Škoda

Škoda Auto je najväčšia česká automobilka. Vychádza z firmy Laurin & Klement založenej v roku 1895, od roku 1990 je súčasťou skupiny VW Group.

V ČR má Škoda 3 výrobné závody, ďaľšie továrne sú v zahraničí.



Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom  Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?
Elektromobily
Elektrické autá Škoda: Crossover, SUV, Felicia a 110 R

Elektrické autá Škoda: Crossover, SUV, Felicia a 110 R

Škoda už chystá svoje prvé elektrické aut. Využijú spoločné koncernové diely a platformy. Česká automobilka má napriek tomu pri vývoji určitú autonómiu. Najprv dorazí plug-in hybridný Superb. Samozrejme sa ďalej pracuje na konvenčných modeloch.

Včera | Dalibor Žák
Technika
Aliancia VW-Škoda-Tata sa rozpadá. Lacné auto pre Áziu zatiaľ nebude

Aliancia VW-Škoda-Tata sa rozpadá. Lacné auto pre Áziu zatiaľ nebude

Tata a Škoda zatiaľ prerušujú rokovania o budúcej spolupráci. V súčasnej situácii by lacné modely nepriniesli úsporu nákladov. Platforma od Taty by vyžadovala vysoké investície.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák
Technika
Predtým, než začnete nadávať na litrovú Octaviu, prečítajte si toto

Predtým, než začnete nadávať na litrovú Octaviu, prečítajte si toto

Malé motory vo veľkých autách sú vďačné diskusné témy. Niektoré názory nie sú práve pochvalné. Faktom je, že ani preplňovaný litrový trojvalec nie je úplne nezaujímavý.

8. 8. 2017 | Dalibor Žák
FascináciaOjazdené autáRetroZaujímavostiTajné
Škoda Favorit 115 S (1989): základ, ktorý sa do výroby nedostal

Škoda Favorit 115 S (1989): základ, ktorý sa do výroby nedostal

So súmrakom totalitnej vlády v Československu už bolo o podobe (pre AZNP Škoda) revolučného modelového radu Favorit jasno...

6. 8. 2017 | Jiří Duchoň
Ojazdené autá
Od Felicie po Octaviu RS: 10 najlepších jazdeniek značky Škoda

Od Felicie po Octaviu RS: 10 najlepších jazdeniek značky Škoda

Vozidlá českej značky Škoda sú na našom trhu nových a hlavne ojazdených vozidiel najobľúbenejšie. A určite to nie je dané len patriotizmom. Sú to jednoducho dobré autá. Ale ktoré sú vôbec najlepšie?

1. 8. 2017 | Dalibor Žák | 1
BiznisZaujímavostiŽivot šoféra
TOP 10 novodobých automobilových prepadákov

TOP 10 novodobých automobilových prepadákov

Týchto desať modelov je alebo bolo pre ich výrobcu niečo ako obria oceľová guľa priviazaná na nohe. Bez nich by sa automobilkám určite dýchalo lepšie.

31. 7. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Škoda odštartovala sériovú výrobu modelu Karoq

Škoda odštartovala sériovú výrobu modelu Karoq

Škoda dnes oficiálne spustila sériovú výrobu modelu Karoq. Aj tento model sa vyrába v českých Kvasinách. Prví zákazníci dostanú svoje vozidlo v októbri.

27. 7. 2017 | Dalibor Žák
RetroTuning
Octavia s osemvalcom BMW a iné škodovky so šialenými motormi

Octavia s osemvalcom BMW a iné škodovky so šialenými motormi

Staršie škodovky sú obľúbeným cieľom prestavieb. Páčil by sa vám Yeti s päťvalcom z Audi TT RS?. Zaujímavé prestavby vznikli aj oficiálne.

20. 7. 2017 | Dalibor Žák
Technika
Škoda Octavia dostala na britskom trhu motor 1.5 TSI s vypínaním valcov

Škoda Octavia dostala na britskom trhu motor 1.5 TSI s vypínaním valcov

Pod kapotu Octavie mieri motor 1.5 TSI ACT-. Vie ísť na dva valce a má nižšiu spotrebu i emisie. Na slovenskom trhu sa dočkáme v priebehu prázdnin.

19. 7. 2017 | Dalibor Žák
BezpečnosťZaujímavosti
Vývoj lacných modelov VW vedie značka Škoda. Zatiaľ pre Indiu

Vývoj lacných modelov VW vedie značka Škoda. Zatiaľ pre Indiu

Škoda vyvíja nové cenovo dostupné modely VW pre Indiu. Volkswagen sa vďaka nim chce stať svetovou jednotkou. Indickým partnerom je koncern Tata.

19. 7. 2017 | Dalibor Žák
Video
Video: Laurin a Klement vás prevedú históriou značky Škoda

Video: Laurin a Klement vás prevedú históriou značky Škoda

12. 7. 2017 | Dalibor Žák
BezpečnosťZaujímavostiŽivot šoféra
Galéria: 17 najlacnejších áut s automatom, ktoré kúpite pod 11-tisíc eur

Galéria: 17 najlacnejších áut s automatom, ktoré kúpite pod 11-tisíc eur

Kvôli samočinnému radeniu už dávno nemusíte míňať veľa peňazí za veľké auto s veľkým motorom a vysokou spotrebou.

4. 7. 2017 | Dalibor Žák
Ojazdené autáŽivot šoféraTechnika
10 spoľahlivých motorov „držiakov“, ktorých kúpou nešliapnete vedľa

10 spoľahlivých motorov „držiakov“, ktorých kúpou nešliapnete vedľa

Poznáte to. Tie najspoľahlivejšie motory máme všetci vo svojich garážach. Napriek tomu nie je zlé vedieť aj o tých ďalších. Už preto, že doba je zlá a vývoju naozaj kvalitných motorov s veľkou výdržou nepraje. Odolných agregátov poznáme z minulosti nespočet, vyberáme však vzorku tých "novších", ktoré nás ešte nenútia jazdiť úplnými veteránmi. Náš výpočet má opäť podobu zoznamu, nie rebríčku. Poradie je preto abecedné.

3. 7. 2017 | | 1
Zaujímavosti
Škoda vyrobila už šesť miliónov Octavii

Škoda vyrobila už šesť miliónov Octavii

29. 6. 2017 | Dalibor Žák
Tuning
Na predaj je krásna Škoda 130 RS. Cena vás nepoteší

Na predaj je krásna Škoda 130 RS. Cena vás nepoteší

Slávna Škoda 130 RS nie je príliš častým autom ponúkaným na predaj. Jeden kompletne zrenovovaný exemplár je teraz na predaj na Slovensku. Cena je ale pomerne vysoká.

29. 6. 2017 | Dalibor Žák
Prvá jazda
Škoda Citigo má aj po facelifte stále čo ponúknuť (prvé jazdné dojmy)

Škoda Citigo má aj po facelifte stále čo ponúknuť (prvé jazdné dojmy)

Škoda Citigo má za sebou facelift, ale v zásade sa nemení nič. Stále je to najlacnejšie auto so samočinnou prevodovkou na trhu. Môžete mať aj verziu na CNG s najnižšími kilometrovými nákladmi. Litrový trojvalec sa nemá za čo hanbiť.

28. 6. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Škoda vyrobila štyri milióny Fabií. Treťou generáciou jazdí už pol milióna

Škoda vyrobila štyri milióny Fabií. Treťou generáciou jazdí už pol milióna

Škoda už vyrobila štyri milióny Fabií. Tretia generácia má za sebou métu pol milióna. Jubilejným vozidlom je biele Combi 1.0 TSI DSG. V Európe patrí Fabia medzi desať najpredávanejších áut vo svojej triede.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Život šoféra
Päť najčastejších omylov a mýtov o jazdenkách značky Škoda

Päť najčastejších omylov a mýtov o jazdenkách značky Škoda

Škodovka nemusí byť automaticky tá najvýhodnejšia kúpa. Tachometre sa škodovkám stáčajú vo veľkej miere aj za hranicami. S reťazovými rozvodmi motorov TSI to nie je taký problém. Dvanásťročná Octavia TDI po doktorovi s nájazdom 68 000 km neexistuje.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák | 1
DesignZaujímavosti
Ktorá tvár pristane Octavii a ktorá vôbec? Tu sú všetky

Ktorá tvár pristane Octavii a ktorá vôbec? Tu sú všetky

Škoda na tohtoročných Legendách ukázala všetky generácie Octavie. Vystavené autá navyše mali rovnakú farbu. Kto sa nemohol pokochať na vlastné oči, ten môže využiť našu galériu. Je štvoroká Octavia krajšia ako predchádzajúce verzie, alebo je najkrajšia napríklad prvá generácia? A ktorá tvár pristane Octavii najmenej?

13. 6. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Majitelia vozidiel značky Škoda sú najspokojnejší, ukázal britský prieskum

Majitelia vozidiel značky Škoda sú najspokojnejší, ukázal britský prieskum

Škoda Superb vyhrala britský prieskum spokojnosti. Dosluhujúce SUV Yeti skončilo na druhom mieste zo 75 áut. Fabia, Superb a Yeti ovládli svoje kategórie.

13. 6. 2017 | Dalibor Žák
1234567...21...
´
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY