Yeti.

Záujem čínskych zákazníkov o autá s dlhým rázvorom vychádza z kultúrnych tradícií. Automobil je v Číne (a tiež v mnohých ďalších krajinách ázijského kontinentu) vnímaný ako spôsob prepravy spoločenských elít. A tie samozrejme vždy cestovali vzadu, riadenie bola práca pre personál.

Toto vnímanie pretrváva aj dnes, kedy do áut sadajú bezprecedentné počty Číňanov, avšak už nie dozadu, ale za volant.

Zdroj: Autoblog

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY