vytisknout velikost písma Sklenená továreň VW v Drážďanoch sa nakoniec zavrie. Ale len dočasne

Sklenená továreň VW v Drážďanoch sa nakoniec zavrie. Ale len dočasne

Volkswagen potrebuje šetriť, kde sa dá. Automobilka s novým vedením nastúpila cestu zásadnej reštrukturalizácie a predovšetkým úspor. Riešenie aféry Dieselgate totiž bude veľmi nákladné a pôjde do miliárd eur. Nikto ešte nedokáže presne spočítať, koľko to vlastne bude stáť.

Koncern VW sa ale pripravuje na najhoršie scenáre, takže obmedzuje zbytočné projekty a šetrí. Jedným z dotknutých projektov je výroba luxusnej limuzíny Volkswagen Phaeton, ktorá prebieha v "sklenenej" továrni v Drážďanoch tempom osem vozidiel denne.

Výroba Phaetonu bude v marci 2016 ukončená a nástupca nedorazí skôr ako v roku 2018. Príde teda neskôr a aktuálne to vyzerá až na rok 2020. Okrem toho by sa mal Phaeton vyrábať na rovnakej linke ako Audi A8. A čo s presklenou továrňou? Volkswagen ju zavrie.

Vyjednávanie s odbormi trvalo dosť dlho, ale nakoniec zhruba trom stovkám ľudí podieľajúcich sa na výrobe Phaetonu nezostane nič iné ako dochádzať do 120 km vzdialeného Cvikova do inej továrne VW, kde sa montuje hatchback Golf a sedan Passat, píšu Automotive News.

Volkswagen si ale továreň ponechá. Ona totiž funguje aj ako konferenčná sála alebo koncertná sieň či galéria a akcie sú tu naplánované ďaleko dopredu. Pokiaľ ide o výrobu, tá by sa mala do Drážďan vrátiť, až sa búrka upokojí. Pôjde ale o nový projekt a buď to bude plne elektrický Phaeton alebo niečo úplne nové. Rozhodne to ale bude elektromobil.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY