vytisknout velikost písma Šesťkolesový Defender si hovorí o titul najväčšieho monštra autosalónu

Šesťkolesový Defender si hovorí o titul najväčšieho monštra autosalónu

Na veľkých autosalónoch je už tradične k videniu mnoho rôznych tuningových kreácií. Tohtoročná Ženeva v tomto smere ponúka napríklad Mercedes-Benz triedy S vyladený od Brabusu na 900 koní, avšak titul najväčšieho monštra autosalónu zrejme (ak zajtra neobjavíme ešte niečo iné) nakoniec skončí u šesťkolesového Defendera, o ktorý sa postarala spoločnosť Kahn Design.

Toto auto má byť svojim spôsobom náhradou za šesťkolesovú triedu G, ktorá sa už nevyrába. Oproti štandardnému Defenderu je táto špecialita natiahnutá o 400 mm v oblasti kapoty a o 800 mm v zadnej časti. Navyše je vozidlo aj o 150 mm širšie.

Vďaka dlhšej prednej časti vznikol priestor pre väčší motor, takže sa pod kapotu namiesto pôvodného dieselu nasťahoval osemvalec GM s objemom 6,2 litra a výkonom 321 kW (437 k). Prípadní majetní zákazníci sa môžu rovno tešiť aj na pancierované verzie.

Patrí sa ale doplniť, že sa jedná zatiaľ len o koncept. O nezáujem zo strany istej skupiny zákazníkov sa ale neobávame.

def_07.jpgdef_08.jpgdef_09.jpgdef_10.jpgdef_01.jpgdef_03.jpgdef_02.jpgdef_04.jpgdef_05.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY