vytisknout velikost písma Shelby GT350R Mustang je zatiaľ najostrejšou verziou nového Mustangu

Máte pocit, že toto auto sme vám ukazovali nedávno? Kdeže, to bol len Shelby GT350. Verzia s pridaným písmenom R je ešte ostrejšia.
Shelby GT350R Mustang je zatiaľ najostrejšou verziou nového Mustangu
Zoznam kapitol
  1. Shelby GT350R Mustang
  2. Shelby GT350R Mustang: Fotogaléria

Ford dnes v Detroite strieľa zbraňami ťažkého kalibru. Popri novom Forde GT predstavuje aj Shelby GT350R Mustang - ešte ostrejšiu verziu nedávno odhaleného Shelby GT350, ktorý je sám o sebe ostrejšou verziou nového Mustangu GT.

ShelbyGT350R_08_HR.jpgShelbyGT350R_06_HR.jpgShelbyGT350R_09_HR.jpg
Poznávacími znameniami Shelby GT350R je väčší predok a zadné krídlo

Ford sám označuje Shelby GT350R Mustang ako "the most track-ready road-going production Mustang ever built". Voľne to môžeme preložiť ako historicky najostrejšiu verziu Mustangu homologizovanú pre cestnú prevádzku.

Kolesá sú z karbónu

Rovnako ako Shelby GT350 má aj GT350R pod kapotou atmosféricky plnený motor V8 s plochým kľukovým hriadeľom. Sériovo dodávané karbónové kolesá s rozmerom 19x11 palcov vpredu a 19x11,5 palca vzadu by mala ušetriť v každom rohu šesť kilogramov neodpruženej hmotnosti. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 svedčia o tom, že Ford myslí okruhové zameranie tohto modelu vážne.

Automobilka spomína aj rad aerodynamických opatrení. Otvory v kapote by mali odvádzať teplý vzduch z motorového priestoru a zároveň znižovať vztlak, zatiaľ čo zakrytovanie podvozku a zadný difúzor usmerňujú prúdenie pod autom. Odvetrávané sú aj podbehy.

ShelbyGT350R_12_HR.jpgShelbyGT350R_11_HR.jpgShelbyGT350R_14_HR.jpg
Modré písmeno R nám Európanom tak trochu pripomína rýchle Volkswageny, ale to asi nebol zámer

Verziu R spoznáte podľa väčšieho predného splitteru a zadného krídla, rovnako ako podľa dizajnových detailov: červeno lakovaných brzdových strmeňov a farebne kontrastného lemovania "rýchlych pruhov". Vnútri má tento Mustang ľahko sploštený volant s farebne vyznačenou neutrálnou polohou.

Ďalšie informácie o Shelby GT350R zverejní automobilka neskôr. Snáď medzi nimi bude aj tá, ktorá nás zaujíma najviac - či sa bude táto verzia Mustangu oficiálne voziť aj do Európy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY