vytisknout velikost písma Šesťkolesový Defender si hovorí o titul najväčšieho monštra autosalónu

Šesťkolesový Defender si hovorí o titul najväčšieho monštra autosalónu

Na veľkých autosalónoch je už tradične k videniu mnoho rôznych tuningových kreácií. Tohtoročná Ženeva v tomto smere ponúka napríklad Mercedes-Benz triedy S vyladený od Brabusu na 900 koní, avšak titul najväčšieho monštra autosalónu zrejme (ak zajtra neobjavíme ešte niečo iné) nakoniec skončí u šesťkolesového Defendera, o ktorý sa postarala spoločnosť Kahn Design.

Toto auto má byť svojim spôsobom náhradou za šesťkolesovú triedu G, ktorá sa už nevyrába. Oproti štandardnému Defenderu je táto špecialita natiahnutá o 400 mm v oblasti kapoty a o 800 mm v zadnej časti. Navyše je vozidlo aj o 150 mm širšie.

Vďaka dlhšej prednej časti vznikol priestor pre väčší motor, takže sa pod kapotu namiesto pôvodného dieselu nasťahoval osemvalec GM s objemom 6,2 litra a výkonom 321 kW (437 k). Prípadní majetní zákazníci sa môžu rovno tešiť aj na pancierované verzie.

Patrí sa ale doplniť, že sa jedná zatiaľ len o koncept. O nezáujem zo strany istej skupiny zákazníkov sa ale neobávame.

def_07.jpgdef_08.jpgdef_09.jpgdef_10.jpgdef_01.jpgdef_03.jpgdef_02.jpgdef_04.jpgdef_05.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY