vytisknout velikost písma Škoda 105/120/130 v katalógu pre modelový rok 1987

V roku tridsaťročného výročia poslednej modernizácie škodoviek s motorom vzadu si tieto vozidlá pripomeňme ešte raz, a to nad stránkami nečakane rozsiahleho katalógu.
Škoda 105/120/130 v katalógu pre modelový rok 1987
Zoznam kapitol
  1. 30. výročie, Katalóg 87, Videá
  2. Ponuka verzií, Aj špeciál 130 LR!, Technické údaje
  3. Kompletný katalóg

Všetky diely seriálu

Škoda 105/120 model M: posledná veľká inovácia (1/3)
Škoda 105/120 model M: posledná veľká inovácia (2/3)
Škoda 105/120 model M: posledná veľká inovácia (3/3)


30. výročie

Odborový podnik AZNP Mladá Boleslav vydal pre modelový rok 1987 plnofarebný katalóg formátu A4 o 68 stranách. Proti vtedajšej praxi išlo o materiál v celku rozsiahly a v nasledujúcich riadkoch si ho pripomenieme.

Podobne ako u prospektov k Fordu Cortina a Renaultu 16 aj tentoraz použijeme jednotlivé stránky k dokumentácii textu, ale celý katalóg nájdete v jeho kompletnej postupnosti aj v samostatnej kapitole, v ktorej si prospekt môžete pohodlne listovať stránku po stránke.

01.jpg66.jpg02.jpg
Katalóg Škoda 1987, obálka a úvod

Vozidlá Škoda 105/120 (typ 742) sme si prvýkrát pripomenuli ojedinelým, anglicky písaným a pre národný podnik Motokov vytvoreným prospektom z roku 1985. Tento rok je tomu 30 rokov, čo AZNP naposledy rozsiahlo modernizovali rad svojich vozidiel s motorom vzadu, a k tomuto výročiu sme pripravili trojdielny seriál, ktorý podrobne zmapoval životnú cestu poslednej škodovky s pohonom zadných kolies.

Začali sme pozadím modernizácie z roku 1984 vrátane detailov k prvému modelu "emka" bez bočných smeroviek a nábehov vzduchu k brzdám. Pokračovali sme Škodou 105/120 modelového roku 1985 a zavedením motora 1,3 l, ktorý sa stal predmostím pre premiéru motora pre Favorit (typ 781). Na záver sme sa venovali poslednej sade modifikácii spojenej s premenovaním na rad 746/747 a súťažný špeciál Škoda 130 L.

Katalóg 87

Od modelového roku 1986 sa toho na sériových vozidlách Škoda 742/743 menilo iba minimum, to najdôležitejšie prebehlo už v modelových rokoch popísaných spomínanými dielmi nášho miniseriálu. V roku 1987 došlo k čiastočným zmenám v podobe iného tesnenia na vodnom čerpadle, vnútorných madlách či doplnenie plastových koncoviek pod rohmi pozdĺžnych strešných líšt.

A práve tomuto obdobiu sa venuje katalóg vozidiel Škoda, s ktorým sa môžete teraz zoznámiť. Príjemne prekvapí už vyššie spomínaný rozsah s 68 stranami na tuhom kriedovom papieri, ale aj sada špeciálne pre tento materiál pripravených fotografií. Kompozície aj modelky sú príšlušné dobe vzniku, ale prečo nie. Škoda je, že sa pri zalamovanie fotografií na dvojstrany nepočítalo s väzbou; uznávam, že skenovanie bolo komplikované, ale ani v skutočnosti dvojstránkové fotky nevyzerajú dobre.

03.jpg04.jpg06.jpg
Prehľad vozidiel Škoda určených pre modelový rok 1987

Za pozornosť stojí slušná úroveň štylistiky i gramatiky. Text prekypuje superlatívmi, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani Rolls-Royce, a keďže išlo o ten najzákladnejší štandard pre bežných československých motoristov, pôsobí to chvíľami celkom komicky. Na druhú stranu začítanie sa do súčasných prospektov k novým autám často cuká bránicami podobne intenzívne. Každopádne nám katalóg pripomenie rad zaujímavostí, na ktoré sme v prúde času už väčšinou pozabudli.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY