vytisknout velikost písma Shelby upravil štvorvalcový Mustang EcoBoost. Kit stojí rovnako ako celé auto

Štvorvalec 2.3 EcoBoost sa dočkal nového športového výfuku a preprogramovanej riadiacej jednotky. Shelby tvrdí, že úprava nemá konkurovať osemvalcu.
Shelby upravil štvorvalcový Mustang EcoBoost. Kit stojí rovnako ako celé auto

Spoločnosť Shelby American sa vrhla na základný štvorvalcový Ford Mustang 2.3 EcoBoost. Musela si dať naozaj záležať, pretože tuningový kit stojí dokonca o sto dolárov viac než celé auto. Základný Mustang sa v USA predáva za 23 895 dolárov.

sgtepic2.jpgsgtepic3.jpgsgtepic4.jpgÚprava Shelby GT EcoBoost vychádza z tuningového balíčka pre osemvalec. Rozdiely sú na prvý pohľad len ťažko rozoznateľné, líšia sa treba koncovky výfuku

V rámci úpravy nájdete karbónové aerodynamické doplnky ako napríklad predné "lízatko" pod nárazníkom a zadný spojler, ale aj karbónové prahy a kapotu. Nové sú aj posilnené a odľahčené 20" kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Sport a podvozok z paketu Performance.

Vnútri sú úpravy obmedzené len na niektoré detaily, ale keď máte v aute až desať airbagov, nemôžete len tak vymeniť sedačky, volant a podobne. Shelby GT EcoBoost totiž plne vyhovuje zaoceánskym homologizačným predpisom aj bezpečnostným požiadavkám Fordu.

Štvorvalec 2.3 EcoBoost sa dočkal nového športového výfuku a preprogramovanej riadiacej jednotky, vnútornosti motora sú prakticky rovnaké. Výsledkom úprav je výkon 249 kW (339 k). Sériový štvorvalec má na našom trhu 317 koní.

Shelby tvrdí, že úprava nemá konkurovať osemvalcu, ale je určená napríklad pre tých, ktorí napríklad z daňových zákonov alebo z iného dôvodu nemôžu mať väčší motor. Aj tak je dvojnásobná cenovka proti základnému autu skutočne odvážna.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY