vytisknout velikost písma Sklenená továreň VW v Drážďanoch sa nakoniec zavrie. Ale len dočasne

Sklenená továreň VW v Drážďanoch sa nakoniec zavrie. Ale len dočasne

Volkswagen potrebuje šetriť, kde sa dá. Automobilka s novým vedením nastúpila cestu zásadnej reštrukturalizácie a predovšetkým úspor. Riešenie aféry Dieselgate totiž bude veľmi nákladné a pôjde do miliárd eur. Nikto ešte nedokáže presne spočítať, koľko to vlastne bude stáť.

Koncern VW sa ale pripravuje na najhoršie scenáre, takže obmedzuje zbytočné projekty a šetrí. Jedným z dotknutých projektov je výroba luxusnej limuzíny Volkswagen Phaeton, ktorá prebieha v "sklenenej" továrni v Drážďanoch tempom osem vozidiel denne.

Výroba Phaetonu bude v marci 2016 ukončená a nástupca nedorazí skôr ako v roku 2018. Príde teda neskôr a aktuálne to vyzerá až na rok 2020. Okrem toho by sa mal Phaeton vyrábať na rovnakej linke ako Audi A8. A čo s presklenou továrňou? Volkswagen ju zavrie.

Vyjednávanie s odbormi trvalo dosť dlho, ale nakoniec zhruba trom stovkám ľudí podieľajúcich sa na výrobe Phaetonu nezostane nič iné ako dochádzať do 120 km vzdialeného Cvikova do inej továrne VW, kde sa montuje hatchback Golf a sedan Passat, píšu Automotive News.

Volkswagen si ale továreň ponechá. Ona totiž funguje aj ako konferenčná sála alebo koncertná sieň či galéria a akcie sú tu naplánované ďaleko dopredu. Pokiaľ ide o výrobu, tá by sa mala do Drážďan vrátiť, až sa búrka upokojí. Pôjde ale o nový projekt a buď to bude plne elektrický Phaeton alebo niečo úplne nové. Rozhodne to ale bude elektromobil.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY