vytisknout velikost písma Sériové Subaru WRX vyzradené, je oveľa škaredšie ako koncept

Pred výstavnou premiérou v Los Angeles unikli do sveta prvé fotografie nového športového sedanu z Japonska. Tí, ktorí dúfali, že Subaru konečne príde so sympatickým autom, budú možno sklamaní.

Už pred mesiacom prezradil šéf austrálskeho Subaru, že produkčná verzia nového Subaru WRX bude mať premiéru v Los Angeles. Nick Senior sľúbil, že novinka ponúkne zážitok z jazdy, ktorý bude korešpondovať s odkazom doterajších rýchlych Subaru - ale pridá niečo navyše.

"Už som mal šancu sa s ním prejsť a myslím, že nesklame žiadneho z našich doterajších zákazníkov," povedal. "Myslím ale, že osloví aj nových zákazníkov."

Ak sa tak stane, vďaka dizajnu to zrejme nebude. Je fér priznať, že nevieme s úplnou istotou, či dve uniknuté fotografie skutočne ukazujú definitívnu podobu sériového Subaru WRX. Oficiálne zverejnené snímky prednej časti ale napovedajú, že áno. A v tom prípade prišiel nový model o väčšinu toho, čo robilo koncept tak pôsobivým.

subaru wrx 76.jpgUnknown.jpegsubaru wrx 766.jpg707536228.jpg
Údajná sériová podoba Subaru WRX a rovnomenný koncept

Všetko je v proporciách. Zatiaľ čo koncept mal nízke presklenie, posadené na širokom, atleticky mohutnom pontóne, sériové auto vyzerá vysoké a úzke. Príliš veľa materiálu nad malými kolesami pôsobí dojmom, ako by nové WRX vynechávalo v posilňovni tréning nôh, svetlomety sú vzhľadom k veľkosti kolies nadrozmerné.

Väčšie či menšie "scivilnenie" vo fáze prechodu od koncepčnej štúdie k produkčnému vzhľadu je samozrejme úplne obvyklé. "Nepovedal by som, že sa v WRX v zásade dramaticky líši od celkom pohľadného konceptu, ale je tu skvele vidieť, že stačí na jednej strane pridať a inde naopak ubrať pár centimetrov a výsledok je úplne iný," hovorí Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign & styling.

Práca dizajnéra podľa neho spočíva v ladení podobných detailov, ktoré ostatní ľudia vnímajú väčšinou skôr len podprahovo. "Tu sa toho ale veľa, stratilo v preklade," dodáva.

2015-WRX_628opt.jpg
Oficiálny prvý snímok produkčného WRX

Design dlhodobo nepatrí k najsilnejším stránkam značky Subaru, prinajmenšom v európskom kultúrno-estetickom kontexte. Nešťastná éra gréckeho dizajnéra Andreasa Zapatinase je už zabudnutá, ale len máloktorý Európan by označil väčšinu súčasnej produkcie Subaru za vizuálne príťažlivú.

"V prípade Subaru sa postupom času zo štylistickej neobratnosti už vyvinula skoro vlastná identita," hovorí Laube. "Myslím, že ani fanúšikovia neočakávajú nejaké objektívne, krásne auto a nové WRX je toho len ďalším dôkazom."

Priaznivcom značky ostatne nezostáva než sa s vizážou Subaru WRX zmieriť. Novinka je totiž prvou lastovičkou nového dizajnového smeru značky, ktorý vyvinul šéfdizajnér Osamu Namba. Šesťuholníková maska, svetlomety symbolizujúce oči dravého vtáka aj výrazne rozšírené blatníky v rely štýle budeme podľa všetkého vídať na autách so súhvezdím plejád na kapote po zvyšok tejto dekády.

Nové Subaru WRX sa začne predávať v priebehu prvej polovice roku 2014. Onedlho po uvedení východzej verzie bude nasledovať aj radikálna športová WRX STi. O technike a motorizáciách pre Európu nie je zatiaľ nič známe.

Zdroj fotografií sériového vozu: AutoBlog.rs

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY