vytisknout velikost písma Shelby Cobra CSX7000: jubilejná séria k 50. výročiu homologizácie FIA

Shelbyho Cobra je už tak trochu "retro", ale aj dnešným nadšencom má stále čo povedať. A teraz im oznamuje zhruba toto: je tomu 50 rokov, čo bola Cobra homologizovaná ako pretekárske auto.
Shelby Cobra CSX7000: jubilejná séria k 50. výročiu homologizácie FIA

Predvlani oslávila značka Shelby 50 rokov od zhotovenia prvého automobilu. Išlo vtedy samozrejme o dnes už legendárne, špeciálne upravené AC Cobra, ktoré sa stáva zdrojom inšpirácie aj pre súdobých tvorcov, spomeňme si napríklad stavbu Puritalia 427. V máji roku 2012 však zakladateľ značky a slávny pretekár a ladič vozidiel Ford Carroll Shelby zomrel. Oslavovalo sa ale ďalej, pričom tohtoročný päťdesiatnik bude nielen Ford Mustang, ale aj Shelby Mustang.

Tým to však nekončí, pretože presne pred rokom sa vozy Shelby Cobra dočkali certifikátu FIA pre preteky. K tejto príležitosti vznikne 50-kusová výročná séria Shelby Cobra CSX7000 (vozidlá rovnakého označenia sa pritom u Shelbyho objavujú priebežne), ktorej premiéra bola naplánovaná na zberateľskú akciu Barrett-Jackson v arizonskom Scottsdaleu. Pripomeňme, že na minulom ročníku tejto tradičnej akcie bol za takmer 800 tisíc eur vydražený prvý vyrobený Corvette Stingray.

Shelby Cobra CSX7000 1.jpgShelby Cobra CSX7000 2.jpgShelby Cobra CSX7000 3.jpgShelby Cobra CSX7000 4.jpgShelby Cobra CSX7000 5.jpgShelby Cobra CSX7000 6.jpg
Nová Shelby Cobra CSX7000 ako päťdesiatkusová jubilejná edícia

Edícia Shelby Cobra CSX7000 vyniká svetlo modrým lakovaním Viking, do strany vytiahnutým výfukom, špeciálnymi patnásťpalcovými liatymi ráfikmi a osobitnými emblémami s nápismi "FIA Cobra 1964 - 2014". Interiér zaujme okrem číslovaných plakiet tiež novými koberčekmi, ochranným oblúkom za vodičom a čalúnením sedadiel z čiernej umelej kože. John Luft, šéf spoločnosť Shelby American, k tejto príležitosti pripomenul: "Vozidlá Shelby Cobra 289 FIA patria k najdôležitejším autám v histórii amerických závodov, za ich volanty usadali legendy ako Ken Miles, Dan Gurney, Phil Hill alebo Bob Bondurant."

Každý automobil z tejto päťdesiatky bude predávaný za ceny od 94 995 dolárov s laminátovou a 159 995 dolárov s hliníkovou karosériou, čo by v aktuálnom prepočte znamenalo 70, resp. 117 tisíc eur. Avšak aj za tieto peniaze dostanete vozidlo bez motora, ktorý si musíte zohnať inde. Skrátka tradícia je tradícia!

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY