vytisknout velikost písma Sklenená továreň VW v Drážďanoch sa nakoniec zavrie. Ale len dočasne

Sklenená továreň VW v Drážďanoch sa nakoniec zavrie. Ale len dočasne

Volkswagen potrebuje šetriť, kde sa dá. Automobilka s novým vedením nastúpila cestu zásadnej reštrukturalizácie a predovšetkým úspor. Riešenie aféry Dieselgate totiž bude veľmi nákladné a pôjde do miliárd eur. Nikto ešte nedokáže presne spočítať, koľko to vlastne bude stáť.

Koncern VW sa ale pripravuje na najhoršie scenáre, takže obmedzuje zbytočné projekty a šetrí. Jedným z dotknutých projektov je výroba luxusnej limuzíny Volkswagen Phaeton, ktorá prebieha v "sklenenej" továrni v Drážďanoch tempom osem vozidiel denne.

Výroba Phaetonu bude v marci 2016 ukončená a nástupca nedorazí skôr ako v roku 2018. Príde teda neskôr a aktuálne to vyzerá až na rok 2020. Okrem toho by sa mal Phaeton vyrábať na rovnakej linke ako Audi A8. A čo s presklenou továrňou? Volkswagen ju zavrie.

Vyjednávanie s odbormi trvalo dosť dlho, ale nakoniec zhruba trom stovkám ľudí podieľajúcich sa na výrobe Phaetonu nezostane nič iné ako dochádzať do 120 km vzdialeného Cvikova do inej továrne VW, kde sa montuje hatchback Golf a sedan Passat, píšu Automotive News.

Volkswagen si ale továreň ponechá. Ona totiž funguje aj ako konferenčná sála alebo koncertná sieň či galéria a akcie sú tu naplánované ďaleko dopredu. Pokiaľ ide o výrobu, tá by sa mala do Drážďan vrátiť, až sa búrka upokojí. Pôjde ale o nový projekt a buď to bude plne elektrický Phaeton alebo niečo úplne nové. Rozhodne to ale bude elektromobil.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY