vytisknout velikost písma Shell predstavil koncept ultra energeticky úsporného vozidla

Spoločnosť Shell predstavila koncept mestského vozidla, ktorý by mohol v prípade zavedenia do výroby priniesť zníženie energetickej náročnosti osobných vozidiel.

Testy ukazujú, že koncept vozidla od spoločnosti Shell by v porovnaní s typickým mestským vozidlom používaným v súčasnosti počas celého životného cyklu priniesol 34% zníženie vo využití primárnej energie. Na výrobu a prevádzku konceptu by bolo potrebných približne o polovicu menej energie než u typického malého rodinného vozidla a o 69% menej energie než u typického SUV.

Shell koncept je kompletným prepracovaním mestského vozidla T.25 z dielne spoločnosti Gordon Murray Design vyrobeného v roku 2010, pre ktorý spoločnosť Shell vyvinula špeciálny motorový olej zvyšujúci energetickú účinnosť vozidla. Spotreba benzínu vozidlá bola meraná na základe širokej palety testovacích protokolov zahŕňajúcich plynulý aj mestský štýl jazdy.

213908008.jpg

Výsledky testov ukazujú, že podľa nového modelu európskeho jazdného cyklu (NEDC) bolo dosiahnutých spotreby 2,64 l/100 km pri rýchlosti 70 km/h a zníženie hodnoty emisií CO2 na 4,67 g/km pri použití špeciálneho motorového oleja, zaisťujúcom 5% zníženie spotreby paliva v porovnaní s bežne dostupnými mazivami. Koncept mestského vozidla Shell je postavený na patentovanej platforme iStream spoločnosti Gordon Murray Design.

Vozidlo váži iba 550 kg. Rad súčastiek vozidla bola vytvorená pomocou 3D tlače, čo výrobu prototypu značne urýchlilo. Na karosérii boli použité aj recyklované uhlíkové vlákna, čo umožnilo zaobstarať ju za štvrtinu ceny bežnej oceľovej konštrukcie. Takmer celé vozidlo sa dá po skončení životnosti recyklovať.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY