vytisknout velikost písma Škoda chystá novú Octaviu s dlhším rázvorom, ale nie pre nás

Škoda chystá novú Octaviu s dlhším rázvorom, ale nie pre nás

Octavia tretej generácie mieri aj do Číny. Najväčší automobilový trh na svete ešte nedosiahol vrchol. Prognózy hovoria o tom, že už o päť rokov bude dvakrát väčší než trh v Severnej Amerike alebo Európe. (Tie sú podobne veľké - v USA sa vlani predalo štrnásť miliónov áut, v Európe trinásť.)

Preto sa výrobcovia radi prispôsobujú tamojším požiadavkám, zvlášť keď pokračujúca globalizácia vkusu postupne maže skoršiu nevyhnutnosť v podobe odlišných modelových radov pre každý z hlavných regiónov.

Na jednu vec si však čínski zákazníci stále veľmi potrpia: veľkorysý priestor na zadných sedadlách.

Z tohto dôvodu bude nová Škoda Octavia v Číne v ponuke s predĺženým rázvorom náprav. Výrobu zaistí Shanghi továreň VW a v ponuke motorov nebudú chýbať ako atmosférické jednotky 1,6 a 2,0 l , tak preplňované 1.4 TSI a 1.8 TSI. Predĺžené verzie špeciálne pre Čínu sa dočká aj kompaktné SUV Yeti.

Záujem čínskych zákazníkov o autá s dlhým rázvorom vychádza z kultúrnych tradícií. Automobil je v Číne (a tiež v mnohých ďalších krajinách ázijského kontinentu) vnímaný ako spôsob prepravy spoločenských elít. A tie samozrejme vždy cestovali vzadu, riadenie bola práca pre personál.

Toto vnímanie pretrváva aj dnes, kedy do áut sadajú bezprecedentné počty Číňanov, avšak už nie dozadu, ale za volant.

Zdroj: Autoblog

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY