vytisknout velikost písma Škoda by mohla v Čechách vyrábať SUV značky Seat

Škoda by mohla v Čechách vyrábať SUV značky Seat

Nové, zatiaľ nepomenované SUV značky Seat by sa mohlo vyrábať vo východočeských Kvasinách. Uviedol to web autonews.com s odkazom na zdroje zo skupiny Volkswagen.

Výrobné náklady sú totiž v kvasinskom závode výrazne nižšie ako v továrni Seatu v španielskom Martorelli, uvádzajú autonews.

SUV Seatu ale zatiaľ nemá posvätenie od vedenia koncernu. Vo Wolsburgu údajne panujú obavy, či si stratová španielska značka môže dovoliť náklady spojené s rozšírením sortimentu o ďalší model.

Hospodárska situácia Seatu je neutešená dlhodobo, ale aktuálne výsledky vyzerajú nádejne. O atraktívny Leon je záujem, nedávno automobilka zaradila do ponuky kombi Leon ST a na budúci rok pripravuje aj outdoor verziu po vzore Octavie Scout.

Za prvých desať mesiacov tohto roka si Seat medziročne polepšil o desať percent, keď predal 242 487 ​​áut.

Továreň v Kvasinách je jednou z troch výrobných prevádzok Škody v Českej republike. Vyrába sa tam veľkopriestorový Roomster, kompaktné SUV Yeti a tiež vlajková loď značky, model Superb.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY