vytisknout velikost písma Silvestrovský vtip? Ford chystá vozidlo používajúce jedno koleso z auta

Silvestrovský vtip? Ford chystá vozidlo používajúce jedno koleso z auta

Občas nás prepadá myšlienka, že automobilový priemysel už dospel k svojmu vrcholu a že sa v rámci vývoja riešia tak trochu zbytočné veci. Napríklad Ford si nechal patentovať nasledujúci systém. Autá majú v budúcnosti voziť v kufri akúsi elektrickú motorku, ktorá však bude mať len jedno koleso a to koleso si vy ako majitelia zložíte zo svojho vlastného vozidla.

Myšlienka je nasledujúca. Dôjdete niekam na kraj mesta a v záujme všeobecnej ekológie už do centra s autom pokračovať nebudete. Preto si vyberiete z kufra stroj, ktorý má riaditka, sedadlo, elektromotor, zložíte jedno z kolies na aute, pripnete k nemu tento stroj a pôjdete až do kancelárie. Aby všetko bolo ešte jednoduchšie, počíta sa s tým, že automobil samotný bude mať systém, ktorý karosériu nadvihne. To aby ste sa nemuseli obťažovať s heverom.

Predstava, ako ľudia v kvádroch jazdia po meste posadení na kolese od auta je pri najmenšom dosť zábavná a tak trochu to celé pripomína silvestrovský vtip.

Výhoda tejto novinky má byť okrem iného aj napríklad v tom, že bude váš automobil zaparkovaný na troch kolesách ťažké odcudziť. Už sa ale nehovorí o opačnom probléme. Keď vám niekto ukradne vašu veľmi modernú elektrickú jednokolku, domov neodídete ani autom.

patent.jpgpatent1.jpgpatent2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY