vytisknout velikost písma Shelby upravil štvorvalcový Mustang EcoBoost. Kit stojí rovnako ako celé auto

Štvorvalec 2.3 EcoBoost sa dočkal nového športového výfuku a preprogramovanej riadiacej jednotky. Shelby tvrdí, že úprava nemá konkurovať osemvalcu.
Shelby upravil štvorvalcový Mustang EcoBoost. Kit stojí rovnako ako celé auto

Spoločnosť Shelby American sa vrhla na základný štvorvalcový Ford Mustang 2.3 EcoBoost. Musela si dať naozaj záležať, pretože tuningový kit stojí dokonca o sto dolárov viac než celé auto. Základný Mustang sa v USA predáva za 23 895 dolárov.

sgtepic2.jpgsgtepic3.jpgsgtepic4.jpgÚprava Shelby GT EcoBoost vychádza z tuningového balíčka pre osemvalec. Rozdiely sú na prvý pohľad len ťažko rozoznateľné, líšia sa treba koncovky výfuku

V rámci úpravy nájdete karbónové aerodynamické doplnky ako napríklad predné "lízatko" pod nárazníkom a zadný spojler, ale aj karbónové prahy a kapotu. Nové sú aj posilnené a odľahčené 20" kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Sport a podvozok z paketu Performance.

Vnútri sú úpravy obmedzené len na niektoré detaily, ale keď máte v aute až desať airbagov, nemôžete len tak vymeniť sedačky, volant a podobne. Shelby GT EcoBoost totiž plne vyhovuje zaoceánskym homologizačným predpisom aj bezpečnostným požiadavkám Fordu.

Štvorvalec 2.3 EcoBoost sa dočkal nového športového výfuku a preprogramovanej riadiacej jednotky, vnútornosti motora sú prakticky rovnaké. Výsledkom úprav je výkon 249 kW (339 k). Sériový štvorvalec má na našom trhu 317 koní.

Shelby tvrdí, že úprava nemá konkurovať osemvalcu, ale je určená napríklad pre tých, ktorí napríklad z daňových zákonov alebo z iného dôvodu nemôžu mať väčší motor. Aj tak je dvojnásobná cenovka proti základnému autu skutočne odvážna.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY