vytisknout velikost písma Silvestrovský vtip? Ford chystá vozidlo používajúce jedno koleso z auta

Silvestrovský vtip? Ford chystá vozidlo používajúce jedno koleso z auta

Občas nás prepadá myšlienka, že automobilový priemysel už dospel k svojmu vrcholu a že sa v rámci vývoja riešia tak trochu zbytočné veci. Napríklad Ford si nechal patentovať nasledujúci systém. Autá majú v budúcnosti voziť v kufri akúsi elektrickú motorku, ktorá však bude mať len jedno koleso a to koleso si vy ako majitelia zložíte zo svojho vlastného vozidla.

Myšlienka je nasledujúca. Dôjdete niekam na kraj mesta a v záujme všeobecnej ekológie už do centra s autom pokračovať nebudete. Preto si vyberiete z kufra stroj, ktorý má riaditka, sedadlo, elektromotor, zložíte jedno z kolies na aute, pripnete k nemu tento stroj a pôjdete až do kancelárie. Aby všetko bolo ešte jednoduchšie, počíta sa s tým, že automobil samotný bude mať systém, ktorý karosériu nadvihne. To aby ste sa nemuseli obťažovať s heverom.

Predstava, ako ľudia v kvádroch jazdia po meste posadení na kolese od auta je pri najmenšom dosť zábavná a tak trochu to celé pripomína silvestrovský vtip.

Výhoda tejto novinky má byť okrem iného aj napríklad v tom, že bude váš automobil zaparkovaný na troch kolesách ťažké odcudziť. Už sa ale nehovorí o opačnom probléme. Keď vám niekto ukradne vašu veľmi modernú elektrickú jednokolku, domov neodídete ani autom.

patent.jpgpatent1.jpgpatent2.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY