vytisknout velikost písma Sklenená továreň VW v Drážďanoch sa nakoniec zavrie. Ale len dočasne

Sklenená továreň VW v Drážďanoch sa nakoniec zavrie. Ale len dočasne

Volkswagen potrebuje šetriť, kde sa dá. Automobilka s novým vedením nastúpila cestu zásadnej reštrukturalizácie a predovšetkým úspor. Riešenie aféry Dieselgate totiž bude veľmi nákladné a pôjde do miliárd eur. Nikto ešte nedokáže presne spočítať, koľko to vlastne bude stáť.

Koncern VW sa ale pripravuje na najhoršie scenáre, takže obmedzuje zbytočné projekty a šetrí. Jedným z dotknutých projektov je výroba luxusnej limuzíny Volkswagen Phaeton, ktorá prebieha v "sklenenej" továrni v Drážďanoch tempom osem vozidiel denne.

Výroba Phaetonu bude v marci 2016 ukončená a nástupca nedorazí skôr ako v roku 2018. Príde teda neskôr a aktuálne to vyzerá až na rok 2020. Okrem toho by sa mal Phaeton vyrábať na rovnakej linke ako Audi A8. A čo s presklenou továrňou? Volkswagen ju zavrie.

Vyjednávanie s odbormi trvalo dosť dlho, ale nakoniec zhruba trom stovkám ľudí podieľajúcich sa na výrobe Phaetonu nezostane nič iné ako dochádzať do 120 km vzdialeného Cvikova do inej továrne VW, kde sa montuje hatchback Golf a sedan Passat, píšu Automotive News.

Volkswagen si ale továreň ponechá. Ona totiž funguje aj ako konferenčná sála alebo koncertná sieň či galéria a akcie sú tu naplánované ďaleko dopredu. Pokiaľ ide o výrobu, tá by sa mala do Drážďan vrátiť, až sa búrka upokojí. Pôjde ale o nový projekt a buď to bude plne elektrický Phaeton alebo niečo úplne nové. Rozhodne to ale bude elektromobil.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY