vytisknout velikost písma Sklenená továreň VW v Drážďanoch sa nakoniec zavrie. Ale len dočasne

Sklenená továreň VW v Drážďanoch sa nakoniec zavrie. Ale len dočasne

Volkswagen potrebuje šetriť, kde sa dá. Automobilka s novým vedením nastúpila cestu zásadnej reštrukturalizácie a predovšetkým úspor. Riešenie aféry Dieselgate totiž bude veľmi nákladné a pôjde do miliárd eur. Nikto ešte nedokáže presne spočítať, koľko to vlastne bude stáť.

Koncern VW sa ale pripravuje na najhoršie scenáre, takže obmedzuje zbytočné projekty a šetrí. Jedným z dotknutých projektov je výroba luxusnej limuzíny Volkswagen Phaeton, ktorá prebieha v "sklenenej" továrni v Drážďanoch tempom osem vozidiel denne.

Výroba Phaetonu bude v marci 2016 ukončená a nástupca nedorazí skôr ako v roku 2018. Príde teda neskôr a aktuálne to vyzerá až na rok 2020. Okrem toho by sa mal Phaeton vyrábať na rovnakej linke ako Audi A8. A čo s presklenou továrňou? Volkswagen ju zavrie.

Vyjednávanie s odbormi trvalo dosť dlho, ale nakoniec zhruba trom stovkám ľudí podieľajúcich sa na výrobe Phaetonu nezostane nič iné ako dochádzať do 120 km vzdialeného Cvikova do inej továrne VW, kde sa montuje hatchback Golf a sedan Passat, píšu Automotive News.

Volkswagen si ale továreň ponechá. Ona totiž funguje aj ako konferenčná sála alebo koncertná sieň či galéria a akcie sú tu naplánované ďaleko dopredu. Pokiaľ ide o výrobu, tá by sa mala do Drážďan vrátiť, až sa búrka upokojí. Pôjde ale o nový projekt a buď to bude plne elektrický Phaeton alebo niečo úplne nové. Rozhodne to ale bude elektromobil.

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

25. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY