vytisknout velikost písma Singer a Williams chystajú nové vzduchom chladené motory pre staré 911

Singer začal spolupracovať s Williamsom na konštrukcii motorov. Výsledkom spolupráce je šesťvalec 4,0 l s výkonom 500 koní. Motor točí 9000 min-1 a chladí sa vzduchom.
Singer a Williams chystajú nové vzduchom chladené motory pre staré 911

O americkej spoločnosti Singer ste už možno počuli. Ak náhodou nie, jedná sa o mimoriadne starostlivého reštaurátora a úpravcu klasických vozidiel Porsche. Vezme starú karosériu ikonických Porsche 911 a celé auto prestaví do moderného kabáta. Nechýbajú LED svetlá, navigácia a moderná elektronika, ale na prvý pohľad sa stále jedná o klasickú 911.

Zakázková práca má svoju cenu, ale ak patríte k tým dostatočne finančne zaisteným a zároveň máte dosť dobrého vkusu, je Singer jasná voľba. Singer pracuje aj na motoroch, ale zatiaľ vždy upravoval existujúce vzduchom chladené jednotky. Teraz sa zrodila nová spolupráca. Do diela sa vložil britský Williams. Áno, ten Williams, ktorý prevádzkuje tím vo formule 1 a vyhlásenú technologickú dielňu. Williams napríklad pomáha s vývojom Nissanu GT-R alebo hybridného systému pre pretekárske vozidlá Porsche 919 LMP1.

Výsledkom vývoja je fascinujúci vzduchom chladený plochý šesťvalec s objemom 4,0 l, ktorý má výkon 500 koní v 9000 min-1. Na vývoji motora sa podieľal sám Hans Mezger, ktorý v Porsche navrhoval pôvodný motor pre 911 (964). Impulz k vývoju nového motora dal majiteľ jedného zo Singer Scott Blattner. Veru, byť bohatý má naozaj mnoho výhod.

Nový motor so štvorventilovou hlavou má nepriame vstrekovanie paliva, každý valec má vlastné hliníkovú škrtiacu klapku, ojnice sú titánové a sanie je vyrobené z karbónu. Večná škoda, že motor zostane schovaný v elegantnej rozšírenej karosérii. Toto je umelecký artefakt.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY