vytisknout velikost písma Shelby GT350R Mustang je zatiaľ najostrejšou verziou nového Mustangu

Máte pocit, že toto auto sme vám ukazovali nedávno? Kdeže, to bol len Shelby GT350. Verzia s pridaným písmenom R je ešte ostrejšia.
Shelby GT350R Mustang je zatiaľ najostrejšou verziou nového Mustangu
Zoznam kapitol
  1. Shelby GT350R Mustang
  2. Shelby GT350R Mustang: Fotogaléria

Ford dnes v Detroite strieľa zbraňami ťažkého kalibru. Popri novom Forde GT predstavuje aj Shelby GT350R Mustang - ešte ostrejšiu verziu nedávno odhaleného Shelby GT350, ktorý je sám o sebe ostrejšou verziou nového Mustangu GT.

ShelbyGT350R_08_HR.jpgShelbyGT350R_06_HR.jpgShelbyGT350R_09_HR.jpg
Poznávacími znameniami Shelby GT350R je väčší predok a zadné krídlo

Ford sám označuje Shelby GT350R Mustang ako "the most track-ready road-going production Mustang ever built". Voľne to môžeme preložiť ako historicky najostrejšiu verziu Mustangu homologizovanú pre cestnú prevádzku.

Kolesá sú z karbónu

Rovnako ako Shelby GT350 má aj GT350R pod kapotou atmosféricky plnený motor V8 s plochým kľukovým hriadeľom. Sériovo dodávané karbónové kolesá s rozmerom 19x11 palcov vpredu a 19x11,5 palca vzadu by mala ušetriť v každom rohu šesť kilogramov neodpruženej hmotnosti. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 svedčia o tom, že Ford myslí okruhové zameranie tohto modelu vážne.

Automobilka spomína aj rad aerodynamických opatrení. Otvory v kapote by mali odvádzať teplý vzduch z motorového priestoru a zároveň znižovať vztlak, zatiaľ čo zakrytovanie podvozku a zadný difúzor usmerňujú prúdenie pod autom. Odvetrávané sú aj podbehy.

ShelbyGT350R_12_HR.jpgShelbyGT350R_11_HR.jpgShelbyGT350R_14_HR.jpg
Modré písmeno R nám Európanom tak trochu pripomína rýchle Volkswageny, ale to asi nebol zámer

Verziu R spoznáte podľa väčšieho predného splitteru a zadného krídla, rovnako ako podľa dizajnových detailov: červeno lakovaných brzdových strmeňov a farebne kontrastného lemovania "rýchlych pruhov". Vnútri má tento Mustang ľahko sploštený volant s farebne vyznačenou neutrálnou polohou.

Ďalšie informácie o Shelby GT350R zverejní automobilka neskôr. Snáď medzi nimi bude aj tá, ktorá nás zaujíma najviac - či sa bude táto verzia Mustangu oficiálne voziť aj do Európy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY