vytisknout velikost písma Shelby GT350R Mustang je zatiaľ najostrejšou verziou nového Mustangu

Máte pocit, že toto auto sme vám ukazovali nedávno? Kdeže, to bol len Shelby GT350. Verzia s pridaným písmenom R je ešte ostrejšia.
Shelby GT350R Mustang je zatiaľ najostrejšou verziou nového Mustangu
Zoznam kapitol
  1. Shelby GT350R Mustang
  2. Shelby GT350R Mustang: Fotogaléria

Ford dnes v Detroite strieľa zbraňami ťažkého kalibru. Popri novom Forde GT predstavuje aj Shelby GT350R Mustang - ešte ostrejšiu verziu nedávno odhaleného Shelby GT350, ktorý je sám o sebe ostrejšou verziou nového Mustangu GT.

ShelbyGT350R_08_HR.jpgShelbyGT350R_06_HR.jpgShelbyGT350R_09_HR.jpg
Poznávacími znameniami Shelby GT350R je väčší predok a zadné krídlo

Ford sám označuje Shelby GT350R Mustang ako "the most track-ready road-going production Mustang ever built". Voľne to môžeme preložiť ako historicky najostrejšiu verziu Mustangu homologizovanú pre cestnú prevádzku.

Kolesá sú z karbónu

Rovnako ako Shelby GT350 má aj GT350R pod kapotou atmosféricky plnený motor V8 s plochým kľukovým hriadeľom. Sériovo dodávané karbónové kolesá s rozmerom 19x11 palcov vpredu a 19x11,5 palca vzadu by mala ušetriť v každom rohu šesť kilogramov neodpruženej hmotnosti. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 svedčia o tom, že Ford myslí okruhové zameranie tohto modelu vážne.

Automobilka spomína aj rad aerodynamických opatrení. Otvory v kapote by mali odvádzať teplý vzduch z motorového priestoru a zároveň znižovať vztlak, zatiaľ čo zakrytovanie podvozku a zadný difúzor usmerňujú prúdenie pod autom. Odvetrávané sú aj podbehy.

ShelbyGT350R_12_HR.jpgShelbyGT350R_11_HR.jpgShelbyGT350R_14_HR.jpg
Modré písmeno R nám Európanom tak trochu pripomína rýchle Volkswageny, ale to asi nebol zámer

Verziu R spoznáte podľa väčšieho predného splitteru a zadného krídla, rovnako ako podľa dizajnových detailov: červeno lakovaných brzdových strmeňov a farebne kontrastného lemovania "rýchlych pruhov". Vnútri má tento Mustang ľahko sploštený volant s farebne vyznačenou neutrálnou polohou.

Ďalšie informácie o Shelby GT350R zverejní automobilka neskôr. Snáď medzi nimi bude aj tá, ktorá nás zaujíma najviac - či sa bude táto verzia Mustangu oficiálne voziť aj do Európy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY