vytisknout velikost písma Shelby GT350R Mustang je zatiaľ najostrejšou verziou nového Mustangu

Máte pocit, že toto auto sme vám ukazovali nedávno? Kdeže, to bol len Shelby GT350. Verzia s pridaným písmenom R je ešte ostrejšia.
Shelby GT350R Mustang je zatiaľ najostrejšou verziou nového Mustangu
Zoznam kapitol
  1. Shelby GT350R Mustang
  2. Shelby GT350R Mustang: Fotogaléria

Ford dnes v Detroite strieľa zbraňami ťažkého kalibru. Popri novom Forde GT predstavuje aj Shelby GT350R Mustang - ešte ostrejšiu verziu nedávno odhaleného Shelby GT350, ktorý je sám o sebe ostrejšou verziou nového Mustangu GT.

ShelbyGT350R_08_HR.jpgShelbyGT350R_06_HR.jpgShelbyGT350R_09_HR.jpg
Poznávacími znameniami Shelby GT350R je väčší predok a zadné krídlo

Ford sám označuje Shelby GT350R Mustang ako "the most track-ready road-going production Mustang ever built". Voľne to môžeme preložiť ako historicky najostrejšiu verziu Mustangu homologizovanú pre cestnú prevádzku.

Kolesá sú z karbónu

Rovnako ako Shelby GT350 má aj GT350R pod kapotou atmosféricky plnený motor V8 s plochým kľukovým hriadeľom. Sériovo dodávané karbónové kolesá s rozmerom 19x11 palcov vpredu a 19x11,5 palca vzadu by mala ušetriť v každom rohu šesť kilogramov neodpruženej hmotnosti. Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 svedčia o tom, že Ford myslí okruhové zameranie tohto modelu vážne.

Automobilka spomína aj rad aerodynamických opatrení. Otvory v kapote by mali odvádzať teplý vzduch z motorového priestoru a zároveň znižovať vztlak, zatiaľ čo zakrytovanie podvozku a zadný difúzor usmerňujú prúdenie pod autom. Odvetrávané sú aj podbehy.

ShelbyGT350R_12_HR.jpgShelbyGT350R_11_HR.jpgShelbyGT350R_14_HR.jpg
Modré písmeno R nám Európanom tak trochu pripomína rýchle Volkswageny, ale to asi nebol zámer

Verziu R spoznáte podľa väčšieho predného splitteru a zadného krídla, rovnako ako podľa dizajnových detailov: červeno lakovaných brzdových strmeňov a farebne kontrastného lemovania "rýchlych pruhov". Vnútri má tento Mustang ľahko sploštený volant s farebne vyznačenou neutrálnou polohou.

Ďalšie informácie o Shelby GT350R zverejní automobilka neskôr. Snáď medzi nimi bude aj tá, ktorá nás zaujíma najviac - či sa bude táto verzia Mustangu oficiálne voziť aj do Európy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY